Prvi avtonomni tovornjaki na Švedskem

četrtek, 22. september 2022
 

Avtonomni tovornjak švedskega zagonskega podjetja Einride

Avtonomni tovornjak je videti kot iz znanstvenofantastičnega filma. Tam, kjer v običajnem tovornjaku sedi voznik, ima tovornjak švedskega zagonskega podjetja Einride le črn sprednji del in nekaj kamer. Vozilo je kot nekakšen zabojnik s futuristično zasnovo. Ne potrebuje voznika, ampak se avtonomno premika do cilja.
 

 
Od letošnje jeseni naprej se bodo ti tovornjaki vozili po javnih cestah na Švedskem in sicer med proizvodnimi obrati in distribucijskimi centri. Podjetje Einride že ima vsa potrebna dovoljenja za te poti.
 
Trenutno so poti na javnih površinah dolge le do 5 km, postopoma pa želijo v podjetju Einride svojim strankam ponuditi več in daljše poti. Morda tudi za proizvajalca gospodinjskih aparatov Electrolux, za katerega Einride že upravlja floto električnih tovornjakov v Nemčiji.
 

Razvoj tehnologije avtonomne vožnje po Evropi 

Tehnologija avtonomne vožnje je tu in že dela prve korake na cesti. Avtonomni Einride tovornjak je bil razstavljen tudi na razstavi gospodarskih vozil IAA Transportation ta teden v Hannovru. Vendar bo minilo še nekaj let, preden bodo takšni kombiji lahko vozili na cestah kjer koli v državi. 
 
Bosch, največji svetovni dobavitelj v avtomobilski industriji, želi do konca desetletja ponuditi sisteme, ki omogočajo avtonomno vožnjo tovornjakov na avtocestah.
 
Za avtoprevoznike so plače voznikov poleg nakupa vozila eden največjih stroškovnih dejavnikov, zato lahko razvoj avtonomnih tovornjakov zagotovi cenejše prevoze.
 
Po drugi strani pa je lahko tudi odgovor na hudo pomanjkanje voznikov. V Evropi že zdaj primanjkuje 400.000 voznikov tovornjakov. 
 
A prehod v nov, avtonomni svet bo verjetno trajal desetletja. Sistemi za pomoč pri vožnji, kot sta opozorilo za nenamerno menjavo voznega pasu in opozorilo za nenamerno menjavo voznega pasu, ki so že vgrajeni v veliko osebnih avtomobilov, se obravnavajo kot vmesni korak. 
 
Daimler, ki je največji svetovni proizvajalec težkih tovornjakov, zdaj tovrstna pomagala uvaja tudi v svoja vozila, predvsem v novi električni seriji, ki naj bi v serijsko proizvodnjo prišla v naslednjih letih.
 
Proizvajalci gospodarskih vozil se morajo držati tudi številnih zakonskih zahtev. Na primer, asistent za izklop tovornjakov, ki lahko reši življenja kolesarjev in pešcev, bo od leta 2024 postal obvezna oprema v EU.
 
Tovornjaki bodo med drugim potrebovali zunanje kamere in zmogljive računalnike na vozilu, podobne tistim, ki so potrebne za avtonomno vožnjo. To je ena evolucijska pot do robotskega tovornjaka. 
 
Podjetje Einride pa sledi drugi razvojni poti. Namesto da bi vozilo postopoma naredilo bolj avtonomno, bo vozilo neposredno avtonomno. 
 
Na tem tehnološkem preskoku delajo tudi velike korporacije, na primer Daimler Truck skupaj s start-up podjetjem Torc in Googlovo hčerinsko družbo Waymo.
 
V Mercedes-Benz Trucks razvijajo avtonomno vožnjo v ZDA, ker so tam regulativni pogoji lažji. V Evropo bodo tehnologijo prenesli, ko bo Evropa nanjo pripravljena. Po njihovem mnenju bo zagotovo minilo še 10 let, preden bodo v Evropi ponudili avtonomne tovornjake brez voznikov.
 
Volkswagen
pa ne želi čakati tako dolgo. Družba trenutno sodeluje z ameriškim zagonskim podjetjem Argo AI, saj namerava električnega Bullijevega naslednika ID.Buzz spremeniti v robotsko kabino. Leta 2025 naj bi avtonomno vozilo že opravljalo storitve v Hamburgu, je v intervjuju za WELT potrdil Carsten Intra, vodja hčerinske družbe VW. Testna vozila so trenutno na cestah v Münchnu in Hamburgu, da digitalno zabeležijo vse poti in usposobijo vožnjo v obeh mestih. Volkswagen namerava uvesti ta vozila tudi v drugih mestih v Evropi. 
 
Pravkar je začela veljati nova vseevropska uredba o avtonomni vožnji, tako da pravna podlaga že obstaja.
 
 
Viri: Factiva, Die Welt
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju transporta in logistike
 
Globalni trendi na področju avtomobilske industrije


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: