Številne kritike na nov pravilnik o parkiranju tovornjakov na Danskem

sreda, 23. maj 2018

Danske vladne stranke in danska ljudska stranka so napovedale uvedbo strožjih predpisov o parkiranju tovornjakov, ki bodo na Danskem v veljavi s 1. julijem 2018. Po uvedbi novih predpisov bodo vozniki tovornjakov po 25 urah parkiranja prisiljeni premakniti svoje tovornjake, kar bo posledično povzročilo kršitev obveznega 45-urnega počitka.

Napovedani pravilnik je sprožil številne kritike, tako s strani podjetij, združenj, kot tudi z Evropske komisije.

Po mnenju direktorja danskega združenja prevoznikov in špediterjev (Danske Speditører), Martina Aabaka, načrti še zdaleč niso dovolj dodelani za izvedbo. Po njegovih besedah sta le dve danski privatni podjetji uredili dodatne parkirne prostore za tovornjake. Eno od teh podjetij je danski Lastas, ki je investiral 14,5 mio EUR v 2000 novih parkirnih mest pri avtocestah v mestih Hedensted, Langeskov in Padborg.

Tudi direktor danskega Združenja za transport Michael Svane meni, da je nerealno, da bodo do 1. julija 2018 zasebna podjetja lahko zagotovila dovolj dodatnih parkirnih mest, zato obstaja možnost, da se bo več tujih tovornjakov Danski izognilo.

Generalni direktor danskega logističnega podjetja DSV, Jens Bjørn Andersen, trdi, da novi predpisi lahko povzročijo dodatne stroške ter zmanjšajo učinkovitost in prilagodljivost. Pravilniki o parkiranju so po njegovem mnenju v nasprotju z novo zakonodajo EU glede obveznih časov počitka za voznike tovornjakov, podjetja pa bodo lahko prisiljena svojim strankam zaračunati še dodatne stroške.

Evropska komisarka za promet, Violeta Bulc, je v pismu danskemu ministru za promet, gradnjo in stanovanja Ole Birk Olesenu napisala, da bi danski predpisi lahko bolj vplivali na voznike iz drugih držav članic EU, kot na danske in da voznike tovornjakov ne bi smeli prisiliti h kršitvi obstoječih predpisov z novim pravilnikov o premikanju tovornjakov po 25 urah. Ole Birk Olesen pa je v komentarju povedal, da sta Ljudska stranka in danska vlada mnenja, da to ni problem EU in vsi pomisleki Evropske komisije izhajajo le iz nerazumevanja novega pravilnika.

Vir: Esmerk Danish News
 
Več informacij o globalnih trendih na področju transporta