V Bolgariji so v 2020 prodali 543 mio l ustekleničene vode
Prodaja ustekleničene vode v Bolgariji se je v letu 2020 povečala za 9 % in dosegla 341 mio BGN, kar je približno 174,35 mio EUR.
Obseg prodaje ustekleničene vode zunaj trgovin, torej v restavracijah in barih, se je v Bolgariji v letu 2020 zmanjšal za 45 % in dosegel 72 mio litrov, medtem ko se je obseg prodaje v trgovinah povečal za 8 %. Skupno je obseg prodaje ustekleničene vode v letu 2020 dosegel 543 mio litrov.
Analitiki napovedujejo, da bo prodaja ustekleničene vode v Bolgariji do leta 2025 beležila 7 % povprečno letno in bo v letu 2025 dosegla vrednost 467 mio BGN ali 238,77 mio EUR. Obseg prodaje naj bi po napovedih v prihodnjih petih letih rasel po 3 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegel 636 mio litrov.
Največji konkurent na bolgarskem trgu ustekleničene vode je Coca-Cola HBC Bulgaria AD, ki je imela v letu 2020 18 % tržni delež v maloprodaji.
Ustekleničena voda v Bolgariji je v letu pandemije beležila močno rast v maloprodaji, medtem ko se je prodaja v restavracijah in barih drastično zmanjšala. Poleg tega je bilo nekaterim Bolgarom zaradi nastanka pandemije onemogočeno zbiranje vode z javnih vodnjakov, kar je tudi povečalo povpraševanje po ustekleničeni vodi. Javne fontane so sicer priljubljeni viri brezplačne naravne mineralne in izvirske vode, zlasti v južni Bolgariji in v prestolnici.
Pred pandemijo je slaba kakovost vode iz pipe v mnogih regijah v Bolgariji spodbujala stalno povpraševanje po ustekleničeni vodi. V nekaterih regijah, kot so Sliven, Haskovo, Jambol in Dobrič, nekakovostna voda iz pipe predstavlja resno tveganje za javno zdravje. Zato ni presenetljivo, da so potrošniki v prvih mesecih leta 2020 zaradi pandemije kupovali ustekleničeno vodo na zalogo. A takšno stanje se je razmeroma hitro spremenilo in nakupovalne navade so se v nadaljevanju leta 2020 normalizirale. Povpraševanje po ustekleničeni vodi je lani spodbujal tudi naraščajoči trend zdravja in dobrega počutja. Veliko je zlasti povpraševanje po naravni mineralni in izvirski ustekleničeni vodi.
Podjetja na trgu ustekleničene vode v Bolgariji
• Axxon Bulgaria OOD
• Baldaran Spring AD
• BK Gorna Banya OOD
• Bottling Co Mineral Water Bankia Ltd
• Bulminvex-GB EOOD
• Coca-Cola HBC Bulgaria AD
• Eco Bottles OOD
• Etap Adress AD
• G&V EOOD
• Metro Cash & Carry Bulgaria EOOD
• Nestlé Bulgaria AD
• Nova Trade OOD
• Pirin Spring AD
• Quadrant Beverages AD
• Rilana EAD
• San Benedetto SpA
• Suppletec Ltd
• TPK Hisar
• TPK Mihalkovo
• Trakia Ltd
• Tymbark Bulgaria EOOD
• Vip Drinks Ltd OOD
• Welldrinks OOD
Viri: Factiva, Euromonitor International
Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije