Novi trendi v embalaži za vino

torek, 11. oktober 2022
 

Steklenice za vino hitro nadomeščajo novi formati embalaže 

Steklenice so v večini držav sicer še vedno vodilna embalaža za vino, ki pa jo hitro nadomeščajo novi formati. Potrošniki so vedno bolj odprti za eksperimentiranje in inovacije pakiranja, od bag-in-box (BiB) do aluminijastih pločevink.
 
Številne raziskave so pokazale, da je mlajša populacija bolj dovzetna za novo, manjšo embalažo. Vendar pa starejša populacija, predvsem tisti posamezniki, ki živijo sami, ceni možnost, da si lahko sami postrežejo s pločevinkami ali da si lahko natočijo le en kozarec iz BiB vrečke, ne da bi pokvarili preostanek njene vsebine.
 
Raziskava Wine Market Council ZDA o segmentaciji potrošnikov vina (november 2021) je prav tako pokazala, da milenijci (32 %) in generacija X (36 %) večinoma sprejemajo manjšo, ne-tradicionalno embalažo.
 
Prav tako je večja prodaja alternativne embalaže med špansko (26 %), temnopolto (44 % ) in azijsko-ameriško skupnostjo (34 %), kar pa je povezano s starostjo, saj je velik odstotek teh potrošnikov običajno mlajših.
 

Najnovejši trendi embalaže za vino 

Bag-in-box (BiB) 

Embalaža za vino Bag-in-box (BiB) že nekaj časa doživlja renesanso. Nekoč se je ta embalaža uporabljala za poceni vina, zdaj pa jo je mogoče najti v kakovostnih restavracijah, ki ponujajo kakovostna vina butičnih proizvajalcev.
 
Vendar pa je odziv potrošnikov na različnih trgih precej različen. 
  • V Združenem kraljestvu vino v BiB embalaži predstavlja le 3 % do 5 % prodaje vina. 
  • V Skandinaviji prodaja takega vina dosega približno 60 %, čeprav zaradi monopolnega nakupa. Švedska je še posebej hitro sprejela BiB embalažo, predvsem zaradi državnega nadzora nad tem, kako se tam prodaja alkohol. Na Švedskem potrošniki bolj načrtujejo svoje nakupe kot na prostih trgih, za načrtovane nakupe pa je BiB embalaža zelo priročna.
  • Prodaja BiB vina v francoskih supermarketih znaša 40 %.
  • ZDA so nekje na sredini, kjer BiB predstavlja 17,5% celotnega obsega prodaje vina. 

BiB embalaža še vedno vsebuje manjši plastični element, kar nekatere potrošnike odvrača od nakupa. Nekateri potrošniki imajo tudi predsodke pri nakupu vina iz takšne embalaže, saj se je včasih uporabljala za vino slabše kakovosti. Tretja slabost te embalaže pa je ta, da ne omogoča staranja vina.
 

 

Vino v pločevinkah 

Vino v pločevinkah ni nov koncept embalaže, čeprav je šele v zadnjih letih pritegnil domišljijo potrošnikov. Pločevinke imajo veliko prednosti. So lahke, enostavne za transport, mogoče jih je reciklirati, hkrati pa zagotavljajo nadzor odmerkov. 
  • Kategorija vina v pločevinkah se je v Združenem kraljestvu (izven maloprodaje) v zadnjih dveh letih več kot podvojila in zdaj predstavlja 8 % vseh miniaturnih verzij vina na trgu. Maloprodaja pločevink vina pa raste še hitreje.
  • Švedski obseg prodaje vina v pločevinkah je še vedno majhen, vendar obstajajo znaki naraščajočega sprejemanja potrošnikov.
  • Medtem v ZDA vino v pločevinkah trenutno predstavlja le 0,8 % celotne količinske prodaje vina.

 

Ploščata rPET steklenica za vino

Najnovejši trend v embalaži vina je ploščata steklenica za vino iz recikliranega polietilen tereftalata (rPET). To embalažo je ustvarilo britansko oblikovalsko podjetje Packamama in je v prečnem prerezu videti kot tradicionalna steklenica, s strani pa jevideti praktično ravna.
 
Takšna oblika lahko prihrani veliko prostora. Na paleto lahko spravimo do 91 % več vina, na maloprodajno polico do 83 %, ter 2 krat več vina doma. Packamama steklenice je mogoče v celoti in enostavno reciklirati. 
 
Slaba stran te embalaže pa je, da je rok uporabnosti teh steklenic med 19 in 21 meseci, kar omejuje vrste vin, ki so pakirana v njih.


 

Tetra Pak 

Škatle za vino z zunanjo plastjo iz kartona in notranjo plastjo iz aluminijaste folije so bile prvič predstavljene v tem tisočletju. Njihova uporaba ni prav pogosta.
 
Tetra Pak se ponaša z nekaterimi enakimi prednostmi kot ravne rPET steklenice, to je prihranek prostora in lahka teža. Vendar pa je recikliranje lahko težavno, odvisno od lokacije, ker so uporabljeni materiali sestavljeni.
 


 

Vrečke - bagnums

Vinske vrečke bagnums so vinske vrečke, narejene s plastmi folije za živila. Običajno so na voljo v 1,5-litrskih pakiranjih in včasih z ročajem na vrhu. Imajo pipo na dnu, tako kot BiB, ki preprečuje vdor zraka in ohranja vino dlje časa sveže.
 
Čeprav ima ta oblika embalaže številne okoljske koristi, saj je lahka in med transportom prihrani prostor, pa te vrečke na trgu še niso dobile veliko podpore pri trgovcih na drobno in potrošnikih.
 

 
Viri: Factiva, Just-Drinks
 

Preberite še: 

Globalni trendi na področju hrane in pijače



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: