Poslovna komunikacija v Kanadi

petek, 15. oktober 2021

Če naša komunikacija s Kanado poteka iz Slovenije, se moramo najprej zavedati časovne razlike. Kanada ima šest časovnih pasov, ki so od srednjeevropskega časa zamaknjeni za od štiri do devet ur. Pred klici in spletnimi sestanki s kanadskimi partnerji najprej preverimo, v katerem časovnem pasu se nahajajo ter nato organiziramo sestanke tako, da so, če je le možno, še vedno znotraj njihovega delovnega časa.

Kanada je uradno dvojezična država, kar je potrebno upoštevati tudi v vaši poslovni komunikaciji.

Obvezno morate zagotoviti francoske prevode za deklaracije produktov ter informativne in promocijske materiale, ki se bo uporabljali pri poskusu vstopa na trg. 

Opazna razlika med poslovno komunikacijo v ZDA in Kanadi je v tem, da je kanadski način komunikacije bolj zadržan. Zadržanost, bolj umirjen ton, diplomacija in taktičnost so ključni atributi, ki kanadski komunikacijski pristop razlikujejo od bolj neposrednega pristopa, ki prevladuje v sosednjih ZDA.

Po drugi strani pa bi bilo napačno domnevati, da so kanadski komunikacijski načini preslikava britanskega pristopa, kajti Kanadčani so kljub temu, da niso tako konfrontacijski kot nekatere druge kulture, še vedno neposredni in povedo, kaj mislijo. 'Da' bo običajno pomenilo 'da' in 'ne' bo pomenilo 'ne'. Kanadčani menijo, da je način komunikacije, ki se poizkuša izogniti ključnim težavam, sumljiv in se raje direktno pogovorijo o morebitnih težavah vnaprej.

Pri osebnem stiku in sestankih uporabite prijazen pozdrav s prijaznim direktnim pogledom v oči. Čeprav je bil praviloma sprejemljiv čvrst stisk roke, so se zaradi Covid pandemije pojavile spremembe. V dosti primerih je bil stisk roke zamenjan z manj fizično kontaktnimi pozdravi, kot na primer pozdrav z dotikom komolcev. Da bi se izognili nerodnim situacijam, je dobro vnaprej vprašati sogovornike, kakšen način pozdrava je zanje najbolj sprejemljiv.

Ob začetku sestanka se vljudnostne fraze izmenjajo zelo hitro, nato se preide na poslovne pogovore. Moški bodo počakali, da ženska prva poda roko za rokovanje. Uporabljajte titulo osebe, če jo ima. Drugače uporabljajte Mr., Ms. ter priimek.

V večini Kanade je pogovorni jezik angleščina. Francoščina in angleščina se govorita v provinci Quebec, Ontario ter v atlantskih provincah, medtem ko angleščina prevladuje v zahodnih delih države.

Francoski Kanadčani se včasih med telefonskim pogovorom predstavijo le z imenom, med osebnim poslovnim srečanjem pa s polnim imenom in priimkom.

Med pogovori bodite odprti in prijazni. Če ste naravno zadržani v obnašanju boste delovali samozavestno in kredibilno. Če imate v navadi večje geste in “govorjenje z rokami” se čimbolj zadržite, ko komunicirate s Kanadčani.

Francoski Kanadčani med pogovorom stojijo bližje in komunicirajo na bolj izrazit način.
Pri poslovanju s francosko govorečimi Kanadčani zagotovite, da bo ves promocijski material v tudi v francoskem jeziku.

Ne bodite hvalisavi, ne dajajte obljub, za katere niste popolnoma prepričani, da jih lahko izpolnite in ne precenjujte kapacitet svojega produkta ali storitve. Na tak način lahko posledično spravite vaše podjetje v pravne težave. Zapomnite si frazo »Under promise and over achieve«.

Glede na to, da je Kanada dvojezična, kjer se uporablja francoščina in angleščina, bo včasih potreben tolmač ali prevajalec.

V provinci Quebec obstajajo zelo stroga pravila glede obvezne uporabe francoskega jezika v poslovnih odnosih.

Govorjenje v tujem jeziku v družbi ljudi, ki ga ne razumejo, velja za izredno nesramno.

Pogoste teme pogovorov vključujejo vreme in še posebej šport – hokej, ameriški nogomet, baseball, košarko, golf in tenis. Na splošno so Kanadčani samozavestni in odprti do pogovorov o splošnih temah. Izogibajte se temam o nesporazumih med francoskim in angleškim delom Kanade. V pogovoru ne primerjajte Kanade z ZDA. Prav tako se od začetka izogibajte pogovoru o preveč osebnih stvareh.

Za svetovanje in pomoč pri poslovanju s Kanado se lahko obrnete na predstavnike Kanadsko slovenske gospodarske zbornice:

Sonya Rosenwirth, izvršna direktorica. e-mail: sonya@canslo.com telefon: 001 905 847 8566. 
Simon Pribac, predstavnik CSCC v Sloveniji: e-mail: simon.pribac@gmail.com telefon: 064 187 110.