Pohištvo množične proizvodnje hitro polni odlagališča

četrtek, 10. november 2022
 

Prodaja hitrega pohištva se je med pandemijo še pospešila

Američani so med pandemijo kupili zelo veliko poceni pohištva. Prodaja miz, stolov in opreme za terase se je v ZDA od leta 2019 do 2021 povečala na več kot 4 mlrd USD. In veliko tega pohištva bodo uporabniki zavrgli v manj kot 10 letih.
 
Pohištvo množične proizvodnje, ali tako imenovano hitro pohištvo, je množično proizvedeno in relativno poceni. Enostavno ga je dobiti in ga nato odvreči. 
 
Tako kot hitra moda izdeluje kupe poceni in trendovskih oblačil, ki se jih po nekaj nošenjih zavrže, se pojavlja tudi trend hitrega pohištva. To je pohištvo za eno ali za nekaj sezon.
 
Najemniki in lastniki stanovanj se vse pogosteje odločajo za hitro in poceni pohištvo, ki pa ga ne obdržijo dolgo. Američani vsako leto zavržejo več kot 12 mio ton pohištva, s tem pa ustvarijo gore trdnih odpadkov, ki so po poročilu ameriške agencije za varstvo okolja od leta 1960 narasle za 450 %.
 
Posamezne dele odvrženega pohištva je sicer mogoče reciklirati, vendar jih velika večina konča na odlagališčih.
 
To predstavlja velik problem, tako prostorski kot tudi glede neustreznosti materialov. Pohištvo danes ni izdelano le iz lesa in kovine, zato se materiali biološko ne razgradijo.
 
Samo trg pohištva v e-trgovini je bil leta 2021 vreden več kot 27 mlrd USD, do leta 2030 pa naj bi dosegel več kot 40 mlrd USD, navaja poročilo podjetja Next Move Strategy Consulting. 
 
Ikea odpre povprečno 50 novih lokacij vsako leto. Amazon, največji trgovec na drobno na svetu, ima zdaj dve zasebni blagovni znamki pohištva, Rivet in Stone & Beam.
 
Hitro pohištvo kljub vsem svojim pomanjkljivostim ponuja milijonom lastnikov stanovanj priložnost, da živijo v elegantnem domu po dostopni ceni. To velja še posebej za mlade, ki se spopadajo z vrtoglavimi cenami stanovanj in nimajo sredstev za nakup bolj kvalitetnega in trajnostnega pohištva.
 

Številna podjetja ponujajo rešitve s trajnostnim pristopom 

V zadnjem desetletju so na trg vstopila številna podjetja, ki se osredotočajo na trajnost v upanju, da bodo predstavila rešitev.
 
  • Kaiyo, spletna tržnica za rabljeno pohištvo, je bila ustanovljena leta 2014 in navaja, da je od takrat ohranila več kot 1,6 mio kg pohištva pred odlagališči. Tisti, ki imajo pohištvo za odpad, ga lahko ponudijo spletni tržnici Kaiyo, ki odkupi približno polovico ponujenih kosov pohištva. Te prevzamejo brezplačno, prodajalec pa zanje dobi plačilo. Kupci lahko na tej spletni tržnici ponovno kupijo staro, a obnovljeno pohištvo. 
  • Fernish, naročniška storitev za izposojo pohištva, strankam omogoča, da najamejo in mesečno plačujejo najem pohištva priznanih blagovnih znamk, vedno pa imajo tudi možnost neposrednega nakupa. V družbi Fernish pravijo, da so pred odlagališči rešili več kot pol milijona kg pohištva.
 
Večji trgovci s pohištvom se tudi že soočajo s pritiskom strank in okoljevarstvenikov. 
  • Wayfair se je v svojem najnovejšem poročilu o družbeni odgovornosti zavezal, da bo do leta 2035 za 63 % zmanjšal emisije toplogrednih plinov, ki jih v glavnem povzroča proizvodnja in pošiljanje izdelkov. 
  • Ikea je v svoji trajnostni strategiji postavila drzne podnebne cilje, pri čemer se je zavezala, da bo do leta 2030 postala popolnoma krožna, z uporabo samo recikliranih ali obnovljivih materialov in ustvarjanjem nič odpadkov.
 

 
Viri: The New York Times, The Straits Times
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju lesne in pohištvene industrije

Globalni trendi na področju zelene tehnologije



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: