Prejemnik naziva ITM Izvoznik leta 2019 je podjetje Seltron

torek, 12. november 2019

Mednarodni izobraževalni program Vodenje izvoznega poslovanja – International Trade Management™ (ITM), ki poteka pod okriljem Javne agencije SPIRIT Slovenija je z včerajšnjo svečano podelitvijo diplom uspešno zaključila že dvanajsta generacija slušateljev. Na dogodku je bil že šesto leto zapored simbolično nagrajen tudi ITM Izvoznik leta 2019, podjetje Seltron, d. o. o., ki je bil izbran med udeleženci preteklih generacij programa ITM.

Zbrane je uvodoma pozdravila Ajda Cuderman, direktorica SPIRIT Slovenija, ki je poudarila, da agencija slovenskim podjetjem že dobro desetletje ponuja mednarodni program izobraževanja s priznanimi tujimi strokovnjaki. »Veseli nas, da je vse več podjetij, ki verjamejo, da je vlaganje v znanje in kompetence zaposlenih ključnega pomena, s čimer si postavljajo trdne temelje in si odpirajo pot v stabilno vstopanje na tuje trge. Na agenciji smo ponosni na vse naše ITM diplomante, saj jih odlikujeta zavedanje in volja, da je izvoz ključen za nadaljnjo rast in razvoj njihovega podjetja. Vedo, da je izvozna moč v veščinah, ki jih skozi uporabno praktično znanje že 12. leto zapored ponuja program ITM. Poleg tega se upajo učiti od najboljših mednarodnih strokovnjakov in trenirati za uspeh, predvsem pa stopiti izven svojih okvirjev in narediti nekaj drugačnega.«

Na dogodku je bil svečano razglašen tudi ITM izvoznik leta 2019, ki je bil izbran med udeleženci enajstih generacij programa ITM. Komisija je za zmagovalca izbrala podjetje Seltron, d. o. o. iz Maribora, ki se ukvarja s sistemskimi rešitvami varčnega ogrevanja. Podjetje je izstopalo po visokih, pozitivnih vrednostih izbranih objektivnih kazalnikov ter hkrati doseglo visoko oceno razvoja in delovanja mednarodnega poslovanja podjetja.

»Seltron je podjetje s stalno umirjeno generično rastjo, s katero omogoča stalni interni organizacijski in poslovni razvoj, ki v svojem poslanstvu izkazuje tudi trajnostno naravnanost. So lastniki več modelov izdelkov in treh blagovnih znamk, zaščitenih na ravni Evropske unije, in svojim kupcem vsako leto ponudijo nove in izboljšane izdelke. Nenehno se primerjajo s konkurenco na tujih trgih, kjer iščejo tudi kupce - v tujino izvozijo več kot 85 % svojih izdelkov. Vsako leto imajo v načrtu osvojiti vsaj en nov trg, samo v zadnjih treh letih so s svojimi izdelki vstopili na štiri zahtevna tržišča: Belgijo, Švico in Rusko Federacijo ter oddaljeno Novo Zelandijo. Pred vsako odločitvijo o vstopu na novo tržišče ga temeljito analizirajo, določijo primerno obliko vstopa in prisotnosti na trgu. Pri umeščanju na mednarodne trge so jim ključni odnosi s partnerji, s katerimi sodelujejo neposredno. Verjamejo, da je največja vrednost zaposlenih znanje, ki je rezultat neprestanega učenja v vseh možnih oblikah,« je v obrazložitvi ob izboru med drugim navedla komisija.

Marijan Hertiš, direktor podjetja Seltron, d. o. o. je ob prevzemu priznanja povedal: »Z udeležbo v programu ITM smo pridobili določena znanja in orodja, ki nam pomagajo pri vstopu na nove trge, kakor tudi pri nadgradnji poslovanja pri obstoječih kupcih. Še bolj smo se osredotočili na kupce, ki so za nas najprimernejši, obenem pa zožili nabor izdelkov na tiste, s katerimi imamo najboljše možnosti in poslovne učinke. Pri uporabi pridobljenega znanja in aktivnem sodelovanju zaposlenih smo povečali osredotočenost na izdelke – rešitve, ki predstavljajo večji potencial in prinašajo boljše rezultate. Naši zaposleni so postali bolj samozavestni, ciljno usmerjeni, kar se ne nazadnje odraža tudi na uspešnosti poslovanja celotnega podjetja. Izobraževanje je izjemno koristno za vsako podjetje, ki se loteva izvoza ali pa že izvaža.«

Priznanje ITM izvoznik leta je bilo letos podeljeno že šestič, dosedanji prejemniki pa so bila podjetja Geneplanet, Xlab, Metra inženiring, Strip's in Špica International.

Sledila je okrogla miza o tem, kako uspešna, inovativna in razvojno naravnana slovenska podjetja motivirajo zaposlene za nenehno krepitev njihovih kompetenc v današnjem hitro spreminjajočem se poslovnem svetu. »Spremembe v okolju terjajo od podjetja nenehno prilagajanje, od zaposlenih pa nove veščine in znanja, ki jih s sabo prinaša predvsem digitalizacija. Vodstvo mora skrbeti, da zaposleni vidijo prednosti in koristi sprememb ter da so aktivno vključeni vanje,« je izpostavil Iztok Novak, direktor podjetja Polycom, d. o. o. Pomembnost nenehnega izobraževanja zaposlenih, predvsem pa stimulativnega delovnega okolja za dolgoročni uspeh podjetja je poudaril tudi Marijan Hertiš, direktor podjetja Seltron, d. o. o.: »Posel delajo ljudje, bazen kadrov pa je majhen, saj usposobljeni kadri odhajajo v tujino, zato bo v prihodnosti največji izziv zagotoviti ustrezne pogoje, da bodo ljudje ostajali in ustvarjali doma«.

Na kratko so bili predstavljeni tudi preliminarni izsledki raziskave o potrebah po programih za usposabljanje med slovenskimi izvozniki, ki jo je naročila agencija in bodo podlaga za razvoj novih programov izobraževanj in usposabljanj, ki jih bo SPIRIT Slovenija v prihodnje ponudil slovenskim podjetjem.

Letos je bilo v program vključenih 15 udeležencev iz malih in srednje velikih podjetij z željo po širitvi izvozne dejavnosti, in sicer: Optiprint, d. o. o., Evostil, d. o. o.,  Kolektor Orodjarna, d. o. o., M Sora, d. d. , Tovarna Olja GEA, d. d., Barbara Kepic, s. p., Kočevar in sinovi, d. o. o., Indata, d. o. o., Labelprofi, d. o. o., Vitja Podlesek s. p., KOPT Bled, d. o. o., Špica International, d. o. o., Pako, d. o. o., DSC, d. o. o. in Cecomp, d. o. o. Udeleženci programa so svoje delo v podjetju sedem mesecev aktivno združevali s strokovnim usposabljanjem. To je bilo izpeljano na štirih dvodnevnih delavnicah »Passport2Export«, na katerih so s pomočjo tujih svetovalcev pripravili izvozni načrt, ki je podlaga za dobro premišljen in učinkovit vstop podjetja na tuje trge, na dveh dvodnevnih mednarodnih seminarjih v Ljubljani ter petdnevnem sklopu mednarodnih seminarjev v Lidköpingu na Švedskem z odličnimi tujimi predavatelji, vrhunskimi strokovnjaki na svojih področjih, ki poleg teoretičnih podajajo predvsem praktična znanja in izkušnje.

Barbara Kepic, UVC Solutions, d. o. o.: »Program te  nekako »prisili« da izpiliš in predvsem zapišeš izvozni načrt, ki postane pomemben dokument za podjetje in ga lahko dopolnjuješ. Za to sicer v podjetju velikokrat zmanjka časa. Največja dodana vrednost pa je, da smo skupaj s »sošolci« stkali posebno vez in smo postali ekipa, ki si bo tudi po zaključku programa lahko pomagala pri izvoznih izzivih.«

Milan Vuković, DSC, d. o. o.: »V programu pridobljeno znanje in izkušnje bodo zelo pozitivno vplivale na poslovanje našega podjetja v prihodnje. Sedaj imamo strukturirano osnovo za odločanje in načrtovanje izvoza na nova tržišča.«

Andreja Planinšek, LabelProfi, d. o. o.: »Super program. Pridobili smo dodatna znanja, samozavest, nove izkušnje, poslovne priložnosti in poznanstva. Naše delo na področju izvoznega poslovanja bo v prihodnje še bolj ciljno usmerjeno. Vsem, ki imajo opravka z izvozom, toplo priporočam, da se programa udeležijo.«

Dogodka so se poleg letošnjih diplomantov udeležili tudi udeleženci programa prejšnjih generacij ter podjetja in posamezniki, ki bi radi pridobili ustrezno znanje za vstop in širitev poslovanja na tuje trge in jih zanima udeležba v programu ITM 2020.

Foto: STA/Tamino Petelinšek

Več informacij o programu ITM