V BIH bo maloprodaja sladoleda in zamrznjenih sladic letos predvidoma dosegla vrednost 53 mio BAM ali 27,13 mio EUR
V BIH bo prodaja sladoleda in zamrznjenih sladic v letu 2020 predvidoma upadla za -1 % in dosegla maloprodajno vrednost 53 mio BAM ali 27,13 mio EUR. Obseg prodaje na drobno se bo v tem letu predvidoma zmanjšal za -1 % in dosegel 3.100 ton. Za primerjavo, v Sloveniji naj bi prodaja sladoleda in zamrznjenih sladic letos dosegla 55 mio EUR, kar je približno enak nivo kot v letu 2019.
Pandemija COVID-19 je negativno vplivala na prodajo sladoleda in zamrznjenih sladic. Blokade zaradi pandemije so se začele v drugem četrtletju, pomlad in poletje pa sta ravno ključni sezoni za prodajo teh živil. Poleg tega je omejeno število obratovalnih ur trgovcev na drobno v obdobju blokade dodatno vplivalo na povpraševanje po teh izdelkih. Mnogi potrošniki se v času pandemije tudi bolj osredotočajo na nakup bistvenih živil, ne pa na impulzne nakupe, kot je sladoled.

Analitiki napovedujejo, da se bo maloprodaja sladoleda in zamrznjenih sladic v BIH do leta 2025 povečevala po 6 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegla 36,3 mio EUR, medtem ko naj bi se v Sloveniji v napovedanem obdobju povečevala po 4 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegla 66,9 mio EUR.
Največji konkurent na trgu sladoleda in zamrznjenih slaščic v BIH je Ledo doo, ki ima v letu 2020 61 % tržni delež glede na vrednost maloprodaje. Ledo je tudi največji konkurent v Sloveniji, kjer ima glede na vrednost maloprodaje 21 % tržni delež.
Konkurenti na BIH trgu in njihove blagovne znamke:
Podjetje
|
Blagovna znamka |
---|---|
Ledo doo | Ledo (Fortenova Grupa dd) |
Mars Inc | Mars (Mars Inc) |
Nestlé Ice Cream B &H d.o.o. | Nestlé (Froneri Ltd) |
Unilever Group | Algida, Carte d'Or |
Viri: Factiva, Euromonitor International Ltd
Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije