Uvoz vina v Rusko federacijo

petek, 26. avgust 2022
 

Obseg sankcij veznih na uvoz vina v Rusko federacijo

 
Popolno prepoved izvoza vina v Rusijo sta uvedli ZDA in Avstralija. Države EU so uvedle omejitve le za draga vina, vključno s penečimi vini, pivom in žganimi pijačami. Omejitve veljajo za to blago, če njegova cena presega 300 EUR na enoto (4. sveženj sankcij EU, sprejet 15. marca 2022).

Foto: Universal Cargo Solutions LLC 

2. Carinjenje v skladu z rusko davčno zakonodajo

 
Za pravne osebe in samostojne podjetnike je treba pri carinjenju vina in žganih pijač ob uvozu plačati: carino, uvozno dajatev, trošarino (181. člen Davčnega zakonika Ruske federacije) in DDV. Osnova za njihov izračun je carinska vrednost pošiljke blaga.

Obvezna dajatev se pobira za opravljanje storitev carinskega nadzora in carinjenja. Plačilo se izvede na račune carinske službe, v katero prispe blago za carinjenje.

Uvozna dajatev in DDV (osnovne stopnje dajatev in DDV za carinjenje za posodo s prostornino največ 2 litra):
  • Peneča vina (oznaka TN VED 220410....): uvozna dajatev 12,5 %; DDV 20 %.
  • Druga vina (oznaka TN VED 22042.....): 12,5 %; DDV 20 %.
 
*Koda za razvrščanje blaga v okviru šifranta zunanje gospodarske dejavnosti (oznaka TN VED)
 
Trošarina (posredni davek, določen z zakonom)
  • Vina, sadna vina (razen penečih vin): 2022 - 33 RUB/1 liter; 2023 - 34 RUB/1 liter.
  • Peneča vina: 2022 - 43 RUB/1 liter; 2023 - 45 RUB/1 liter.
 

3. Izvajanje transakcij

 
Težave nastajajo zaradi zavrnitvr sodelovanja z Rusijo in sprejemanja plačil iz Rusije s strani številnih bank v EU. Za izvajanje transakcij je priporočljivo dati prednost zahodnim bankam, ki imajo svoje podružnice v Rusiji (UniCredit Bank ali Raiffeisenbank), pa tudi Rosbank (nekdanji oddelek Société Générale) ali Gazprombank.

Pred izvedbo transakcij je priporočljivo preveriti tudi korespondenčno banko na strani nasprotne stranke glede morebitnih prekinitev in vpliva menjalnega tečaja, v kolikor je potrebna konverzija.

V okviru najnovejših sprememb ruske politike na področju valutnega nadzora od 19. julija 2022 dalje ni omejitev za predplačila tujim dobaviteljem. Vendar je treba upoštevati (če je to primerno) preostale omejitve za rezidente iz "neprijaznih" držav pri nakazilih v tujino ter gotovinsko valuto v USD in EUR za fizične osebe in poslovna potovanja za pravne osebe.
 
 

4. Trenutni izzivi, povezani z dostavo tovora v Rusijo

 
Prevoz vina in žganih pijač lahko opravljajo samo podjetja z licenco. Ker je prevoz povezan s številnimi tveganji, se tranzit izvaja s posebnimi vozili ob upoštevanju določenih pogojev za nakladanje in razkladanje.

Trenutno je eden glavnih izzivov pri dobavi vin iz EU v Rusijo povečanje logističnih stroškov zaradi sankcij. Tako po ocenah dodatni stroški prevoza iz Latvije v Sankt Peterburg znašajo 10 centov na steklenico. Druga težava je pomanjkanje vozil in zabojnikov.
 
Peti sveženj sankcij, ki jih je EU uvedla proti Rusiji in je bil sprejet 8. aprila 2022, vključuje prepoved vstopa v EU za ruske in beloruske cestne prevoznike.

V odgovor je Belorusija 16. aprila 2022 uvedla zrcalne omejitve za evropske prevoznike in prepovedala gibanje avtomobilov in priklopnikov, registriranih v EU, čez carinsko mejo EAEU v Belorusijo. Kar zadeva cestni prevoz, je trenutno možno le ponovno natovarjanje in zamenjava priklopnikov (rekuperacija) na posebnem območju na mejnih prehodih med EU in Belorusijo.
 
Za klasični cestni prevoz iz Evrope v Rusijo je do zdaj ostala le še dostava prek meje z Latvijo. Rusija še ni uvedla "zrcalnih" sankcij za evropske prevoznike. Vendar je bil pripravljen ustrezen osnutek odredbe ruske vlade, ki je bil predložen državni dumi.

Kljub temu, da gospodarstvo te zakonodajne pobude ne podpira, je po mnenju strokovnjakov verjetnost, da bo odredba začela veljati 1. oktobra 2022, 95-odstotna.

Začetek veljavnosti tega zakona bo v praksi pomenil izvajanje podobne sheme s ponovnim natovarjanjem in izmenjavo prikolic ne le prek Belorusije, temveč tudi prek Latvije. To bo podaljšalo tranzitno obdobje in povečalo stroške prevoza, pot pa bo ostala operativna.

5. Logistične možnosti za izvoznike iz EU

 
Možnost 1: cestni prevoz iz Evrope v Rusijo prek Latvije

Cestni prevoz iz Evrope v Rusijo prek Latvije trenutno opravljajo le tuja vozila. Prepustna zmogljivost na ruski meji z Latvijo je veliko manjša kot na meji z Belorusijo (le dve mejni kontrolni točki).
Zmogljivost vsake kontrolne točke je 120 avtomobilov na dan. Na meji se pojavljajo čakalne vrste do 1 200 avtomobilov. Povprečni čas prečkanja meje je 5-7 dni.
 
Možnost 2: cestni prevoz iz Evrope v Rusijo prek Belorusije v tranzitu 
 
Dostava po cesti s ponovnim natovarjanjem in zamenjavo priklopnikov (ponovno spenjanje) na posebnem območju na mejni kontrolni točki med EU in Belorusijo.
Opombe: To je najlažji, vendar dražji način od možnosti 1. Za prikolice je vedno čakalna vrsta.
 
Možnost 3: cestni prevoz iz Evrope v Rusijo prek Turčije

Dostava prek Turčije je v zadnjem času zelo priljubljena pot. Številna podjetja so pripravljena prevažati tovore in velike količine prek Turčije, nato prek Azerbajdžana in Gruzije do Rusije.
Opombe: Čas tranzita je daljši, stroški prevoza pa višji kot pri možnosti 1.
 
Možnost 4: Dostava tovora prek Kaliningrada

Opombe: V tem primeru je treba izvesti naslednje korake: Ta možnost je operativna, če lahko prevoznik prevzame tovor iz Evrope in prispe v Kaliningrad. Tam se lahko tovor pod režimom carinskega skladišča naloži na trajekt v Baltijsku in po morju prepelje do pristanišča Ust-Luga v bližini Sankt Peterburga. Nadalje ga je mogoče poslati po celotnem ozemlju Rusije do katere koli točke in ga po potrebi cariniti.
 
Možnost 5: Dostava s kontejnerskimi vlaki iz Evrope v Belorusijo in Rusijo

Opombe: Ta možnost je približno 30-40 % cenejša od možnosti 2.
 
Možnost 6: pretovarjanje "iz treh prikolic v vagon"
 
Dostava po cesti do skladišč na Poljskem in v Litvi, kjer se široki tir priključi ozkemu tiru; pretovarjanje po shemi "iz treh prikolic v vagon" za nadaljnji prevoz v Belorusijo, Rusijo in Kazahstan.
 
Opombe: Skladišča so zaradi velikega pretoka blaga polna, vendar je kljub temu dobavni rok za to vrsto prevoza "od vrat do vrat" iz Evrope v Rusijo zdaj približno 35-45 dni (prevoz iz Nemčije v Moskvo traja približno 35-45 dni, iz Nemčije v Belorusijo 25-35 dni).
 
Možnost 7: Prevoz "od zabojnika do zabojnika"
 
Prevoz skozi Belorusijo, ko se zabojnik naloži z blagom v Evropi in pripelje do poljsko-beloruske meje, nato pa se naloži v drug zabojnik, ki gre v Belorusijo in Rusijo.
 
Opombe: Ta možnost je cenejša od cestnega prevoza, vendar dražja od pretovarjanja "iz treh prikolic v vagon". Ta vrsta prevoza zdaj traja približno 50 dni od Evrope do Moskve.


Prispevek je povzet po ruskih virih in predstavlja ruski komentar sprejetih ukrepov.


 
Pripravila:

Tatiana Morozova
Lokalna sodelavka za področje gospodarstva
Veleposlaništvo RS V Moskvi

 

Preberite tudi: