Podjetja iščejo nove potrošniške trge
Diverzifikacija trgov je ključna za dolgoročno vzdržnost in rast podjetij
V svetu, kjer je stabilnost vse bolj izjema, ne pravilo, je diverzifikacija ključna za dolgoročno vzdržnost in rast podjetij.Podjetja, ki bodo znala pravočasno prepoznati nove trge in tam oblikovati smiselne strategije, bodo imela pomembno prednost v obdobju globalnih pretresov.
Z razumevanjem lokalne dinamike, premislekom o potrošniški moči ter pametnim pozicioniranjem, lahko mednarodne blagovne znamke uspešno zmanjšajo svojo ranljivost in zgradijo trdnejšo prihodnost.
Podjetja iščejo nove potrošniške trge
V svetu, kjer geopolitična negotovost in trgovinske napetosti postajajo stalnica, se vse več podjetij odpoveduje tradicionalni odvisnosti od ZDA kot primarnega trga.Po mnenju analitične hiše Euromonitor International postaja strateško nujno poiskati nove, manj tvegane in bolj perspektivne potrošniške trge.
Njihova najnovejša analiza, podprta z razvojem Indeksa alternativnih tržnih priložnosti, ponuja podatkovno podprto usmeritev, kam in zakaj bi se morala podjetja širiti.
Zakaj se trg ZDA umika iz ospredja?
Čeprav ZDA ostajajo največji potrošniški trg na svetu, jih vse pogosteje zaznamujejo protekcionistične politike, nestabilna carinska pravila in kompleksna zakonodaja. Vse to zmanjšuje njihovo predvidljivost in dobičkonosnost za tuje blagovne znamke.Namesto zgolj velikosti trga je danes ključnega pomena stabilna rast, odprtost za mednarodne izdelke in potrošniška moč prebivalstva.
To so dejavniki, ki jih indeks Euromonitorja vključuje v svojo metodologijo.
Najbolj perspektivni novi trgi
Na podlagi rezultatov indeksa Euromonitor priporoča podjetjem, da proučijo naslednje trge, ki ponujajo številne poslovne priložnosti.Egipt – obsežen trg z množično porabo
Čeprav Egipt nima visoke kupne moči, njegovo številno prebivalstvo in hitro rastoči srednji razred predstavljata velik potencial za cenovno dostopne izdelke.Domača potrošnja predstavlja kar 89 % BDP-ja, kar pomeni, da gre za izrazito potrošniško gospodarstvo.
Izziv pa predstavljajo visoka inflacija in valutna nihanja, ki otežujejo cenovne strategije.

Združeni arabski emirati (ZAE) – luksuz, logistika in naklonjenost blagovnim znamkam
ZAE predstavljajo izjemen trg za podjetja, ki ciljajo na prebivalstvo z visoko kupno močjo (več kot 101.000 USD razpoložljivega dohodka na gospodinjstvo).Imajo močan maloprodajni sektor, ugodne carinske pogoje in mednarodno usmerjeno kulturo.
Kljub temu velja opozoriti na močno konkurenco, zlasti v panogah, kot so vrhunska kozmetika, moda in gostinske storitve, kjer je prostor za nove konkurente omejen.

Hongkong – odskočna deska za vstop na azijske trge
Hongkong izstopa kot sofisticiran trg z visoko urbanizacijo in visokimi dohodki. Poleg tega ima vlogo mednarodnega logističnega središča in je znan kot izhodišče do premožnih azijskih trgov.Projekcije kažejo na občutno rast potrošnje med leti 2025 in 2030, zlasti v kategorijah kot so alkoholne pijače in tobak (+13,8 %), zdravstvene storitve (+12,3 %) in izdelki za gospodinjstvo (+12,1 %).
Vendar pa visoki stroški poslovanja predstavljajo oviro, zato je ta trg najbolj primeren za podjetja, ki iščejo premium pozicioniranje in imajo ambicije za regionalni vpliv.

Dolgoročna strategija: več kot samo indeks
Euromonitor poudarja, da indeks ni absolutni odgovor, ponuja zgolj dobro izhodišče, a pravi uspeh izhaja iz poglobljene tržne analize, ki vključuje:- trgovinske tokove in uvozno odvisnost po panogah
- demografske in dohodkovne napovedi za prihodnje obdobje
- analizo poslovnega okolja, kot so regulative, investicijska klima in operativna tveganja.
Trgi v razvoju, kot npr. Mehika, so morda bolj privlačni kot razviti trgi, saj nudijo večji prostor za rast.
Trge z visokimi ocenami, kot so Hongkong, ZAE in Mehika, je smiselno uporabiti kot središča za širitev v okoliške države.
Če je bilo v preteklosti dovolj imeti trden položaj v ZDA, danes to ni več dovolj. Podjetja, ki želijo ostati konkurenčna, morajo razmišljati regionalno, vlagati v raznolikost in prepoznati tržne signale, preden to stori konkurenca.
Svet se spreminja in tisti, ki bodo prilagodljivi, bodo zmagovalci v prihodnosti.
Viri:
- Factiva
- Eurominitor International
- Foto: iStock
Preberite še:
10 držav, ki v letu 2025 privabljajo največ bogatašev svetaPoslovno okolje Egipta
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.