Rast trga tovornjakov na alternativna goriva

torek, 16. marec 2021

Trg tovornjakov na alternativna goriva raste tudi v EU. Prodaja električnih tovornjakov se je lani povečala za 42,1 %, hibridnih za 31,5 %, prodaja tovornjakov na plinski pogon pa za 5,8 %.

Za tovornjake na električni pogon se je v EU v letu 2020 odločilo 1.059 kupcev, kar je 42,1 % več od 745 prodanih v letu 2019. Tržni delež električnih tovornjakov v prodaji vseh srednjih in težkih gospodarskih vozilih je bil lani 0,5 %. Več kot 90 % vseh registriranih električnih tovornjakov v EU je bilo lani prodanih le na 3 trgih. V Nemčiji so jih prodali 852, v Romuniji 76, na Nizozemskem pa 41. V 12 državah EU lani niso prodali niti enega tovornjaka na električni pogon.

Leta 2020 je povpraševanje po hibridnih tovornjakih v EU naraslo za 31,5 %. Lani je bilo registriranih 351 hibridnih tovornjakov, ki so predstavljali 0,1 % vseh srednjih in težkih gospodarskih vozil, prodanih v EU.

Največ so lani prodali tovornjakov, ki jih poganja zemeljski plin. Ti tovornjaki predstavljajo 99 % vseh, ki vozijo na alternativna goriva. Prodaja tovornjakov na plinski pogon se je lani v EU povečala za 5,8 % na 6.861 enot, tržni delež pa se je povečal z 2,1 % v letu 2019 na 2,9 % v letu 2020. K temu je največ prispevala močna prodaja tovornjakov na zemeljski plin v Nemčiji, ki je trenutno največji trg v EU za tovornjake na zemeljski plin.

V Franciji trenutno preizkušajo enega prvih električnih tovornjakov na svetu, ki je namenjen mestni dostavi.

16-tonski električni tovornjak Volta Zero, ki je futuristično oblikovan, bo v francoski prestolnici preizkusilo logistično podjetje Swoopin, ki namerava razširiti svoj vozni park električnih vozil brez emisij.



Švedsko start-up podjetje Volta Trucks je svoje prvo električno vozilo predstavilo lani. Tovornjake Volta Zero bodo proizvajali v Združenem kraljestvu, proizvodnja pa naj bi predvidoma stekla v letu 2022. Volta Trucks načrtuje, da bo do konca prihodnjega leta na cestah vozilo že 500 vozil te vrste.

Tudi logistična družba DPD namerava že v letu 2021 lansirati pilotni projekt dostave s tovornjakom Volta Zero, predvsem za kupce na območju z nizkimi emisijami v Londonu.

Tovornjak Volta Zero je bil zasnovan za distribucijo pošiljk od lokalnega distribucijskega centra do vrat kupca. Uporaba takšnih električnih tovornjakov pri tovrstnih storitvah bi mestom pomagala doseči ambiciozne cilje glede emisij CO2.

Nemški proizvajalec tovornih vozil, MAN, je evropskim kupcem že leta 2019 začel dobavljati manjše serije električnih tovornjakov, kljub temu pa uradno niso napovedali še nobene proizvodne različice.

Spletni velikan Amazon namerava za dostavo paketov uporabiti električna tovorna vozila Rivian in Merdeces Benz, medtem ko bo tudi Volvo letos v Evropi lansiral številne električne tovornjake.

Od leta 2024 v Parizu ne bodo več smela voziti gospodarska vozila z motorji z notranjim zgorevanjem, ker bodo vsa francoska mesta z več kot 150.000 prebivalci sprejela novo uredbo za zmanjšanje emisij. Francoska vlada ponuja denarne spodbude prevoznikom, da bi pospešili prehod na gospodarska vozila brez emisij.

 
Viri: Factiva, CE Noticias Financieras

Več informacij o globalnih trendih na področju transporta in logistike