Število turistov v Turčiji upada

četrtek, 11. september 2025
 

Turčiji primanjkuje turistov

Turška turistična industrija se je znašla v naraščajoči krizi.

Turizem je bistvenega pomena za državo zaradi deviznih prihodkov, ki so lani uradno predstavljali 12 % turškega BDP.

Še maja letos je turško ministerstvo za turizem napovedovalo, da bo Turčijo letos obiskalo rekordnih 65 mio turistov.
A od takrat se je število obiskovalcev močno zmanjšalo. Po najnovejših statističnih podatkih turškega ministrstva za turizem se je število obiskovalcev julija letos zmanjšalo že 3. mesec zapored. Julija 2025 so v Turčiji beležili -5 %, junija -1,5 % in maja -1,8 % medletni upad števila turistov.

V turškem turističnem sektorju so še posebej zaskrbljeni zaradi upada nemških turistov, ki so tradicionalno najbolj zvesti obiskovalci turških plaž. Število nemških turistov se je samo julija letos v primerjavi z istim mesecem lani zmanjšalo za več kot -5 %, medtem ko je upad v obdobju od januarja do julija dosegel približno -3 %.
 

Vzroki

Eden od vzrokov za upad turistov so geopolitične napetosti v regiji, ki vznemirjajo popotnike.

Po mnenju panoge pa je najpomembnejši razlog za upad povečan stroškovni pritisk na ta sektor, kar se kaže v višjih cenah in zmanjšani konkurenčnosti v primerjavi z drugimi sredozemskimi državami, ki privabljajo stranke z okrepljenimi trženjskimi kampanjami.

Turčijo pesti vztrajna inflacija, menjalni tečaj turške lire pa zaostaja za to rastjo cen.

Turčija je z 41,9 % zabeležila najvišjo stopnjo inflacije v turizmu v Evropi. Za primerjavo, stopnja inflacije v Španiji je bila le 4,8 %.

Hotelirji in druga turistična podjetja so morala zvišati svoje evrske cene, da bi lahko v lokalni valuti plačala naraščajoče stroške dela ter cene energije in hrane. Posledično turški turizem izgublja konkurenčno prednost v primerjavi z Egiptom, Grčijo in Španijo.

V združenju turističnih menedžerjev Alanya menijo, da bo leto 2025 leto brez dobička. Za nekatera turistična podjetja to pomeni propad, saj ne morejo več odplačevati svojih dolgov. V Antaliji je pred kratkim upravljavec velikega hotela na plaži vložil zahtevo za stečaj. V egejskem letovišču Bodrum sta si zaradi pritiska dolgov 2 dva turistična podjetnika vzela življenje, nekaj tednov prej pa se je v Alanyi ustrelil turistični menedžer.



Da bi preprečili najhujše, nekateri hoteli zdaj ponujajo svoje sobe po ugodnih cenah v zadnjem trenutku, ki so celo nižje od popustov za zgodnje rezervacije spomladi in pozimi. Vendar se hotelirji bojijo, da bo ta poteza spodkopala sezono v naslednjem letu. Dopustniki, ki so že opravili zgodnje rezervacije, bodo sedaj v dvomih, ko bodo videli trenutne popuste med sezono. To lahko resno ogrozi zgodnje rezervacije za naslednje leto.

The Economist, bneIntelli News in nekateri drugi mediji, ki se osredotočajo na Turčijo, pa opozarjajo, da poleg inflacije, turiste od Turčije odvračajo tudi ekstremne temperature, požari in potresi.

Turčija je letos že 5. leto zapored doživela ogromno število poletnih požarov v naravi na velikih delih svojega ozemlja. Območja, ki so bila najbolj prizadeta, vzdolž sredozemske in egejske obale, so najpomembnejša za njeno počitniško industrijo.

Egejsko morje je letos prizadelo na stotine potresov, kar povečuje zaskrbljenost, da se kmalu bliža velik potres.
 

Tudi nekoč cvetoč turški zdravstveni turizem se sooča z upadom

Turški sektor zdravstvenega turizma, nekoč vzhajajoča zvezda v turističnem portfelju države, prav tako že kaže znake upada.

Turški zdravstveni turizem je v preteklih letih beležil impresivno rast. Število turistov se je v tem segmentu z 243.000 obiskovalcev leta 2021, v 1. polovici leta 2024 povečalo na več kot 800.000.

Število turistov, ki v Turčijo prihajajo iz zdravstvenih razlogov, zdaj stagnira, pa tudi prihodki iz tega segmenta so se opazno zmanjšali.
V 1. polovici leta 2025 so se prihodki v tem segmentu zmanjšali za 229 mio USD (211,56 mio EUR) na 1,39 mlrd USD (1,28 mlrd EUR).

Upad pripisujejo nedavnim škandalom, ki so pritegnili pozornost mednarodnih medijev, ter naraščajočemu občutku nezaupanja v zdravstvene storitve, ki se ponujajo tujim pacientom.

Ta dogajanja so vrgla senco na sloves Turčije kot središča za posege, kot so presaditev las, kozmetične operacije in bariatrična kirurgija, ki se ukvarja s kirurškim zdravljenjem prekomerne telesne teže in debelosti pri ljudeh. 
 
Viri:
  • Factiva
  • Die Presse
  • The Economist
  • bneIntelli News
  • Foto: iStock
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju turizma

Poslovno okolje Turčije


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: