Slovenija se je uspešno predstavila na China–CEEC Expo 2025
Včeraj se je v kitajskem Ningboju zaključil mednarodni sejem China–CEEC Expo & International Consumer Goods Fair, namenjen gospodarskemu sodelovanju Kitajske z državami Srednje in Vzhodne Evrope, na katerem je letos kot častna gostja nastopila Slovenija. Slovenski nacionalni in poslovni paviljon sta bila v sklopu sejma China–CEEC Expo 2025 v Ningboju med najbolj obiskanimi in odmevnimi, 15 slovenskih podjetij pa je s svojimi inovativnimi rešitvami, kakovostnimi izdelki in jasno poslovno vizijo uspešno nagovarjalo kitajski trg. Nastop naše države je izstopal tako po vsebinski zasnovi kot tudi po odzivu kitajskih partnerjev, organizatorjev in obiskovalcev, zato je Slovenija s strani organizatorjev letos prejela tudi posebno priznanje za »odličnega razstavljavca.«

Slovenija se je sejma pod okriljem SPIRIT Slovenija sejma v Ningboju udeležila že četrtič in celostno izpostavila inovativnost, konkurenčnost ter raznoliko ponudbo slovenskega gospodarstva, kulture in turizma. Letos je nastop na sejmu še nadgradila in se predstavila z dvema paviljonoma – nacionalnim, ki je bil namenjen celoviti promociji države kot turistične, kulturne in investicijske destinacije, ter komercialnim, na katerem so podjetja iz različnih panog predstavljala svojo inovativnost in tehnološki napredek.

V sklopu nacionalnega paviljona se je država predstavljala kot privlačna turistična destinacija, z izpostavitvijo naravnih lepot, kulturne dediščine, vrhunske kulinarike in vin, pa tudi slovenske kulture, glasbe ter športnih in tehnoloških dosežkov. Komercialni paviljon pa je bil namenjen predstavitvi slovenskih podjetij, s ciljem vzpostavljanja novih poslovnih povezav, iskanja distributerjev ter okrepitve navzočnosti slovenskih podjetij na kitajskem trgu. Na njem je svoje izdelke in rešitve predstavilo 15 slovenskih podjetij iz različnih panog – prehrambne industrije, elektronike, športa, IKT in drugih: DEWESoft d.o.o., SADATEC d.o.o., Mikropis Holding d.o.o., AMETHYSTE d.o.o., Gaia Naturelle d.o.o., RAINER d.o.o., FD GROUP d.o.o., NT Electric d.o.o., DOMEL, d.o.o., Elan d.o.o., Shenzhen Mediterranean Nothland Wine Limited, BATS Asia Pacific Aircraft Manufacturing (Jiangsu) Co Ltd, Qingdao Gorenje Electric Appliances Co., Ltd, C-Astral in Wisdom Travel – Incoming Travel Agency Slovenia.

Podjetja svoj nastop ocenjujejo kot izjemno uspešen, predstavniki podjetij so izrazili visoko stopnjo zadovoljstva nad organizacijo, poslovnimi kontakti in priložnostmi, ki jih je omogočil sejem. Mnogi med njimi so že v času sejma vzpostavili nove poslovne povezave, ki lahko pomembno prispevajo k njihovemu nadaljnjemu prodoru na kitajski trg.
Boštjan Demšar, direktor Domel Suzhou: »Na Kitajskem smo prisotni že 20 let. Izkušnje s kitajskim trgom so dobre, je pa kitajska konkurenca zelo močna. Trg zahteva vrhunske izdelke ali zelo nizke cene, brez priprav in lokalnih partnerjev pa ne gre. Z veseljem delimo izkušnje in znanje tudi z drugimi slovenskimi podjetji.«
Tomaž Dolenc, direktor NT Electric: »Proizvajamo pogonske sisteme za plovila – celostne rešitve za krmiljenje. Sejma smo se udeležili, ker nam omogoča stik z novimi partnerji, predvsem v segmentu elektrifikacije. Kitajski trg je za nas zelo zanimiv, saj je vedno več navtičnih podjetij, tudi velikih, ki se usmerjajo v nove – električne - pogone in pogonske sisteme.«

