Nemška industrija je v enem letu izgubila več kot 100.000 delovnih mest

četrtek, 12. junij 2025
 

Deindustrializacija Nemčije se stopnjuje

Nemška industrija je v krizi. Glede na študijo revizijske družbe Ernst & Young (EY) je industrija v Nemčiji zaradi gospodarske krize od začetka leta 2024 izgubila več kot 100.000 delovnih mest.

Najbolj prizadeta je avtomobilska industrija, ki je v tem obdobju izgubila približno 45.400 delovnih mest.



Preberite še: Upadanje števila zaposlenih v nemškem avtomobilskem sektorju se nadaljuje
 

Po letu 2019 se je število zaposlenih zmanjšalo za 217.000

Glede na podatke Zveznega statističnega urada je bilo v nemški industriji konec Q1 2025 zaposlenih 5,46 mio ljudi. To je -1,8 % oziroma 101.000 manj kot leto prej.

Po letu 2019, ko je prišlo do pandemije Covid-19, se je število zaposlenih zmanjšalo za 217.000, kar je -3,8 % upad. Leta 2018 je bilo v industriji zaposlenih rekordnih 5,7 mio ljudi.

Nemška industrijska podjetja so pod velikim pritiskom. Agresivni konkurenti, predvsem tisti iz Kitajske, znižujejo cene, ključni prodajni trgi slabijo, povpraševanje v Evropi stagnira na nizki ravni, celoten ameriški trg pa je pod velikim vprašajem. Hkrati se podjetja spopadajo z visokimi stroški za energijo in osebje.
 

Pričakuje se ukinitev še dodatnih 70.000 delovnih mest

Nemška industrijska prodaja se je po upadu v letu 2024 na začetku leta 2025 še naprej rahlo zmanjševala.

Samo v avtomobilski industriji, ki se spopada s padcem prodaje, konkurenco iz Kitajske in prehodom na električno mobilnost, je bilo v enem letu izgubljenih skoraj 6 % delovnih mest. Zaposlenost se je tako konec marca 2025 zmanjšala na približno 734.000 ljudi.

Zaposlenost se je znatno zmanjšala tudi v kovinski in tekstilni industriji, v obeh primerih za več kot -4 %.

Nasprotno pa v kemični in farmacevtski industriji skoraj ni bilo izgubljenih delovnih mest. V tej panogi se je zaposlenost zmanjšala le za -0,3 %.

Po napovedih EY pa odpuščanj še ni konec. Do konca leta 2025 naj bi bilo izgubljenih vsaj še 70.000 delovnih mest v industriji. Številna podjetja v strojni in avtomobilski industriji so uvedla varčevalne programe.

Nekaj odpuščanj, napovedanih od začetka marca 2025:
 
  • Porsche je 12. marca sporočil, da bo poleg že napovedanih 1.900 delovnih mest ukinil še dodatnih 2.000. S sindikati se bo v 2. polovici leta pogajal še o nadaljnjih odpuščanjih.
  • Volkswagen je 30. aprila sporočil, da je od začetka varčevanja konec leta 2023. v Nemčiji zmanjšal število zaposlenih za približno 7.000.
  • Audi, ki je del Volkswagna, je 18. marca sporočil, da bo do leta 2029 v Nemčiji ukinil do 7.500 delovnih mest.
  • Siemens je 18. marca sporočil, da bo v svoji diviziji Digital Industries ukinil 5.600 delovnih mest, saj se prilagaja šibkim tržnim razmeram v Nemčiji in na Kitajskem.
  • Thyssenkrupp je 6. marca napovedal, da namerava zaradi dolgotrajne šibkosti v avtomobilskem sektorju, ki ga oskrbuje, ukiniti približno 1.800 delovnih mest. 
 

Zaposlenost v industriji se je dolgoročno povečala

Kriza v nemški industriji že dolgo sproža razpravo o Nemčiji kot poslovni lokaciji. Številni kritiki govorijo o deindustrializaciji države.

Vendar pa se je v dolgoročni primerjavi zaposlenost v industriji povečala. Po podatkih Zveznega statističnega urada je bila konec leta 2024 za 3,5 %, oziroma za 185.000 ljudi višja kot leta 2014.

Nemčijo kot industrijsko lokacijo pogosto označujejo kot neustrezno. A zaradi svojih zelo močnih temeljev vedno znova dokazuje svojo odpornost.

Analitiki EY so mnenja, da se morajo razmere izboljšati. Poleg nižjih stroškov in manjše birokracije je treba okrepiti tudi domače povpraševanje, da bo gospodarstvo manj odvisno od izvoza. Več mlrd EUR vreden investicijski paket nemške vlade bi lahko pri tem dajal zagon.
 

Avtomobilska industrija poziva k reformam

Tudi nemško združenje avtomobilske industrije (VDA) meni, da morajo politiki prevzeti odgovornost in hitro ukrepati, saj se je konkurenčnost Nemčije kot poslovne lokacije v zadnjih letih močno zmanjšala.

Po mnenju VDA morata biti zato konkurenčnost in privlačnost Nemčije kot poslovne lokacije, vodilni načeli nove zvezne vlade. Od tega so namreč odvisna nadaljnja vlaganja in posledično nova delovna mesta v prihodnosti.
 
Viri:
  • Factiva
  • DPA
  • Business Insider
  • Reuters
  • Foto: iStock

Preberite še:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Globalni trendi na področju panoge strojev in naprav

Poslovno okolje Nemčije



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: