Nove storitve, poti in projekti v evropskem železniškem prometu
V letošnjem letu se v evropskem železniškem prometu obeta veliko novih projektov, storitev in prog.
Po tirih bo zapeljalo tudi več novih luksuznih vlakov, predvsem v Italiji, Franciji in v Združenem kraljestvu.
La Dolce Vita – novi italijanski vlak Super Deluxe
Italija bo aprila 2025 lansirala novo železniško storitev, vožnjo z luksuznim vlakom La Dolce Vita, ki ima 11 luksuznih vagonov, bar z živo glasbo, 12 luksuznih kabin ter 18 apartmajev z zakonskimi posteljami, kavčem, naslanjači in zasebnimi kopalnicami.Vlak, ki ga je ustvarila skupina Accor Hotels, se ponaša z dekadentno italijansko notranjostjo, umetnostjo in arhitekturo iz šestdesetih let prejšnjega stoletja ter zunanjim videzom, ki ga navdihujejo luksuzni motorni čolni.
Pot vlaka bo potekala po zgodovinskih destinacijah Italije, kasneje pa bodo med destinacije dodali še Pariz, Istanbul in Split. Cene vozovnic bodo od približno 1.884 EUR dalje.

Iz Pariza v Berlin v 8 urah
Nemški železniški operater Deutsche Bahn je 16. decembra 2024 uvedel dnevno železniško storitev InterCity Express (ICE) med Parizom in Berlinom, leta 2026 pa načrtuje uvedbo druge proge med obema prestolnicama.Na progi vozijo vlaki ICE 3neo, ki lahko vozijo s hitrostjo do 322 km/uro. Na svojem 879 km dolgem potovanju pa se vlak ustavi tudi v Strasbourgu, Karlsruheju in Frankfurtu.
Cene vozovnic stanejo od 56,7 EUR dalje, vlak pa lahko sprejme do 444 potnikov.
Gre za prvi direktni dnevni vlak med Parizom in Berlinom po devetdesetih letih prejšnjega stoletja.
Bruselj-Benetke s spalnikom
European Sleeper leta 2025 odpira nove proge, ki vključujejo tudi spalni vlak med Brusljem in Benetkami.Odhod iz Bruslja je ob 19. uri, nato se potovanje nadaljuje preko Nizozemske in Nemčije (München, Innsbruck) ter Italije (Bolzano, Verona), preden naslednji dan ob 14. uri prispe v Benetke.
Vagoni vlaka so bili prenovljeni in vključujejo spalne prostore, ležalnike, nagibne sedeže, polnilne točke in wi-fi.
Cene vozovnic se začnejo pri 98 EUR.
Luksuzni vlak Britannic Explorer
Združeno kraljestvo bo julija 2025 dobilo 2. luksuzni vlak, Britannic Explorer, ki bo konkuriral obstoječemu vlaku Royal Scotsman.Vlak je v lasti in upravljanju Belmonda in bo ponujal razširjene poti od Londona do ikonične pokrajine Walesa, Lake Districta in Cornwalla.
Vlak, sestavljen iz prenovljenih vagonov iz leta 1980, bo imel 18 kabin, vključno s 3 velikimi apartmaji, dizajn bo v slogu art deco. Na krovu bo tudi Michelinov kuhar Simon Rogan.
Cene vozovnic se začnejo pri 6.850 EUR za 3 noči.
Le Grand Tour po Franciji
Luksuzni vlak Le Grand Tour France bo v 6 dnevnem potovanju vozil od Pariza skozi pokrajino Champagne in Burgundijo do jezera Anncey v Alpah, Avignona, Arcachona in dvorcev v dolini Loare, nato pa se bo vrnil nazaj v francosko prestolnico.Na vlaku bo lahko samo 42 gostov, ki bodo nameščeni v 18 kabinah. V 4.023 km dolgem potovanju bodo potniki uživali v različnih predstavah in gurmanskih večerjah.
Cene se začnejo pri približno 8.431 EUR ali 15.543 EUR za apartma.
V teku je 620 mio EUR vredna železniška posodobitev na Hrvaškem
Hrvaški državni operater Hrvaške železnice (HŽ) je objavil 620 mio EUR vreden razpis za prenovo železnice na progi Dugo Selo-Novska. Gre za doslej največji projekt prenove železnice na Hrvaškem.Razpis za projekt je bil objavljen 7. februarja 2025, vključuje pa rekonstrukcijo 83 km proge in dodajanje druge proge, kar bo povečalo hitrost na 160 km/h.
Posodobitev vključuje popolno prenovo železniških postaj v Dugem Selu, Ivanić-Gradu, Popovači, Kutini in Novski ter preureditev več manjših postaj, kot so Deanovec, Moslavačka Gračenica, Lipovljani, Novoselec in Ludina, v sodobne dispečerske točke.
Rekonstruirana bodo tudi dodatna postajališča, med drugim Ostrna, Prečec, Širinec, Voloder, Repušnica in Stara Subocka, na Okešincu bodo zgradili povsem novo postajališče, postajališče Prečec pa bodo razgradili.
V okviru projekta bo zaradi večje varnosti večina železniško-cestnih prehodov nadgrajena ali odstranjena. Posodobitve bodo vključevale tudi nov sistem za nadzor prometa, posodobljeno signalno tehnologijo in novo elektrifikacijsko omrežje.
Projekt sofinancira EU v okviru Instrumenta za povezovanje Evrope (CEF) in Programa za konkurenčnost in kohezijo (PKK).
Postopek zbiranja ponudb traja do 8. aprila 2025, gradnja pa naj bi trajala 5 let.

Železniški promet v Bosni, ki je bil poškodovan zaradi poplav, se nadaljuje
Železnica, ki povezuje BiH s hrvaškim pristaniščem Ploče, je bila ponovno odprta 4 mesece potem, ko so poplave oktobra 2024 poškodovale odsek blizu Jablanice.Tovorni promet je znova stekel 30. januarja, potniški vlaki na relaciji Sarajevo-Čapljina-Ploče pa so začeli voziti 10. februarja.
Železniški operater je zaprosil za finančno pomoč iz Solidarnostnega sklada EU za podporo popravilom na najbolj prizadetih odsekih med Konjicem in Grabovico v srednji Bosni.
Poškodovano železnico je popravilo turško podjetje Cengiz Insaat.
Viri:
- Factiva
- Hull Daily Mail
- Cambridge News
- bne IntelliNews
- SeeNews
- Foto: Citalia, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske
Preberite še:
Globalni trendi na področju transporta in logistike
Kateri so najboljši in najslabši evropski železniški operaterji?
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.