Pristanišče Barcelona je bilo v letu 2017 najhitreje rastoče pristanišče v Evropi

sreda, 25. april 2018

Največje pristanišče v Španiji, Barcelona, je bilo v letu 2017 najhitreje rastoče pristanišče v Evropi. Promet se jim je lani povečal kar za tretjino, kljub politični in gospodarski negotovosti, ki ga je povzročil referendum o neodvisnosti.

Povečanje prometa na 2,97 mio TEU je bilo v veliki meri posledica uvedbe petih novih storitev s strani Mediterranean Shipping Co., drugega največjega oceanskega prevoznika na svetu, ki je maja 2017 povezal severovzhodno špansko pristanišče z največjimi trgi, vključno z vzhodno in zahodno obalo ZDA, Kanado, Savdsko Arabijo, Indijo in Brazilijo.

Število pre-tovornih kontejnerjev se je lani v pristanišču Barcelona povečalo za 137 %, železniški promet pa se je povečal za 8 % na rekordnih 243.585 TEU. Pristanišče Barcelona ustvarja velik napredek tudi v železniškem sektorju, kjer ima trenutno 13 % delež svojega prometa. Je edino špansko pristanišče, ki je trenutno povezano z glavno evropsko železniško transportno mrežo.

Uvozni promet se je v letu 2017 v pristanišču povečal za 8,3 %, izvozne pošiljke pa za 2,6 %. Največja trgovinska partnerica pristanišča  je bila v letu 2017 Kitajska, s katero so ustvarili 44 % uvoza in 11,6 % izvoza. Celoten promet v pristanišču, vključno s suhimi in tekočimi razsutimi tovori se je leta 2017 povečal za 26 % na rekordnih 61 mio ton. Uprava pristanišča napoveduje uspešno tudi leto 2018, ki pa verjetno ne bo doseglo lanskih rekordnih rezultatov.

Pristanišče Barcelona ustvari več kot petino španskega BDP in predstavlja več kot četrtino izvoza in domačih naložb v državi.
Sredozemska obala je zelo privlačna tudi za vlagatelje, tako za upravljavce terminalov in ladijskih linij, kot tudi za sklade zasebnega kapitala, saj njena pristanišča začenjajo zapolnjevati vrzeli konkurentov s severa.

Aprila 2018 je Carnival Corporation, največja križarska družba na svetu, investirala 30 mio EUR v nov terminal E v pristanišče Barcelona. To je že drugi terminal te družbe, v njem pa bo na novo odprtih 250 delovnih mest. Od leta 2007, ko so odprli prvi terminal,  je družba investirala v pristanišče Barcelona že 46 mio EUR. Novi terminal ima koncesijo za 25 let. Razprostiral se bo na površini 12.500 m2, imel bo dve nadstropji in približno 300 parkirnih mest.

Vir: Journal of Commerce Online in PortSEurope

Več informacij o globalnih trendih na področju transporta