Ključni trendi, ki bodo v letu 2025 vplivali na živilsko industrijo
Kateri ključni trendi bodo oblikovali živilsko industrijo v letu 2025?
Okrevanje kupne moči bo spodbudilo dejavnost združitev in prevzemov (M&A)
Glede na različne ekonomske napovedi se bodo obrestne mere na ključnih trgih do leta 2025 postopno znižale in dosegle nižje ravni v primerjavi s tistimi v obdobju 2022–2024, vendar bodo še vedno višje od najnižjih vrednosti pred pandemijo.Izboljšana cenovna dostopnost financiranja bo spodbudila podjetja in družbe zasebnega kapitala, da povečajo svojo dejavnost M & A v prihodnjem letu.
Zaradi okrevanja realne kupne moči potrošnikov se bodo M & A še posebej okrepile v živilski industriji.
Potrošniki bodo dajali prednost nakupom hrane in pijače, ki pozitivno vpliva na kakovost življenja. Podjetja bodo zato morala razširiti in diverzificirati svoje portfelje izdelkov, da bodo zadostila naraščajočemu povpraševanju potrošnikov in ostala konkurenčna, kar bo spodbudilo dejavnost M&A.
Kategorije, pri katerih je verjetno, da se bo dejavnost M & A najbolj povečala, vključujejo izdelke za zdravje in dobro počutje, inovativne sestavine za uporabnike zdravil proti debelosti, alternativne proteinske izdelke za trgovske blagovne znamke ter prigrizke in pijače z nizko vsebnostjo ali brez alkohola.
Hitro rastoči globalni trg halal hrane in pijač
Globalni trg halal hrane in pijače je v zadnjih 10 letih doživel znatno rast, ki so jo spodbujali demografski premiki, povečana kupna moč in razvijajoče se preference potrošnikov.Svetovno muslimansko prebivalstvo hitro narašča in naj bi do leta 2030 doseglo 2,2 mlrd ljudi, kar povečuje povpraševanje po halal izdelkih.
Po napovedih Fitch Solutions bo svetovna poraba za halal hrano in pijačo leta 2025 dosegla 1,3 trln USD (1,2 trln EUR) v primerjavi z 899,9 mio USD (832,2 mio EUR) leta 2018.
To rast podpira gospodarska širitev na trgih z muslimansko večino, kar vodi do višjih razpoložljivih dohodkov in povečane porabe za halal izdelke.
Leta 2025 bo prišlo do razširitve premium ponudbe halal izdelkov ter širšega nabora izdelkov za množični trg, zato si bodo podjetja prizadevala za pridobitev certifikata halal, da bi vstopila na ta trg.
Indonezija je najbolj naseljena muslimanska država na svetu, zato bodo njeno povpraševanje po izdelkih halal, ter njeni standardi certificiranja, pomembno vplivali na svetovni trg.
Agencija za zagotavljanje halal izdelkov indonezijskega Ministrstva za verske zadeve je od oktobra 2024 predpisala halal certificiranje za vse živilske izdelke v Indoneziji, z enako zahtevo za uvožene izdelke do leta 2026. To bo obstoječe uvoznike in proizvajalce hrane spodbudilo, da pospešijo in standardizirajo svoje halal certificiranje, da ohranijo možnost dostopa do tega ključnega trga. Tudi vsa nova mednarodna živilska podjetja bodo morala upoštevati indonezijske standarde, če bodo hotela vstopiti na velik in rastoči trg halal.

Programi zvestobe in umetna inteligenca (AI) bodo oblikovali maloprodajne strategije
V letu 2025 se bodo trgovske verige z živili osredotočile na svoje programe zvestobe, da bi potrošnikom ponudile dodano vrednost s popusti, nagradami in ekskluzivnimi ponudbami.Sprva so trgovske blagovne znamke z nižjimi cenami pomagale cenovno občutljivim potrošnikom obvladovati visoke cene. Z zmanjševanjem inflacije postajajo potrošniki manj občutljivi na cene in zdaj iščejo sheme zvestobe, da povečajo vrednost svoje porabe za hrano in pijačo.
V trgovinah z živili so programi zvestobe postali ključni tako za potrošnike kot trgovce na drobno, saj pomagajo povečati porabo in spodbujajo zvestobo strank z izboljšano nakupovalno izkušnjo.
AI igra pomembno vlogo pri revoluciji programov zvestobe, saj omogoča visoko raven personalizacije in operativne učinkovitosti.
Trgovci na drobno uporabljajo AI za napovedovanje preferenc strank, učinkovitejše upravljanje programov zvestobe ter ponujanje prilagojenih nagrad in promocij na podlagi vedenja strank.
Ta personalizacija trgovcem na drobno pomaga ustvariti edinstvene in nepozabne nakupovalne izkušnje, kot so ekskluzivne ponudbe izdelkov in posebni dogodki, s čimer se ločijo od konkurentov.
Glede na stopnjo ekonomske negotovosti, s katero se še vedno soočajo številna gospodinjstva, so napredni programi zvestobe ključnega pomena za ohranjanje strank in spodbujanje donosnosti.
Že v 2. polovici leta 2024 so številni trgovci, zlasti diskontni trgovci na drobno, uvedli nove sheme zvestobe ali izboljšali obstoječe, da bi spodbudili potrošniško porabo, ne da bi se pri tem zanašali zgolj na popuste.
.jpg)
Preberite še:
Trend zmernosti pri uživanju alkohola prevladujoče generacije Z
Zmerno uživanje alkohola je del dolgoročnega trenda v svetovnih vzorcih pitja, na katerega močno vplivajo trendi zdravja in dobrega počutja, zlasti med generacijo Z (rojeni med 1995 in 2010) ter mladimi milenijci (rojeni v poznih 90 letih).Ti potrošniki se ne vzdržijo alkohola v celoti, ampak ga uživajo zmerno, tako da mešajo alkoholne pijače z brezalkoholnimi, ali pa se odločijo za alternative z nizko vsebnostjo alkohola, kot je brezalkoholno pivo.
V letu 2025 bodo pijače z nizko vsebnostjo alkohola postale pomemben vir prihodkov za proizvajalce pijač, saj prodaja tradicionalnih alkoholnih pijač stagnira, prav tako pa se na zrelih trgih močno povečuje konkurenca. Močno rast naj bi v letu 2025 dosegel predvsem trg brezalkoholnega piva.
Do leta 2025 bo generacija Z predstavljala približno 65 % osnovne starostne populacije za uživanje alkohola (20 do 34 let), s približno 30 % leta 2020, kar bo pomembno vplivalo na trg alkoholnih pijač.
Ta demografski premik bo prisilil proizvajalce pijač, da bodo poskrbeli za potrebe zdravstveno ozaveščene generacije Z, kar bo povečalo povpraševanje po alkoholnih pijačah z nizko vsebnostjo alkohola ali po brezalkoholnih pijačah. Pri tem ima kategorija piva več možnosti za zamenjavo alkoholne različice v brezalkoholno, kot jo imajo druge alkoholne pijače.
Podjetja, kot so Diageo, Asahi Group Holdings, AB InBev in Pernod Ricard, veliko vlagajo v ta segment, pri čemer poudarjajo vse večjo naklonjenost potrošnikov bolj zdravemu načinu življenja in postavljajo zmerno uživanje alkohola kot ključno temo za leto 2025.
Preberite še:
- Azija bo do 2028 beležila največjo rast trga nizkokaloričnih brezalkoholnih pijač
- Proizvodnja in potrošnja vina v EU bosta v sezoni 2024-2025 ponovno upadli
Zdravila za hujšanje postajajo vse bolj razširjena, kar vpliva na globalne trende porabe hrane
Uporaba zdravil za hujšanje bo leta 2025 postala bolj razširjena na potrošniških trgih, kar lahko vpliva na vzorce porabe v sektorju hrane in pijače.Ocene kažejo, da trenutno 6 % do 13 % odraslih v ZDA (12–25 mio ljudi) trenutno jemlje zdravila proti debelosti.
Ta povečana uporaba lahko privede do znatnega zmanjšanja porabe predelane hrane (-7,9 mlrd USD ali -7,3 mlrd EUR) in pijače (-8,5 mlrd USD ali -7,8 mlrd EUR) ter zmanjšanja porabe alkoholnih pijač do 29 mio litrov na leto.
Obseg teh sprememb pa bo odvisen od tega, kako bodo potrošniki, ki jemljejo ta zdravila, spremenili svoje prehranjevalne navade, ki se lahko odražajo v obliki zmanjšanega nakupovanja hrane ali v preusmeritvi k bolj zdravim, nizkokaloričnim ali premium izdelkom.
Fitch Solutions napoveduje, da bo v letu 2025 več potrošnikov vse pogosteje jemalo ta zdravila kot zdravilo za hujšanje, pri čemer se bo uporaba hitro širila znotraj in tudi zunaj ZDA. Pri tem so najbolj izpostavljeni sektorji hrane in pijač na trgih, kot so Japonska, Združeno kraljestvo, Avstralija in Kanada, pa tudi Kitajska, glede na veliko število gospodinjstev z visokimi dohodki.

Viri:
- Factiva
- Weekly Wmerging Markets Monitor
- Business Monitor International
- Fitch Solutions
- Fito: iStock
Preberite še:
Globalni trendi na področju hrane in pijačeZa informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.