Kateri so najboljši in najslabši evropski železniški operaterji?
Visoko zmogljiv železniški sistem je eden od temeljev ničelnih emisij mobilnosti
Glede na izračun EcoPassenger ima potovanje z vlakom na progi Madrid in Barcelona do 18-krat manj CO2 emisij kot potovanje z letalom, merjeno v kg izpuščenega CO2 na potnika. Poleg tega so izpusti pri vožnji z vlakom tudi precej manjši kot pri vožnji z avtomobilom ali avtobusom.Vožnja z vlakom ni vedno najbolj optimalna izbira za potrošnike, saj jih od izbire pogosto odvrača cena, slabe storitve ali nezanesljivost prevoza.
Evropska nevladna organizacija Transport & Environment (T&E) je decembra 2024 objavila 1. razvrstitev železniških operaterjev v Evropi.
Lestvica ocenjuje 27 javnih in zasebnih evropskih železniških operaterjev po 8 ključnih merilih:
- cena vozovnic
- popusti za mlade ali ranljive osebe
- točnost
- možnost zgodnjega nakupa vozovnice in možnost nakupa sezonske vozovnice
- odškodnina v primeru zamud ali incidentov
- udobje na vlaku (storitve wifi, vtičnice ...)
- storitve nočnih vlakov
- možnost prevoza koles
Glavne ugotovitve analize T & E
Drage železniške vozovnice še ne pomenijo visoke kakovosti
Analiza je pokazala, da cene vozovnic niso v korelaciji z višjo kakovostjo storitev. Britanski Eurostar na primer zaračunava skoraj 2-kratno evropsko povprečno ceno na kilometer, vendar ne zagotavlja boljše storitve.Evropski železniški operaterji niso zanesljivi
Glavni evropski železniški prevozniki še vedno niso zanesljivi. Od 25 operaterjev s podatki o točnosti, jih le 11 (44 %) dosega stopnjo zanesljivosti nad 80 %. Kar 1/3 prevoznikov javno ne objavi odpovedi vlaka.Trenitalia je na 1. mestu, Eurostar pa na zadnjem mestu lestvice
Na lestvici 8 dejavnikov se je najbolje uvrstil italijanski železniški operater Treintalia.Uporabniku ponuja dobro izkušnjo pri nakupu vozovnic, zagotavlja posebne cene vozovnic in ugodna znižanja, na vlaku ponuja dobre storitve, ponuja pa tudi storitve nočnih vlakov na 15 progah.
Najnižje se je na lestvico uvrstil britanski železniški operater Eurostar, ki se sooča z izzivi glede cen prevoza in zanesljivosti.
T & E ugotavlja, da Eurostar, ki ponuja proge, kot sta London - Pariz in London - Bruselj, zaračunava skoraj 2-krat višjo evropsko povprečno ceno na kilometer, v primerjavi s potmi primerljive dolžine.
5 najbolje ocenjenih železniških operaterjev v Evropi glede na T & E lestvico
Operater | Država | Ocena |
---|---|---|
Trenitella | Italija | 7,7 |
SBB | Švica | 7,4 |
Regiojet | Češka | 7,4 |
ÖBB | Avstrija | 7,1 |
SNCF | Francija | 6,6 |
5 najslabše ocenjenih železniških operaterjev v Evropi glede na T & E lestvico
Operater | Država | Ocena |
---|---|---|
NS | Nizozemska | 5,3 |
Snälltåget | Švedska | 5,2 |
Ouigo | Francija | 5,2 |
Hellenic Trains | Grčija | 5,1 |
Eurostar | Združeno kraljestvo | 4,9 |
Kako povečati potencial železnice ?
Evropa se vse bolj zaveda nujnosti izboljšave železniških storitev v Evropi.Potencial železnice, kot enega najbolj trajnostnih načine prevoza, je glede na mnenje T & E mogoče povečati, če bi operaterji vlakov najbolje izvajali najboljše prakse, oblikovalci politik pa ciljno usmerjene regulativne spremembe.
Potrebni ukrepi železniških operaterjev
- zagotoviti boljša nadomestila v primeru zamud
- ponuditi privlačne cene
- prodajati vozovnice vsaj 6 mesecev vnaprej
- vzpostaviti prilagodljiv sistem rezervacij
Potrebni ukrepi oblikovalcev politik
EU in države članice pa bi morale zagotoviti:- pošteno konkurenco
- uzakoniti enotno digitalno uredbo o rezervaciji in prodaji vozovnic
- znižati previsoke železniške pristojbine
- znižati DDV na železniške storitve
- vlagati v vzdrževanje in digitalizacijo železniškega omrežja.
Vozovnice za vlak v Evropi trenutno stanejo približno 2-krat toliko kot letalske vozovnice za iste proge, predvsem zaradi visokih davčnih olajšav za letalski prevoz, ki spodbujajo ljudi k izbiri letalskega prevoza.
Viri:
- Factiva
- CE NoticiasFinancieras
- The Guardian
- Transport & Environment
- Foto: iStock
Preberite še:
Globalni trendi na področju transporta in logistike
Gospodarstvo ter možnost vstopa na italijanski trg
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.