Nemška letalska in vesoljska industrija – industrija prihodnosti

torek, 27. maj 2025
 

Močna rast nemške letalske in vesoljske industrije

Nemčija je že 3. leto zapored v recesiji. Številne industrije, med njimi tudi avtomobilska, so v krizi, ki jo spremljajo tudi množična odpuščanja.

Medtem pa nemška letalska in vesoljska industrija močno raste.

Po podatkih nemškega združenja letalske in vesoljske industrije (BDLI) se je promet podjetij v tem sektorju v letu 2024 povečal za 13 % na 52 mlrd EUR, število zaposlenih pa je doseglo nov rekord 120.000. Leta 2019, zadnje leto pred hudo krizo, je industrija zaposlovala 114.000 ljudi.

Nemška letalska in vesoljska podjetja so leta 2024 v raziskave in razvoj vložila približno 7 % svojega prometa, kar je znašalo 3,6 mlrd EUR.

K razcvetu industrije je v največji meri prispeval sektor proizvodnje civilnih letal. Civilno letalstvo v Nemčiji je vedno igralo drugorazredno vlogo v primerjavi z avtomobilsko industrijo, vendar je v zadnjih letih sektor pridobil na veljavi.

Prodaja v tem sektorju se je lani se je povečala za 18 % na 39 mlrd EUR, kar je predvsem zasluga proizvajalca letal Airbus, ki je zasut z naročili. Podjetje trenutno povečuje število mesečno izdelanih letal A320, ki jih med drugim izdelujejo v Hamburgu-Finkenwerderju.
 

 

Novi razcvet nemške letalske in vesoljske industrije ni dosegel vseh sektorjev

V industrijskih segmentih, ki so še posebej strateško pomembni (obrambni in vesoljski sektor), pa za razliko od civilnega letalskega sektorja ni znakov oživitve.

Večina prometa sektorja, 39 mlrd EUR, je bila ustvarjena v civilnem letalstvu. Nasprotno pa je vojaško letalstvo stagniralo pri 10 mlrd EUR, vesoljska industrija pa pri 3 mlrd EUR. Tudi število zaposlenih se v teh sektorjih ni spremenilo.

Nova koalicija pod vodstvom kanclerja Friedricha Merza opisuje vesoljska potovanja kot nacionalno prihodnost in ključno tehnologijo. A v BDLI menijo, da je za izpolnitev te zahteve potrebno še veliko dela. Združenje med drugim poziva nemško vlado, naj prevzame aktivnejšo vlogo v Evropski vesoljski agenciji (ESA), kar bo podprto s finančno zavezo v višini 6 mlrd EUR.
 

Izzivi

Med glave izzive, s katerimi se sooča letalski in vesoljski sektor v Nemčiji, sodijo predvsem pomanjkanje usposobljenih strokovnjakov, težave v dobavni verigi ter birokratske ovire.

Pomanjkanje kadra je v letalski industriji trenutno eden največjih izzivov. V času pandemije Covid-19 so številne evropske vlade uvedle finančno pomoč, specifično za posamezne sektorje, da so se podjetja lahko spopadla z recesijo brez obsežnih odpuščanj ali večjih stečajev. Čeprav je bilo nekaj strokovnega znanja izgubljenega, pa ga je veliko tudi ostalo. Med pandemijo so nemška podjetja uporabljala programe skrajšanega delovnega časa zaradi pomanjkanja naročil. To je podjetjem omogočilo, da so obdržala strokovnjake v svojih službah, kljub temu, da je bilo letalstvo zaradi pandemije 2 leti v veliki krizi.
Nemška podjetja v letalski industriji danes ponujajo varna delovna mesta, dolgoročne možnosti in pogosto družinam prijazne pogoje, število menedžerk in direktoric pa se občutno povečuje. Kljub temu še vedno primanjkuje IT-strokovnjakov in inženirjev.

Težave v dobavni verigi, ki vplivajo na dele in materiale, se pojavljajo na vseh področjih.
Pri tem so srednje velika podjetja bolj odporna, saj so nekoliko bolj prilagodljiva in agilna kot večja podjetja. Pa tudi narava letalske gradnje in vzdrževanja omogoča večjo prilagodljivost dobavne verige kot na primer pri proizvodnji avtomobilov.
V večjih podjetjih dobavna veriga povzroča večje težave, ki jih ni tako enostavno rešiti. Takšne težave se verjetno ne bodo zmanjšale vsaj do konca letošnjega leta.

Zakon o obveznostih skrbnega pregleda podjetij v dobavnih verigah predstavlja dodatne izzive, saj od podjetij določene velikosti zahteva, da izvajajo revizije človekovih pravic in okolja v svojih dobavnih verigah. To pomeni več birokracije, zlasti za mala in srednje velika podjetja, ter povzroča ogromne težave za možnosti rasti podjetij.
 

Priložnosti

Letalstvo je eno redkih področij, kjer obstaja integrirana evropska industrija. Celoten življenjski cikel, od začetka razvoja, raziskav, tehnologije, pa vse do gradnje in delovanja, namreč poteka v Evropi in ni odvisen od drugih držav, tako kot na primer v avtomobilski industriji. Ker globalni trg letalstva beleži hitro rast, je za Nemčijo zelo pomembno, da ohrani ta položaj.

Glede na to, da je Airbus v zaostanku pri dobavi 8.500 letal, to ustvarja potencial za manjša podjetja, ki ne prispevajo le k njegovim montažnim linijam, temveč tudi k nemškemu vesoljskemu ekosistemu na splošno.

Sektor ponuja tudi številne priložnosti za nove inovacije, predvsem na področjih digitalizacije, povečanja učinkovitosti, pa tudi ugodnosti za končnega uporabnika.

V BDLI menijo, da nemški letalski in vesoljski sektor predstavlja industrijo prihodnosti, saj je pomembno gonilo inovacij, ki se širijo v številne druge gospodarske in družbene sektorje. 
 

Letalski sejem ILA – Berlin, 10. do 14. junij 2025

Nemški proizvajalci letalske in vesoljske opreme se trenutno pripravljajo na letalski sejem ILA v Berlinu, ki bo potekal v začetku junija 2025.

Gre za najstarejši letalski sejem na svetu, saj začetki tega bienalnega sejma segajo že v leto 1909.

Organizatorji napovedujejo, da se bo sejma letos udeležilo okoli 600 razstavljavcev iz 30 držav.


 
Viri:
  • Factiva
  • Handelsblatt
  • Die Welt
  • Flight International
  • Foto: iStock, ILA
 

Preberite tudi: 


Globalni trendi na področju panoge strojev in naprav

Poslovno okolje Nemčije



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: