Skupna predstavitev slovenskih avtomobilskih dobaviteljev na mednarodnem sejmu v Rusiji
Med 5. in 7. oktobrom 2011 se bo v Tolyattiju v Ruski federaciji odvijala specializirana razstava avtomobilskih komponent, na kateri se bo na 60 m² predstavljalo tudi pet slovenskih podjetij. Skupinsko predstavitev slovenskega gospodarstva sofinancira Javna agencija Republike Slovenije za podjetništvo in tuje investicije (JAPTI).
JAPTI je decembra lani objavil javno povabilo podjetjem za udeležbo na skupinskem sejemskem nastopu na omenjenem sejmu. Tako bodo na skupinski stojnici pod okriljem JAPTI in v sodelovanju s Slovenskim avtomobilskim grozdom svoje izdelke predstavila podjetja Cimos, d. d., Iskra Avtoelektrika ASING, d. d., Kolektor Group, d. o. o., Litostroj Ravne, d. o. o. in KGL, d. o. o.
Sejem Autoindustry Autocomponents je razstava OEM, Tier 1 in 2 dobaviteljev v avtomobilski industriji. Ta razstava po besedah Vidka Filipiča, vodje predstavništva slovenskega gospodarstva v Kazanu, udeležencem omogoča priložnost sodelovanja z ruskimi in globalnimi proizvajalci vozil in njihovimi dobavitelji, ki delujejo na celotnem ruskem trgu. Med drugimi se na sejmu predstavlja tudi podjetje AvtoVAZ, ki je največji proizvajalec avtomobilov v Rusiji. »Sejem v Tolyattiju je izrazito poslovno naravnan, zato za slovenska podjetja predstavlja odlično možnost in priložnost za lastno promocijo in pridobitev poslov,« je dodal Filipič.
Ruski trg si je po lanskem kriznem letu precej opomogel tudi s subvencijami, ki jih za nakup novih vozil namenja Vlada Ruske federacije. Vzporedno s sejmom poteka poslovni program, kjer se odvijajo poslovne konference in okrogle mize o temah razvoja in proizvodnje komponent za avtomobilsko industrijo. Zadnji dan sejma bodo organizirana medpodjetniška srečanja s kupci. Poleg proizvajalcev vozil in dobaviteljev so razstavljavci tudi ponudniki opreme in orodij za avtomobilsko industrijo, ponudniki inženiringa ter razvojne in raziskovalne institucije.
Z Rusijo je na področju avtomobilske industrije v preteklosti sodelovalo le manjše število podjetij, saj je bilo le nekaj proizvajalcev avtomobilov, ki pa so izdelovali vse, od vijakov do končne montaže, pojasnjuje Vidko Filipič. Šele v zadnjih nekaj letih so spremenili način proizvodnje in sedaj dele kupujejo tudi od drugih proizvajalcev. »Prav tako so v Rusiji svoje montažne linije postavili vsi večji svetovni proizvajalci, zato se je tudi povečala priložnost za dobavo avtomobilskih delov in s tem vse večji interes proizvajalcev le teh za Rusijo. K temu je veliko pripomogla tudi vlada, saj stimulira lokalizacijo proizvodnje tujih proizvajalcev in jim obenem tudi predpisuje odstotek lokalno proizvedenih avtomobilskih delov. Zato tam odpira lokalne proizvodnje vse več proizvajalcev avtomobilskih delov, med njimi tudi slovenski,« je dodal sogovornik.
Več informacij o Rusiji.