Uspešen nastop Slovenije na sejmu China International Import Expo (CIIE) 2025 v Šanghaju
Slovenija se je med 5. in 10. novembrom 2025 uspešno predstavila s paviljonom na mednarodni gospodarski razstavi China International Import Expo (CIIE) v Šanghaju, enem najvplivnejših svetovnih dogodkov, namenjenih mednarodni trgovini, investicijam in gospodarskemu sodelovanju.
CIIE Expo Šanghaj 2025 je eden najpomembnejših politično-gospodarskih dogodkov na svetu, namenjen predstavitvi najnovejših dosežkov na področju naprednih tehnologij, avtomatizacije, robotike, avtomobilizma, novih energij in izdelkov široke potrošnje. Letos je potekal že osmič zapored, z rekordno razstavno površino več kot 430.000 m2 in največjim številom razstavljavcev doslej – 4.108 podjetij in mednarodnih organizacij iz 155 držav in regij.

Slovesna otvoritev slovenskega paviljona na CIIE Šanghaj
Pod geslom »New Era, Shared Future« se je od 5. do 10. novembra predstavilo kar 461 novih izdelkov, tehnologij in storitev, kar ponovno potrjuje vlogo CIIE kot ene ključnih svetovnih platform za mednarodno trgovino, inovacije in gospodarsko povezovanje.
Slovenija kot zanesljiv partner na kitajskem trgu
Letos se je Slovenija že četrtič predstavila na tem sejmu, s čimer potrjuje svojo dolgoročno usmeritev v krepitev gospodarskih vezi in prisotnosti na kitajskem trgu – enem največjih in najhitreje rastočih na svetu. V sklopu petdnevnega poslovnega dogodka se je predstavilo 7 podjetij, ki po svoji gospodarski dejavnosti ustrezajo vsebinskim segmentom in profilu poslovnega dogodka ter strateškim usmeritvam Slovenije na kitajskem trgu.

Nagovor ob otvoritvi slovenskega paviljona – Vid Habjan, vodja sektorja za spodbujanje investicij, SPIRIT Slovenija
Ob dobro obiskani otvoritvi slovenskega paviljona je Vid Habjan, vodja sektorja za spodbujanje investicij na SPIRIT Slovenija povedal: »Naša prisotnost na CIIE ni le predstavitev izdelkov, temveč povabilo k sodelovanju – k iskanju skupnih poti za rast, inovacije in razvoj zelenih tehnologij. Kitajska in Slovenija delita vizijo prihodnosti, ki temelji na znanju, trajnosti in odprtosti. Verjamemo, da lahko slovenska podjetja s svojimi rešitvami prispevajo k razvoju kitajskega trga, hkrati pa Slovenija kot država predstavlja odlično odskočno desko za kitajska podjetja, ki želijo okrepiti svojo prisotnost v Evropi.«
Slovenski paviljon je bil umeščen v halo 3, namenjeno napredni industriji in informacijski tehnologiji, na razstavnem prostoru velikem 100 m2. Poleg nastopa podjetij iz področja avtomobilske industrije, informacijskih rešitev, rešitev za preventivno zdravje, prehrambnih dodatkov iz čebeljih izdelkov je obiskovalcem ponujal tudi vpogled v kulinariko, tradicijo proizvodnje piva in vina, naravne lepote, kulturno in športno dediščino ter trajnostno vizijo Slovenije, kar je še dodatno utrdilo podobo države kot zelene, inovativne in zanesljive poslovne destinacije.
Komercialni paviljon je v sliki in besedi prikazoval tudi nacionalne simbole, naravne lepote, turistične znamenitosti Slovenije, slovensko glasbo ter uspehe slovenskih športnikov. Letošnja lokacija slovenskega paviljona na razstavnem prostoru v velikosti 100 m2, v hali 3, ki je bila namenjena predvsem »Napredni industriji in informacijski tehnologiji« (Intelligent Industry & Information Technology) je bila zelo atraktivna, saj se nahajala v neposredni bližini paviljonov Airbus in Fortune 500. Podjetja, ki so nastopila na CIIE Expo Šanghaj 2025 so: Domel - predstavništvo na Kitajskem: Domel Electric Motors Suzho, Mikropis Holding, Medex Trade, Clef Brewery, Visdom Agencija, Sadatec in Amethyst.

Na otvoritvi 5. novembra je slovenski paviljon obiskalo 120 gostov iz Slovenije in Kitajske, med katerimi je bilo tudi 70 slovenskih gospodarstvenikov, ki so Kitajsko obiskali v sklopu večdnevne gospodarske delegacije. Tudi obiskovalci so bili navdušeni nad slovensko predstavitvijo. Vanessa He, vodja čezmorskih projektov v podjetju Jianqxi Don Hong Industry Co., Ltd. Je povedala: »Navdušena sem nad vašim paviljonom. Predvsem pa nad prijaznostjo in ljubeznivostjo razstavljalcev in vaše ekipe. Menim, da je to najbolj pomembno.« Na vprašanje, kako doživlja slovenski paviljon, je Rossana Kong, predstavnica Mednarodnega kitajskega uvoznega expo biroja (China International Import Expo Bureau, National Exhibition and Convention Center) povedala »Slovenski paviljon je na enem mestu zbral izjemna podjetja, ki ponujajo visoko tehnološke rešitve, storitve ter odlično hrano in pijačo. Ogled paviljona nam razkrije več o ozadju slovenske industrije, ki ni tako poznana svetu, vendar je kljub temu zelo konkurenčna. Najbolj so me navdušili čebelji izdelki, ki so 100% naravni in so resnično odličnega okusa – najboljšega, kar sem kadarkoli poskusila.«

Pozitivni odzivi podjetij in obetavni rezultati nastopa
Podjetja so v okviru sejemskega nastopa vzpostavila več kot 420 novih poslovnih kontaktov ter izrazila zadovoljstvo nad zanimanjem za njihove izdelke in priložnostmi za nadaljnje sodelovanje. Pestro petdnevno druženje v Šanghaju so zaključila z optimizmom in naslednjimi vtisi:Clef brewery: »Na sejem CIIE smo prišli z namenom, da najdemo distributerja za naša piva, ki so za kitajski trg res nekaj posebnega. Navdušenje obiskovalcev na našem paviljonu je očitno – zanimanja in povpraševanja je veliko, zato upamo, da se bo iz tega razvilo tudi konkretno sodelovanje. Kitajska je izjemno velik in zahteven trg, kjer je za uspeh potrebno vztrajati in večkrat poskusiti. Naš izdelek je odličen, zato verjamemo, da bomo tudi tukaj našli prave kupce za naša piva. Posebno pozornost smo namenili tudi iskanju eksotičnih sadežev iz različnih kontinentov in držav. Sejem je ogromen in med drugim predstavlja veliko držav z najrazličnejšimi pridelki. Vedno smo odprti za nove ideje in okuse, zato z veseljem preizkušamo sadeže, ki jih lahko uporabimo v naših kislih pivih ter jih nato predstavimo našim kupcem in ljubiteljem piv Clef.«
Amethyste: »Po majski udeležbi na sejmu v Ningbo, ki smo ga obiskali skupaj s SPIRIT Slovenija, smo se odločili sodelovati tudi na dogodku CIIE v Šanghaju. Sejem je še večji in ponuja še več priložnosti. Na kitajskem trgu smo sicer že prisotni, naš cilj pa je razširiti in okrepiti poslovanje. Kitajska je izjemno velika država – Šanghaj predstavlja svoj trg, Ningbo svojega, Peking pa spet tretjega. Kitajska zato ni enoten trg, temveč skupek mnogih manjših trgov. Kdor si želi širše distribucije, mora biti prisoten v več mestih hkrati.«
Domel: »Domelovi poslovni cilji na Kitajskem so tesno povezani z evropskimi in ameriškimi podjetji, s katerimi sodelujemo že dlje časa. Proizvodnjo smo na Kitajsko preselili že pred dvajsetimi leti, kjer v mestu Suzhou proizvajamo del naših izdelkov, predvsem motorje s turbino oziroma sesalne enote. V zadnjem letu smo se zaradi novih priložnosti na področju čistilnih robotov na kitajskem trgu močno diverzificirali. Trg se hitro razvija, priložnosti pa se odpirajo ena za drugo. Prav zato je sejem CIIE za nas izjemno zanimiv, saj privabi številne in raznolike kupce. Na Kitajskem je pogosto, da imajo posamezniki več različnih poslovnih dejavnosti in se mreženje pogosto zgodi spontano. Zato ni nujno, da je sejem zelo nišen ali ozko specializiran za uspešno navezovanje kakovostnih in relevantnih stikov. Letos na sejmu CIIE sodelujemo že drugič. Dogodek se nam zdi izredno zanimiv – del paviljonov je usmerjen v inovativne in tehnološko napredne rešitve, meni osebno pa so privlačni tudi državni paviljoni, kjer je vzdušje še bolj sproščeno in prijetno.«
Mikropis Holding: »Na CIIE smo drugič, prvič smo bili leta 2019, pred Covidom. Gre za enega največjih sejmov na svetu, kjer so v osmih halah predstavljene praktično vse dejavnosti industrije. Vsak paviljon je po svoje zanimiv, vsak ima svojo vsebino. Tako lahko vsak obiskovalec najde nekaj, kar ga zanima. Zdi se mi, da se sejem res razvija – to je že osma prireditev in vsako leto je boljši: več novitet, več razstavljavcev, več predstavnikov. Skratka, zelo uspešna in pametno organizirana prireditev.«

Visdom travel: »Slovenija je zelo lepa država, bogata z raznolikimi turističnimi viri in prijaznim poslovnim okoljem. Naše podjetje ima sedež v Ljubljani in nam je v veliko čast, da lahko sodelujemo na letošnjem Kitajskem mednarodnem uvoznem sejmu v Šanghaju v okviru slovenskega paviljona, kjer predstavljamo naše podjetje in obenem promoviramo to čudovito in prijazno državo – Slovenijo. Kar me je še posebej navdušilo je, da vsak dan na slovenskem paviljonu potekajo poslovni pogovori, predstavitve in nastopi, kar pritegne številne obiskovalce ter jim omogoča, da nas bolje spoznajo in se seznanijo s Slovenijo.«
Medex: »Z letošnjim kitajskim mednarodnim uvoznim sejmom smo zelo zadovoljni. Ker gre že za osmo izvedbo, vsaka prinaša nove ideje in poglede. Najbolj me je navdušilo izjemno število razstavljavcev in držav udeleženk, kar mi je dalo globok vtis ter pokazalo smer povezovanja sveta. Največji vtis sta naredila slovenski in brazilski paviljon. Kot eden izmed slovenskih razstavljavcev sem ponosen na razstavni prostor, saj je arhitekturno in oblikovno močno izražal slovenski slog. Zahvaljujemo se ekipi SPIRIT-a za vso pomoč in izvedbo.«
Sadatec: »Ponovna udeležba na mednarodnem uvoznem sejmu Kitajske (CIIE) je bil za naše podjetje pomemben mejnik, ki je potrdil našo dolgoročno zavezanost kitajskemu trgu. Ker smo se sejma CIIE že udeležili, nam je letošnja udeležba omogočila, da smo okrepili obstoječe odnose in zgradili nova strateška partnerstva z vladnimi agencijami, podjetji in inovativnimi podjetji. Dogodek je ponudil dragocen vpogled v razvijajočo se tehnološko in poslovno okolje Kitajske ter nam pomagal prepoznati nove priložnosti za sodelovanje. V prihodnje SADATEC načrtuje širitev svoje prisotnosti na Kitajskem z odprtjem pisarn v drugih provincah, s poudarkom na spodbujanju čezmejnega sodelovanja in inovacij.«
Povezovanje gospodarstev in okrepljen institucionalni dialog
Ob sejmu se je na Kitajskem mudila tudi gospodarska delegacija, ki so jo skupaj organizirali SPIRIT Slovenija, Gospodarska zbornica Slovenije in Državni svet RS, v sodelovanju z Ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport, Ministrstvom za zunanje in evropske zadeve, Veleposlaništvom RS v Pekingu ter Konzulatom RS v Šanghaju. Delegacijo je vodil predsednik Državnega sveta Marko Lotrič, udeleženci pa so obiskali Šanghaj in Hongkong, kjer so potekala številna poslovna in institucionalna srečanja.Ob robu sejma je 6. novembra potekalo tudi 15. zasedanje slovensko-kitajske mešane komisije za gospodarsko sodelovanje, na katerem so na slovenski strani svoja stališča predstavili predstavniki državnega sveta, ministrstev, javne agencije SPIRIT Slovenija ter slovensko-kitajskega poslovnega sveta, kar je dodatno utrdilo dialog med državama ter spodbudilo nove oblike partnerstev in investicijskih priložnosti.
Nadaljevanje aktivne prisotnosti Slovenije na kitajskem trgu
Leto 2025 je za Slovenijo zaznamovalo aktivno gospodarsko delovanje na Kitajskem.Po uspešnem nastopu na sejmu China–CEEC Expo v Ningboju konec maja letos, kjer je bila Slovenija častna gostja, in predstavitvi v Xiamnu septembra, je udeležba na CIIE 2025 nadaljevanje strateških prizadevanj za krepitev izvoza, inovacijskih partnerstev in promocije slovenskih podjetij v Aziji. Decembra letos je v načrtu še izvedba Matchmaking dogodka v virtualni obliki v sodelovanju z nemško organizacijo BWA, s katero je agencija kontakt vzpostavila ravno na letošnjem sejmu CIIE.
Tudi v letu 2026 ima SPIRIT Slovenija v načrtu nastop na CIFIT Xiamen v septembru ter nastop na CIIE Šanghai v novembru, ob zadostnem izkazanem interesu s strani slovenskih podjetij pa tudi izhodne delegacije, tematsko usmerjene na strateška področja, kot so avtomobilizem, farmacevtski izdelki, napredne tehnologije in robotika, logistika in prehrana, odvisno od interesa podjetij. Prav tako so velik interes glede vhodnih delegacij izkazali tudi kitajski partnerji.
Foto: SPIRIT Slovenija