Rast izvoza evropskega deviškega olja

torek, 19. oktober 2021

Evropski izvoz deviškega oljčnega olja se je leta 2020 medletno povečal za 11 % na 1,5 mio ton ali 5,2 mlrd USD. Španija ostaja ključni dobavitelj deviškega oljčnega olja v EU, saj predstavlja 56 % celotnega evropskega izvoza. Grčija in Italija sta lani močno okrepili svoj položaj na področju izvoza in povečali obseg dobav v tujini, Grčija pa je lani postala najhitreje rastoča evropska izvoznica deviškega oljčnega olja.

Izvoz deviškega oljčnega olja iz EU je leta 2020 znašal 1,5 mio ton, kar je 11 % več kot leta 2019. Vrednostno se je izvoz deviškega oljčnega olja medletno povečal za +3,7 % in je leta 2020 dosegel 5,2 mlrd USD.

Španija je bila lani glavna izvoznica deviškega oljčnega olja v EU, njen obseg izvoza pa je dosegel 853.000 ton, kar je bilo skoraj 56 % celotnega izvoza leta 2020. Španiji sledijo Italija (311.000 ton), Portugalska (177.000 ton) in Grčija (165.000), ki imajo skupaj 43 % delež celotnega izvoza.

Španija je imela glede na obseg izvoza razmeroma enakomeren trend rasti, medtem ko so Grčija (+71,3 %), Italija (+22,7 %) in Portugalska (+11,4 %) lani zabeležile visoko rast izvoza. Grčija je postala najhitreje rastoča evropska izvoznica oljčnega olja v letu 2020.

Vrednostno gledano so imele Španija (2,5 mlrd USD), Italija (1,4 mlrd USD) in Portugalska (571 mio USD) najvišjo stopnjo izvoza v letu 2020 in s tem skupen, 87 % delež v celotnem izvozu. Grčija je nekoliko zaostala in je predstavljala nadaljnjih 10 %.

Povprečna cena deviškega oljčnega olja v EU se je lani medletno znižala za -6,3 % na 3.370 USD na tono. Cene so se glede na državo izvora opazno razlikovale. Država z najvišjo ceno je bila Italija (4.481 USD za tono), medtem ko je bila cena v Španiji (2.960 USD za tono) med najnižjimi v regiji. Leta 2020 je največjo stopno rasti cene dosegla Španija, medtem ko so druge vodilne države na trgu beležile upad izvoznih cen.

Evropa je glavna dobaviteljica oljčnega olja na globalnem trgu. V letih 2005–2019 je predstavljala več kot 70 % svetovne ponudbe. Vendar v zadnjem času Evropa izgublja ta tržni delež na račun novih proizvajalcev v drugih regijah. Naraščajoče naložbe v obiranje in namakalne sisteme so omogočile učinkovito proizvodnjo tudi državam izven sredozemske regije, kot so Argentina, Čile in Avstralija. Kljub tem velikim spremembam ostaja evropska regija ključna uvoznica in izvoznica oljčnega olja. Več kot polovica svetovne trgovine z oljčnim oljem poteka med evropskimi državami.

Tudi globalni trg olivnega olja v zadnjih letih beleži visoke rasti. K rasti trga prispevajo trend zdravega načina življenja, ozaveščanje o koristih oljčnega olja za zdravje, naraščajoči razpoložljivi dohodek in povečanje svetovne proizvodnje. Povpraševanje po oljčnem olju v zadnjem času močno raste tudi v ZDA, zaradi vse širšega sprejemanja zdravega načina prehranjevanja. Nedavno je FDA dovolila, da se pri označevanju oljčnega olja lahko uporabi obvestilo, da lahko uživanje dveh žlic oljčnega olja zmanjša tveganje za bolezni srca. To je povzročilo izjemno rast prodaje oljčnega olja v ZDA.




Viri: Factiva, Brandessence Market Research, IndexBox

Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije