Prodaja ekoloških živil se je v Kanadi v letu 2019 povečala za 5,8 % in dosegla 3,3 mlrd EUR.
Ekološka živila so za kanadsko gospodarstvo pomembna priložnost za rast. V zadnjih petih letih je bilo več kot 65 mio USD namenjenih širitvi zmogljivosti za ekološko kmetijstvo v državi. Kanada je v letu 2019 predstavljala 6,8 % celotne prodaje ekoloških živil na ameriškem trgu. Vrednost kanadske maloprodaje ekoloških živil je v letu 2019 dosegla 3,3 mlrd EUR, med leti 2015 in 2019 pa je prodaja rasla po 4,6 % povprečni letni stopnji.
Največ v Kanadi prodajo ekološkega sadja in zelenjave. Ta segment je v letu 2019 ustvaril 1,2 mlrd EUR prihodkov in je predstavljal 35,4 % celotne vrednosti prodaje. Segment pripravljene hrane pa je lani na kanadskem trgu ustvaril 714,3 mio EUR prihodkov, kar predstavlja 20,5 % skupne maloprodajne vrednosti.
Po napovedih bo prodaja ekoloških živil v Kanadi v prihodnjih petih letih rasla po 6,6 % povprečni letni stopnji in bo konec leta 2024 dosegla 4,6 mlrd EUR. Pandemija COVID-19 dolgoročno ne bo zaustavila visoke rasti prodaje. V Kanadi je v letu 2020 napovedana zgolj nekoliko nižja, 2,1 % stopnja rasti.
Največ ekoloških živil v Kanadi prodajo velike trgovske verige, ki jim počasi konkurirajo tudi manjše specializirane prodajalne, pri čemer k uspehu manjših ponudnikov prispevajo spletne platforme.
In kdo so vodilni konkurenti na trgu?
Loblaw je največji trgovec z živili v Kanadi in ima v svoji ponudbi tudi veliko ekoloških živilskih izdelkov. Loblaw ima 2.300 trgovin, ki vključujejo supermarkete, hipermarkete, drogerije in trgovine z oblačil. Kljub odprtju več novih trgovin so prihodki podjetja v zadnjih treh letih stagnirali.
Empire deluje v kanadski maloprodaji ekoloških živil pod blagovno znamko Sobeys. Empire je kupil vse delnice skupine Sobeys, s čimer je postal njen 100 % lastnik. Podjetje Empire ima v Kanadi trenutno 256 trgovin blagovne znamke Sobeys.
Metro je tretja največja trgovina z živili v Kanadi in vodilna v Quebecu in Ontariu. Trenutno ima 358 trgovin, vendar v kombinaciji podjetje vzdržuje mrežo več kot 600 trgovin z živili in 650 drogerij. Prodaja v celotnem podjetju hitro raste. V letu 2019 se je prodaja v že obstoječih trgovinah povečala za 3,2 %. Nakup skupine Jean Coutu pa je skupno prodajo povečal za 16,6 %.
Costco je zaradi poslovnega modela »cash & carry«, najmanjši izmed vodilnih konkurentov glede na število trgovin. Trenutno ima v Kanadi odprtih 100 trgovin.
Viri: Factiva, MarketLine Industry Profiles
Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije