Uprava za civilno letalstvo Bermudskih otokov začasno razveljavila spričevala o plovnosti 745 ruskih letal
Bermudska uprava za civilno letalstvo (BCAA) je 12. marca 2022 začasno razveljavila izdajanje spričeval o plovnosti 745 letal ruskih prevoznikov, registriranih na Bermudskih otokih. Na BCAA so v zvezi s tem pojasnili, da so mednarodne sankcije pomembno vplivale na zmožnost vzdrževanja varnostnega nadzora nad ruskimi zrakoplovi v Bermudskem registru letal in da je sistem potrjevanja plovnosti letal omejen do te mere, da BCCA ne more več zagotavljati, da so ta letala še naprej plovna.
Na Bermudih registrirana več kot polovica letal ruskih prevoznikov
V Ruski federaciji trenutno uporabljajo 1367 letal, ki so večinoma vpisana v tujih registrih, od tega 745 na Bermudskih otokih. Večina letal ruskih prevoznikov je tuje proizvodnje (predvsem Boeing in Airbus), več kot polovico letal pa ruske letalske družbe najemajo.Ministrstvo za promet Ruske federacije razpravlja o možnosti nakupa letal od tujih najemodajalcev, a odločitev še ni sprejeta. Ministrstvo je pripravilo tudi osnutek vladne uredbe o povezavi z lizinškimi družbami. V skladu s tem dokumentom lahko najemodajalec odpove pogodbo z letalsko družbo in zahteva predčasno vračilo letala ali njegovega motorja, če odločitev o vračilu odobri komisija vlade Ruske federacije za nadomeščanje uvoza, ki jo vodi podpredsednik vlade Jurij Borisov. Če takšne odločitve ni, ima letalski prevoznik pravico nadaljevati z uporabo letala. Javna obravnava osnutka odloka bo trajala do 23. marca 2022.
Dodatna težava, ki jo bo morala rešiti ruska letalska industrija, je nakup rezervnih delov za letala. V okviru Odloka predsednika Ruske federacije z dne 8. marca 2022 št. 100 “o posebnih gospodarskih ukrepih na področju zunanje gospodarske dejavnosti”, Ministrstvo za gospodarski razvoj Ruske federacije pripravlja predpise, ki bi uvedli prepoved izvoza in uvoza. V okviru podzakonskih aktov se predvideva vzpostavitev prepovedi izvoza letal in njegovih rezervnih delov, ki se nahajajo na ozemlju Rusije. Obravnavajo tudi vprašanja dobave nadomestnih delov preko Kitajske in drugih azijskih držav. Ni pa še jasno, kako bi se izvajala poglobljena popravila tujih letal, glede na to, da je programska oprema v rokah proizvajalca. Zadevo trenutno obravnava Ministrstvo za industrijo in trgovino Ruske federacije.
Vir: www.interfax-russia.ru/view/lishilis-sertifikatov
Pripravilo: Ministrstvo za zunanje zadeve