Slovenija je letos prejela tudi posebno priznanje organizatorjev za »odličnega razstavljavca«, kar potrjuje kakovost in opaznost njenega nastopa na sejmu. Ob prevzemu priznanja je Vid Habjan, vodja sektorja za spodbujanje investicij na SPIRIT Slovenija, povedal: »Na letošnjem sejmu smo nastopili z razširjeno predstavitvijo. Ekipa sodelavcev in sodelujoča podjetja so v pripravo vložila ogromno truda in predanosti. Z obema paviljonoma smo želeli kar najbolj celovito predstaviti Slovenijo – njeno poslovno okolje ter inovativne in trajnostne rešitve, ki jih ponujajo naša podjetja. Prejeto priznanje je pomembna potrditev našega skupnega truda, na kar smo izjemno ponosni.«

Ob tem pa je v. d. direktorice SPIRIT Slovenija Tamara Zajec Balažič dodala: »SPIRIT Slovenija si že vrsto let prizadeva za strateško prisotnost slovenskega gospodarstva na kitajskem trgu. Z letošnjim nastopom na sejmu v Ningbo smo dosegli novo raven prepoznavnosti. Nagrada organizatorjev dokazuje, da se trud naših podjetij in agencije vidi in ceni. Z nastopi na jesenskih sejmih CIIE v Šanghaju in CIFIT v Xiamnu bomo nadaljevali s promocijo slovenskega znanja, inovacij in trajnostnih rešitev.«
Dogajanje na slovenskem razstavnem prostoru je ves čas spremljal bogat kulturni program z nastopi slovenskih glasbenikov in umetnikov, ki so pomembno prispevali k celostni predstavitvi Slovenije kot sodobne, inovativne in trajnostno naravnane države. Ob tem so potekale tudi športne aktivnosti, med katerimi je veliko zanimanja poželo tekmovanje v metu na koš, ter predstavitve podjetij (t. i. business pitchi). Razstavni prostor pa so obiskali tudi številni visoki gostje, ki so se udeležili tudi slavnostnega odprtja in zaključnega dogodka na slovenskem razstavnem prostoru. V času sejma je potekala tudi predstavitev Slovenije kot zelene, ustvarjalne in pametne destinacije.
Lana Švab iz SPIRIT Slovenija je poudarila: »Odzivi so odlični – slovenski nacionalni in komercialni paviljon v Ningboju sta požela veliko zanimanja. V štirih dneh smo pridobili veliko novih poslovnih stikov in okrepili odlične vezi med državama.«

V času sejma se je pod okriljem Javne agencije SPIRIT Slovenija in Gospodarske zbornice Slovenije na Kitajskem mudila tudi gospodarska delegacija predstavnikov osmih slovenskih podjetij, ki je spremljala državnega sekretarja z Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport Matevža Frangeža na uradnem obisku na Kitajskem. Frangež je ob robu sejma opravil številna dvostranska srečanja s kitajskimi predstavniki, med drugim tudi z namestnikom kitajskega ministra za gospodarstvo. »Tokratni obisk je presegel naša pričakovanja. Slovenija je bila predstavljena kot inovativna, trajnostna in odprta za nova partnerstva. Z nastopom smo utrdili položaj Slovenije kot relevantnega sogovornika in vstopne točke za kitajske investicije v Evropi,« je poudaril Frangež. Sicer je na uradnem odprtju sejma udeležence nagovorila tudi Meira Hot, podpredsednica Državnega zbora.
SPIRIT Slovenija že več let strateško krepi prisotnost slovenskega gospodarstva na kitajskem trgu skozi ciljno usmerjene aktivnosti. Te vključujejo podporo podjetjem pri vstopu na kitajski trg, organizacijo poslovnih delegacij in dneve dobaviteljev, promocijo investicijskega okolja in poslovnih priložnosti ter sodelovanje na najpomembnejših sejmih in poslovnih dogodkih na Kitajskem. V letošnjem letu bo agencija slovensko gospodarstvo predstavljala še na dveh sejmih na Kitajskem, in sicer CIIE v Šanghaju in CIFIT v Xiamnu.
Foto: STA/Nebojša Tejić