Povpraševanje po hladilnih kontejnerjih hitro raste
Po ocenah družbe Maersk bo za distribucijo cepiva proti Covid-19, v naslednjih dveh ali treh letih, potrebnih več kot 60.000 hladilnih kontejnerjev za pomorski prevoz.
Hladilni kontejnerji se običajno uporabljajo za prevoz farmacevtskih izdelkov in hitro pokvarljivih snovi. Trenutno še ni povsem jasno, ali bodo sedaj večino obstoječih hladilnih kontejnerjev preusmerili v distribucijo cepiva, ali pa bodo na trg prišli novi kontejnerji, da bi zadovoljili povečano povpraševanje.
Prvotno bodo cepivo proizvajale Indija, Kitajska, Francija, Združeno kraljestvo, Švica, Rusija, Japonska, Brazilija in ZDA.
Ladjarski gigant Maersk, ki je že podpisal dogovor o distribuciji cepiva, je poudaril, da bodo cepiva proti Covid-19 sprva potrebovala prevoz pri -80 °C. Ker gre za cepiva v začetni fazi, bodo količine cepiv sprva manjše in jih bodo transportirali z letalskim prevozom, predvsem zaradi zahteve po hitrem dostopu do trga. A ko bo cepivo popolnoma razvito in bo doseglo stabilno stopnjo distribucije, bi lahko zadostoval tudi transport pri -20 °C, pri nekaterih cepivih celo med 2 °C do 8 °C. Hladilni kontejnerji za pomorski prevoz lahko vzdržujejo temperature od -35 °C do + 25 °C, veliko večino farmacevtskih izdelkov pa transportirajo pri 2 °C do 8 °C.
Ob predpostavki, da bodo vsa cepiva proti Covid-19, za distribucijo potrebovala hladilne kontejnerje, bo po ocenah ladjarskega podjetja Maersk, v obdobju dveh do treh let potrebnih nekaj več kot 60.000 takšnih kontejnerjev. To število pa se lahko znatno poveča, če bi se hladilni kontejnerji uporabljali tudi kot premična hladilna skladišča, saj bo po vsej verjetnosti prišlo do pomanjkanja skladiščnih zmogljivosti za cepivo Covid-19, zlasti v manj razvitih državah.
Potrebe po hladilnih kontejnerjih bodo imele vse države po svetu, zato bo oskrba postala velik izziv. Povpraševanje po hladilnih kontejnerjih za pomorski transport hitro raste in številna logistična podjetja so že začela z načrtovanjem vzpostavitve ustreznih dobavnih verig, da bi preprečila morebitne motnje.
Največji kontejnerski prevoznik na svetu, A.P. Moeller-Maersk A / S ocenjuje, da se bo globalni trg kontejnerjev v letu 2021 povečal za 5 %. Rast trga bo posledica predvsem distribucije cepiva proti Covid-19, pa tudi povečanega obsega trgovine. Potrošniki, trgovci in proizvajalci so namreč spet začeli obnavljati zaloge, ki so jih porabili v času pandemije.
Zaradi povečanega obsega tovornega prometa je Maersk, ki ima sedež v Kopenhagnu na Danskem, v tretjem četrtletju 2020 ustvaril 842,7 mio EUR čistega dobička, kar predstavlja 83 % rast glede na drugo četrtletje, ko je dobiček znašal 460 mio EUR.
Viri: Factiva, The Hindu Business Line, Seatrade Maritime News
Več informacij o globalnih trendih na področju transporta in logistike