Napovedana stabilna rast pohištvenega trga v Vzhodni Evropi

torek, 08. december 2020

Maloprodajni pohištveni trg v Vzhodni Evropi se je z 12,1 mlrd EUR v letu 2015 povečal na 12,5 mlrd EUR v letu 2019, kar predstavlja 1,1 % povprečno letno stopnjo rasti. Po napovedih analitikov The Business Research Company Market Reports naj bi se trg v letu 2020, kljub gospodarski krizi zaradi izbruha pandemije, povečal za 0,6 % in dosegel 12,7 mlrd EUR. Do leta 2023 naj bi trg rasel po 3,4 % povprečni letni stopnji in v letu 2023 dosegel vrednost 14,4 mlrd EUR.

Vzhodna Evropa bo po napovedih, s 3,4 % povprečno letno stopnjo rasti, druga najhitreje rastoča regija globalnega maloprodajnega pohištvenega trga do leta 2023, takoj za Južno Ameriko, ki ji analitiki do leta 2023 napovedujejo 7,2 % povprečno letno stopnjo rasti.

Vzhodna Evropa je bila leta 2019 šesta največja regija na globalnem maloprodajnem pohištvenem trgu. Vrednost trga v višini 12,5 mlrd EUR je predstavljala 3,3 % globalnega trga. Največji maloprodajni trg pohištva je bila v letu 2019 Severna Amerika, s 34,1 % tržnim deležem. Zahodna Evropa je bila tretja največja regija, kjer je vrednost trga v višini 61,5 mlrd EUR predstavljala 16,5 % globalnega trga.

Tržna segmentacija po regijah za leto 2019 (v odstotkih)

Severna Amerika 34,1 %
Azijsko-pacifiška regija 33,3 %
Zahodna Evropa 16,5 %
Južna Amerika 6,9 %
Bližnji vzhod 3,4 %
Vzhodna Evropa 3,3 %
Afrika 2,1 %


Medtem ko je maloprodajni pohištveni trg v Vzhodni Evropi v obdobju 2015 – 2019 rasel po 1,1 % povprečni letni stopnji, pa je trg spletne prodaje v tej regiji rasel po 8,8 % povprečni letni stopnji, prodaja na bencinskih črpalkah pa je v istem obdobju v regiji dosegla 3,6 % povprečno letno rast. Vzhodnoevropski maloprodajni pohištveni trg bo do leta 2023 po napovedih rasel po 3,4 % povprečni letni stopnji, medtem ko naj bi prodaja na bencinskih servisih v tem obdobju rasla po 6,2 %, prodaja v trgovinah z oblačili pa po 4,9 % povprečni letni stopnji.

Maloprodajni pohištveni trg sestavljata dva segmenta; trgovine s pohištvom in trgovine z opremo za dom.

V regijo Vzhodna Evropa so vključene Albanija, Armenija, Azerbajdžan, Belorusija, Bosna in Hercegovina, Bolgarija, Hrvaška, Ciper, Češka, Estonija, Gruzija, Madžarska, Kosovo, Latvija, Litva, Severna Makedonija, Moldavija, Črna gora, Poljska, Romunija, Rusija, Srbija, Slovaška, Slovenija in Ukrajina.

Glavni trendi, ki oblikujejo maloprodajni pohištveni trg:
  • Številni spletni trgovci odpirajo tudi klasične prodajalne:
    Številni spletni trgovci so začeli odpirati tudi klasične trgovine, da bi strankam omogočili dotik in otip izdelkov, izboljšali prepoznavnost blagovne znamke in s tem še povečali prodajo.
  • Uporaba robotov:
    Konkurenti ma maloprodajnem pohištvenem trgu vedno bolj uporabljajo robote, da bi zmanjšali stroške in povečali produktivnost. Največkrat uporabljajo robote v trgovinah, da strankam preko njih posredujejo navodila in informacije o izdelkih, ali pa jih uporabljajo v skladiščih, da spremljajo zalogo in pomagajo pri iskanju izdelkov za stranke.
  • Specializirane prodajalne spreminjajo prodajni program:
    Specializirani trgovci si vse bolj prizadevajo, da bi zadovoljili potrebe ozaveščenih kupcev, ki upoštevajo družbeni, okoljski in ekološki vidik nakupov. Potrošnike vse bolj zanima tudi poreklo izdelkov. Ozaveščeni potrošniki so pripravljeni plačati višjo ceno za izdelke, ki so trajnostni ali podpirajo dober namen. Da bi zadovoljili potrebe potrošnikov in si pridobili njihovo zaupanje, specializirani trgovci spreminjajo svoj prodajni program.

Vodilni trgovci s pohištvom na trgu Vzhodne Evrope so:
  • Aran
  • Bravo Design
  • Decorum
  • Europrestige
  • Dvor
  • Leroy Merlin
  • Hoff
  • IKEA
  • Dom
  • Askona-Vek
  • Mobexpert
  • BuddaBag
  • Home Lovers
  • Interdom
  • Scandinavian Living
  • Red Onion


Viri: Factiva, The Business Research Company Market Reports

Več informacij o globalnih trendih na področju lesne in pohištvene industrije