Trendi, ki ponujajo nove priložnosti proizvajalcem hrane in pijače

četrtek, 20. februar 2025
 

Trg prehranskih izdelkov namenjenih zdravju žensk

Zdravje žensk je bilo dolgo časa premalo raziskano in to področje zdaj ponuja številne priložnosti za blagovne znamke, da ustvarijo nove izdelke in izvajajo nove tržne pobude za izpolnjevanje edinstvenih zdravstvenih potreb žensk.

Glede na raziskavo GlobalData je trg ženskih prehranskih dopolnil v zadnjih 2 letih zabeležil dvomestno rast vrednosti.

Na trgu prehranskih dopolnil se ponudbe izdelkov, ki skrbijo za vprašanja ženskega reproduktivnega in hormonskega zdravja, širijo še na telesno pripravljenost žensk, prebavo in spanje.

Blagovne znamke, kot je avstrijska Women's Best, ciljajo izključno na ženske in jim zagotavljajo dodatke za podporo njihovim prehranskim potrebam s funkcionalnimi koristmi, kot so povečanje energije, osredotočenost in lajšanje stresa.



Unilever s svojo ponudbo vitaminov SmartyPants ponuja multivitamine ter prebiotične in probiotične dodatke, ki posebej ustrezajo zdravstvenim potrebam žensk.

Zdravstvene koristi prehranskih dopolnil so proizvajalci že izkoristili v izdelkih, kot so vitamini in beljakovinske ploščice. Obstajajo pa še priložnosti za razvoj novih živil in pijač, ki bi vsebovale sestavine prehranskih dopolnil. Pri tem je potrebno prepoznati medsebojno povezanost zdravstvenih težav in lansirati izdelke, namenjene reševanju več zdravstvenih težav hkrati.
 

Hrana in pijača, ki povečuje možnosti za dolgo, zdravo in aktivno življenje

Po podatkih WHO naj bi bilo do leta 2050 že 22 % svetovnega prebivalstva starejšega od 60 let.

Posledično bo naraščalo povpraševanje po hrani in pijači, ki podpirajo željo te skupine po dolgem, zdravem in aktivnem življenju.

Glede na raziskavo GlobalData se je prodaja prehranskih obrokov, ki poudarjajo pozitiven vpliv na zdravje in dobro počutje, v obdobju od leta 2016 do leta 2023 povečala za 67 % glede na vrednost.

Ko starejši odrasli postajajo bolj proaktivni glede svojega zdravja, izbirajo izdelke, ki so v skladu z njihovimi cilji dobrega počutja. Ti izdelki vključujejo prehranska dopolnila, hrano in pijačo, bogato z vitamini ter živila, ki naj bi povečevala možnosti za dolgoživost.

Tajski proizvajalec hrane Chin Huay se je na ta trend odzval z lansiranjem prigrizkov, ki vsebujejo probiotike in podpirajo prehranske potrebe starejših potrošnikov.

UDA s sedežem v Združenem kraljestvu je podjetje, ki trži kavo, ki glede na znanstvene dokaze spodbuja dolgoživost. Vsebuje namreč dodatke, ki naj bi pomagali v boju proti staranju. Ti vključujejo NMN, ki naj bi pospešil presnovo in pomagal pri popravljanju DNK, kognitivni ojačevalec L-teanin, kvercetin, učinkovino proti staranju in vnetju, ter ashwagandha, za katero zagovorniki pravijo, da zmanjšuje utrujenost in stres.


 
Preference potrošnikov so vse bolj usmerjene k preventivnim zdravstvenim ukrepom in izboljšavam življenjskega sloga. Gre za trend, ki se je močno okrepil po pandemiji Covid-19.
 

Personalizirane rešitve za zdravje in dobro počutje

Personalizirane rešitve za zdravje in dobro počutje, ki nudijo zdravstvene nasvete na podlagi analize podatkov, postajajo vse bolj priljubljene.

Ameriško podjetje Everlywell ponuja komplete testov za domačo uporabo, s katerimi lahko kupci preverijo svoje zdravstveno stanje glede na starost in spol.

Stranke si same vzamejo vzorce z uporabo priloženih materialov in jih oddajo po pošti z vključenim predplačniškim hitrim pakiranjem.

Everlywell trenutno ponuja več kot 30 različnih kompletov testov, zagotavlja hitre rezultate z uporabo varne spletne platforme ter glede na rezultate testov potrošnikom posreduje priporočila glede življenjskega sloga.


 

Okusi svetovnih kuhinj

Ker ljudje vse več potujejo po svetu in vse pogosteje uporabljajo družbene medije, posledično narašča tudi zanimanje za okušanje novih in raznolikih okusov svetovnih kuhinj.

Ta trend predstavlja nove priložnosti za podjetja, da razširijo svoje palete izdelkov in izkoristijo vse večje zanimanje za bolj raznolike okuse.

Glede na raziskavo GlobalData iz leta 2024 približno 56 % 25- do 34-letnikov uporablja družbene medije za odkrivanje izdelkov in novih okusov.

51 % potrošnikov te starostne skupine deli pridobljene informacije o novih okusih na družbenih medijih.

Japonsko-mehiška restavracija Los Mochis, ki ima sedež v Združenem kraljestvu, je uspešno združila japonsko in mehiško kuhinjo ter svojim strankam ponudila drzne in nove okuse.


 
Trendi hrane in pijače bodo v letu 2025 odražali preplet funkcionalnega zdravja, dobrega počutja, dolgoživosti, digitalizacije in izbire novih okusov.

Ti trendi blagovnim znamkam odpirajo priložnosti za prodajo novih izdelkov z dodano vrednostjo, ki bi izpolnili razvijajoča se pričakovanja potrošnikov na hitro spreminjajočem se trgu.


Viri:
  • Factiva
  • Just Drinks
  • Global Data
  • Foto: spletne strani Women's Best, UDA, Everlywell, Los Mochis
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju hrane in pijače

Ključni trendi, ki bodo v letu 2025 vplivali na živilsko industrijo



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: