Poljska je vodilna v Evropi v izvozu baterij za EV

četrtek, 22. april 2021

Poljska ima največjo zmogljivost proizvodnje baterij za električna vozila v Evropi. Ta je je v letu 2021 dosegla 47 GWh in je bistveno višja od proizvodnih zmogljivosti Madžarske, ki ima proizvodnjo zmogljivost 30 GWh, in Nemčije, z zmogljivostjo 20 GWh.

Baterije za električna vozila so za Poljsko postale pomemben izvozni izdelek. Lani je Poljska izvozila za skoraj 4 mlrd EUR baterij za EV, kar je dvakrat več kot leta 2019, hkrati pa tudi največ med evropskimi državami.

Proizvodnja baterij za električna vozila je bil tudi edini segment poljske avtomobilske industrije, ki je med pandemijo beležil dobre rezultate. Po podatkih združenja AutomotiveSuppliers.pl, se je izvoz poljske avtomobilske industrije leta 2020 zmanjšal za 5,6 % na 28,6 mlrd EUR. Avtomobilski deli in dodatki so še vedno predstavljali največji del izvoza, ki je znašal 10,7 mlrd EUR. Sledil je izvoz avtomobilov v vrednosti 4,9 mlrd EUR, medtem ko se je izvoz baterij za električne avtomobile povzpel na tretje mesto in je znašal 3,99 mlrd EUR.

Tudi napovedi za leto 2021 so optimistične, saj so številni avtomobilski koncerni že napovedali načrte za povečanje proizvodnje električnih avtomobilov.

Proizvajalci baterij za električna vozila so se odzvali na te načrte s povečanjem svojih proizvodnih zmogljivosti.

Januarja letos je LG Energy Solutions, ki ima v bližini Wrocława enega največjih evropskih obratov za proizvodnjo baterij za električne avtomobile v Evropi, napovedal, da bo proizvodno zmogljivost povečal na 100 GWh. Projekt širitve bo stal 3,1 mlrd EUR.

Mesec dni kasneje, februarja 2021 je švedski proizvajalec Northvolt napovedal, da bo v proizvodni obrat za raziskave in razvoj v Gdansku vložil 1 mlrd PLN.

Južnokorejska družba SK Innovation je marca 2021 objavila načrt za razširitev tovarne ločevalnikov baterij v kraju Dąbrowa Górnicza.

Strokovnjaki priznavajo, da predstavlja naraščajoča proizvodnja in izvoz baterij za električna vozila, za Poljsko uspeh, vendar poudarjajo, da so tovarne in v njih uporabljene tehnologije, v tuji lasti. Tako kot v 90 letih, tudi danes na Poljskem predvsem sestavljajo končne izdelke za tuje koncerne, ki v državi uživajo davčne ugodnosti in nizke stroške dela. Kljub ambiciji vlade, da bi takšno situacijo spremenila, strokovnjaki opozarjajo, da v bližnji prihodnosti verjetno ne bo prišlo do pomembnega napredka. Vendar predlagajo, naj si Poljska še naprej prizadeva za privabljanje tujih vlagateljev, saj vidi svoje proizvodne obrate kot podlago za nadaljnji razvoj industrije elektro-mobilnosti na Poljskem.

Maciej Mazur iz poljskega združenja alternativnih goriv (PSPA) pravi, da bi se morale večje proizvodne enote povezati z lokalnimi podjetji in ponudniki storitev. Poudarja, da bi lahko tuji proizvajalci baterij za EV sodelovali s poljskimi dobavitelji komponent, programske opreme in drugega blaga. Po njegovem mnenju je elektro-mobilnost rastoči sektor, ki novim konkurentom še vedno ponuja številne nove priložnosti.



Viri: Factiva, Polish News Bulletin

Več informacij o globalnih trendih na področju panoge strojev in naprav