Razcvet telemedicine na Kitajskem

sreda, 11. marec 2020

Korona virus, ki je letos zaustavil Kitajsko, odpira nove priložnosti na področju tele-medicine. V času, ko so mnogi Kitajci zaradi strahu pred okužbami zaprti v svoje domove ali se izogibajo ambulant in bolnišnic, milijoni iščejo zdravljenje in zdravniške nasvete po internetu.

Od izbruha virusa so se zdravniška posvetovanja na spletni zdravniški platformi JD Health povečala za desetkrat in v enem mesecu presegla 2 mio. Kar 1,6 mio se jih je udeležilo spletnega pogovora z vrhunskim kardiologom, ki ga je hčerinsko podjetje JD.com prenašalo v živo. Analitiki ocenjujejo, da bo kitajski trg tele-medicine letos dosegel 25,7 mlrd EUR. To je velik preskok za Kitajce, ki verjamejo v tradicionalno kitajsko medicino in v to, da zanesljive diagnoze ni mogoče postaviti brez merjenja utripa.

V mnogih državah, vključno z ZDA, ki so največji svetovni trg za telemedicino, večina zavarovalnic ne povrne stroškov za spletne zdravstvene storitve. Kitajska nacionalna shema zdravstvenega zavarovanja je do sedaj krila stroške le za ponavljajoče se recepte in nadaljnja posvetovanja, ne pa za prvo diagnozo. Toda covid-19 je pospešil premike na tem področju. Na vrhuncu epidemije v začetku februarja 2020 je direktiva ministrstva za zdravje določila, da se povrnejo stroški za internetne medicinske storitve tudi za diagnosticiranje in zdravljenje bolnikov.

Podjetja s področja tele-medicine poskušajo osvojiti potrošnike na različne načine in ponujajo številne promocijske storitve. Mnoga podjetja, vključno z JD Health, bolnikom ponujajo brezplačno svetovanje v času epidemije. Ali Health, podružnica kitajske družbe za e-trgovino Alibabe, je uvedla brezplačno spletno kliniko za prebivalce province Hubei. Aplikacija WeDoctor, ki je v lasti tehnološkega velikana Tencent, je zbrala 20.000 zdravnikov prostovoljcev za brezplačno svetovanje po spletu. Vse to povečuje zaupanje ljudi v zdravstvene storitve preko spleta. Po ocenah je bila od 10 mio Kitajcev, ki so v zadnjem mesecu uporabili internet za zdravstvene storitve, vsaj polovica od njih prvič na takih spletnih straneh in vsaj tretjina jih bo tudi v prihodnje verjetno še naprej uporabljala takšne aplikacije.

Tele-medicina pa ni privlačna le za bolnike. JD Health na svojo spletno platformo privablja tudi lekarne in zdravnike. Kitajski zdravniki so premalo plačani in preobremenjeni. Veliko jih že zapušča bolnišnice in se zaposlujejo kot svetovalci na zdravniških spletnih platformah.

Rastejo pa tudi vrednosti delnic spletnih zdravstvenih podjetij. Letos so cene delnic v podjetju Ping An Healthcare porasle za 33 %, v podjetju Ali Health pa kar za 74 %.

Vir: Factiva; EIU

Več informacij o globalnih trendih na področju IKT