Španska hotelska veriga Meliá Hotels je imela v prvem četrtletju 2020 skoraj 80 mio EUR izgube
Španska hotelska veriga Meliá Hotels je v začetku maja poročala o čisti izgubi v prvem četrtletju 2020, ki je znašala 79,7 mio EUR. Izguba je posledica zaprtja večine hotelov zaradi izbruha korona virusa.
V prvem četrtletju 2019 je hotelska veriga Meliá ustvarila 11,5 mio EUR čistega dobička. Glavni izvršni direktor skupine, Gabriel Escarrer je dejal, da je pandemija COVID-19 povzročila progresiven in drastičen upad poslovanja, ki se je končal z zaprtjem praktično vseh hotelov v verigi, razen nekaterih v azijsko-pacifiških državah, ki niso bile tako prizadete zaradi pandemije. Od 326 hotelov, ki jih ima ta hotelska veriga po vsem svetu, je le 40 odprtih, predvsem na Portugalskem, v jugovzhodni Aziji in v Braziliji. Največ hotelskih sob ima Meliá v Španiji, kar 43 % portfelja sob, preostanek pa predstavlja regija EMEA (Evropa, Srednji Vzhod in Afrika), kjer ima skupina 19 % sob.
Od 14. marca letos, ko je Španija kot odziv na izbruh pandemije razglasila izredno stanje, so ostali hoteli in druge turistične nastanitve zaprti, prav tako tudi državne meje. Letalske družbe so odpovedale tudi lete. Število tujih turistov v Španiji je marca 2020 v primerjavi z istim mesecem lani upadlo za 64,3 %.
V družbi Meliá ocenjujejo, da bo pandemija COVID-19 pomembno vplivala na njihovo dejavnost tudi v prihodnje. April in maj se glede na prihodke uvrščata med najtežje mesece v letu, saj so bili v tem času skoraj vsi hoteli zaprti. Zaradi velike negotovosti glede obsega in hitrosti kakršnih koli ukrepov, ki jih različne vlade lahko sprejmejo za ponovno aktiviranje svojih gospodarstev, si v družbi še ne upajo dajati napovedi za v prihodnje.
Prihodki skupine Meliá so se v marcu in aprilu 2020 zmanjšali za 25,5 % na 293 mio EUR, medtem ko so prihodki na razpoložljivo sobo (RevPAR) padli za 17,5 %.
Družba Meliá se bo po postopnem odprtju hotelov osredotočala na domače goste, vsaj dokler bodo še veljale prepovedi potovanj in bodo meje med državami ostale zaprte. Kljub vsemu so v družbi še vedno optimistični. Nekateri trgi namreč že kažejo pozitivne znake, zlasti Kitajska, kjer so že opazni prvi znaki okrevanja in so se že začele zbirati turistične rezervacije, splošni potrošniški trendi za drugo četrtletje pa so pozitivni.
Turizem je ena najpomembnejših gospodarskih panog Španije, saj ustvari približno 12 % BDP in zagotavlja več milijonov delovnih mest.
Po napovedih EIU bo v letu 2020 španski BDP upadel za -6 %. BDP naj bi po napovedih po tem letu ponovno zrasel in sicer za 4 % v letu 2021 in za 3,1 % v letu 2022.
Vir: Factiva; Reuters, Economist Intelligence Unit
Več informacij o globalnih trendih na področju turizma