Nemška avtomobilska industrija bo prejela več kot 5 mlrd EUR državne pomoči

četrtek, 19. november 2020

Nemčija je v torek, 17.11. namenila nova sredstva za pomoč avtomobilski industriji, ki se sooča z močno konkurenco kitajskih in ameriških tekmecev v električni mobilnosti, da bi premagala kolaps povpraševanja, ki ga je povzročila pandemija  korona virusa. Nemška avtomobilska industrija, ki jo je pandemija covid-19 močno prizadela, bo za premagovanje krize in nadaljevanje prehoda na električne avtomobile, prejela več kot 5 mlrd EUR državne pomoči.

Po koncu srečanja s predstavniki avtomobilske industrije je vlada Angele Merkel v izjavi napovedala, da želi podpreti avtomobilsko industrijo in vse do leta 2025 podaljšati subvencije za nakup električnih vozil, hkrati pa tudi spodbuditi zamenjavo starih tovornih vozil in namestiti več električnih polnilnih mest.

Novi načrt za podporo vodilnega sektorja nemškega gospodarstva bo dodelil 1 mlrd EUR za podaljšanje subvencioniranja nakupa električnih vozil, 1 mlrd EUR za pomoč pri zamenjavi starih tovornih vozil in še dodatno 1mlrd EUR za sklad za podporo tehnološkim naložbam dobaviteljev. Ta pomoč je namenjena spodbujanju bencinskih servisov, da se opremijo z električnimi polnilnimi mesti.

Nemška vlada si prizadeva, da bi bilo vsaj 25 % vseh bencinskih črpalk do konca leta 2022 opremljenih s hitro polnilno infrastrukturo, do leta 2024 50 % in do konca leta 2026 75 %. Cilj je ustvariti dodatnih 50.000 polnilnih mest do konca leta 2021, kar bo pomenilo 72.000 javno dostopnih polnilnih mest.

Še dodatni 2 mlrd EUR obstoječih skladov za oživitev bo dobaviteljem pomagalo, da se prilagodijo novi realnosti.

Avtomobilski sektor v Nemčiji predstavlja petino vse nemške industrije in ustvari približno 5 % BDP države. Pred pandemijo je bilo v nemški avtomobilski industriji zaposlenih okoli 800.000 delavcev.

Kot drugod po svetu je tudi v Nemčiji pandemija korona virusa avtomobilski industriji povzročila velik udarec. Prodaja vozil je v prvih 10 mesecih leta 2020 upadla za 23 % v primerjavi z enakim obdobjem leta 2019. Poleg krize pa se je sektor soočil še z zahtevno in drago preusmeritvijo k električni mobilnosti, kjer si večina nemških proizvajalcev zdaj prizadeva povrniti nastalo izgubo.



Viri: Factiva, CE NoticiasFinancieras, Reuters

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije