Nestle in Danone si prizadevata, da bi model označevanja s petstopenjsko barvno lestvico Nutri-score postal obvezen v EU

torek, 05. maj 2020

Globalna proizvajalca živil Nestlé in Danone sta pozvala Evropsko komisijo, da bi sistem označevanja živilskih izdelkov Nutri-Score postal obvezen po vsej Evropski uniji.

Prehrambni gigant Nestlé iz Švice, proizvajalec mlečnih izdelkov Danone iz Francije ter proizvajalec zamrznjenih krompirjevih izdelkov McCain Foods, so se pridružili velikim evropskim trgovcem na drobno, potrošniškim organizacijam, akademikom in članom Evropskega parlamenta in pozvali Evropsko Skupnost k ukrepanju. Že skoraj 40 članska koalicija je 28. aprila pisala Stelli Kyriakides, evropski komisarki za zdravje in varnost hrane in zahtevala, da Nutri-Score, ki so ga razvili v Franciji, postane obvezen za vse članice EU. Nutri-Score se trenutno uporablja samo prostovoljno.

Nutri-Score je barvni model označevanja prehrambne kakovosti na embalaži izdelka. Ocene so razvrščene od temno zelene črke A, ki označuje bolj zdravo izbiro, do rdeče črke E, ki označuje manj zdravo izbiro.

Koalicija je v pozivu navedla, da raziskave v več državah kažejo, da je Nutri-Score trenutno najbolj uspešna shema, ki pomaga potrošnikom primerjati prehransko kakovost živil po različnih izdelkih. Potrošnikom omogoča, da se lahko v trgovini odločijo za bolj zdravo izbiro živil.

Marco Settembri, izvršni direktor podjetja Nestlé za Evropo, Bližnji vzhod in Severno Afriko, je prepričan, da Nutri-Score pomaga ljudem do dobre izbire hrane in hkrati motivira proizvajalce živil k razvoju in proizvodnji bolj zdravih izdelkov. Tudi Thomas Gauthier-Lafaye, evropski direktor za javne zadeve v podjetju Danone, vidi Nutri-Score model kot najboljšo shemo za primerjavo prehranskih izdelkov.
 
Novembra 2019 je Nestlé  uvedel model Nutri-Score v Avstriji, Belgiji, Franciji, Nemčiji in Švici. Nekaj mesecev kasneje so prve izdelke Nestlé z oznako Nutri-Score že začeli prodajati na prodajnih policah. Prve blagovne znamke Nestlé, ki so označene z Nutri-Score so NAT, Chocapic Bio, kosmiči Nesquik Alphabet, čokolada Menier, omake Buitoni, Wagnerjeve pice ter živilski izdelki blagovne znamke Garden Gourmet. Do konca leta 2020 bodo s tem modelom označeni še kosmiči Cheerios in Fitness, Nescafé in Nestlé sladica. Danone pa je s to oznako januarja 2020 dal na prodajne police v Španiji svoje izdelke Activia in Alpro. Ti izdelki so z oznakami Nutri-Score že na voljo tudi v Franciji, Belgiji in Nemčiji.
 
Vir: Factiva; Just-Food

Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije