V Dubaju bodo gradili največje mega letališče na svetu
V Dubaju bodo kmalu začeli z gradnjo največjega letališča na svetu
V južnem Dubaju bodo na 70 km2 kmalu začeli graditi največje letališče na svetu.Aprila letos, približno 5 let po tem, ko so bili načrti odloženi, je mestni vladar, šejk Mohamed bin Rašid odobril načrte za 32 mlrd USD vredno naložbo v mednarodno letališče AI Maktoum. V 10 letih naj bi začela delovati prva faza s kapaciteto 150 mio potnikov letno. Sčasoma se bo zmogljivost letališča razširila na 260 mio potnikov letno.
Al Maktoum je obstoječe letališče, ki je od središča Dubaja oddaljeno 90 minut vožnje. Odprlo se je leta 2010 za tovorni promet, oktobra 2013 pa še za potnike.
Novo, razširjeno letališče DWC bo imelo 400 postajališč za letala, 5 vzletno-pristajalnih stez ter več terminalov s satelitskimi dvoranami, ki bodo opremljene z najnovejšo tehnologijo.
Novo letališče bo približno 5 krat večje od sedanjega mednarodnega letališča Dubaj (DXB), ki je v zadnjih 10 letih vztrajno na vrhu seznama najbolj obremenjenih mednarodnih letališč na svetu in naj leta 2024 sprejelo 91 mio potnikov. Novo letališče bo nadomestilo obstoječe letališče DXB.
Vizija novega letališča DWC pa ni le biti največje mednarodno letališče na svetu, ampak tudi najboljše. Zato nameravajo stalno dvigovali kakovost storitev in gostom zagotavljali neprimerljivo izkušnjo. Glavni poudarek novega letališča bo trajnost.
Uskladitev s širšimi načrti rasti Dubaja
Te znatne naložbe v infrastrukturo so bistvenega pomena za doseganje širših ciljev vizije ZAE 2030, kot tudi strategije D33 za podvojitev dubajskega gospodarstva do leta 2033.Novo letališče lahko znatno prispeva k uresničevanju teh ciljev. S privabljanjem več obiskovalcev, podjetij in naložb bo DWC spodbujal ustvarjanje novih delovnih mest, inovacij in blaginje.
Takšni projekti bodo spodbudili rast v sektorjih, kot so turizem, trgovina in logistika, ki so vsi osrednjega pomena za doseganje ciljev Vizije 2030 - zmanjšati odvisnost od prihodkov od nafte in zgraditi trajnostno, na znanju temelječe gospodarstvo.
Poleg tega se poudarek na najsodobnejših objektih in tehnoloških inovacijah ujema z vizijo Dubaja, da postane vodilni v svetu na področju pametne infrastrukture in digitalne transformacije.
Razcvet letalskega trga na Bližnjem vzhodu
Širitev letališča Al Maktoum prihaja v času razcveta letalskega sektorja v regiji Bližnjega vzhoda.Letalski trg Bližnjega vzhoda je leta 2023 ocenjen na 60 mlrd USD, analitiki pa mu napovedujejo eksponentno rast do leta 2030.
Letalska povezljivost na Bližnjem vzhodu je leta 2022 zabeležila 26 % večjo rast v primerjavi z letom 2019, letališča v regiji pa naj bi do leta 2040 sprejela 1,1 mlrd potnikov, kar je več kot 2 krat več kot leta 2019.
Bližnji vzhod je z več kot 110 letališči med najhitreje rastočimi letalskimi trgi na svetu, kar dokazujejo tudi velike naložbe v ta sektor v regiji.
Načrti za širitve letališč v regiji Bližnjega vzhoda
- Sharjah, kjer je prvo letališče v Arabskem zalivu, izvaja 327 mio USD vredno širitev terminala, kar bo povečalo zmogljivost letališča na 20 mio potnikov letno.
- V teku je tudi preoblikovanje mednarodnega letališča King Abdelaziz (KAIA) v Savdski Arabiji v eno največjih letališč na svetu. Obsežen načrt širitve bo povečal njegovo zmogljivost na 114 mio potnikov letno. Predvideni datum dokončanja projekta je v letu 2031.
- Nov terminal na letališču v Džedi bo sprejel 15 mio potnikov letno in naj bi bil dokončan do leta 2025. Letališče namerava sprejeti do 120 milijonov potnikov do leta 2030 in 185 milijonov do leta 2050.
- V načrtu je gradnja letališča NEOM. Prva faza mednarodnega letališča Neom bo imela zmogljivost za 25 mio potnikov na leto, druga faza pa 50 mio potnikov na leto.
- Mednarodno letališče Abha bo prav tako prenovljeno.
- Savdska Arabija gradi tudi ogromno letališče v svoji prestolnici Riad, ki bo imelo 6 vzporednih vzletno-pristajalnih stez. Pričakuje se, da bo to novo letališče znatno povečalo letni potniški promet, pri čemer naj bi do leta 2030 doseglo 120 mio potnikov, do leta 2050 pa 185 mio.
- Letališča v Omanu naj bi do leta 2030 sprejela 40 mio potnikov, kar je precejšnje povečanje s sedanjih 18 mio. Razvoj vključuje otvoritev novih letališč v Muscatu in Duqmu leta 2019 ter dveh novih letalskih tovornih terminalov. Poleg tega je v izgradnji 250 mio USD vredno letališče Musandam, ki naj bi bilo dokončano do Q4 2026.
- V Libanonu potekajo načrti za izgradnjo novega terminala v vrednosti 122 mio USD na bejrutskem mednarodnem letališču Rafik Hariri, s ciljnim datumom dokončanja čez tri leta. Ko bo leta 2027 začel obratovati, bo novi terminal sprejel 3,5 mio potnikov letno.
- Bahrajn razmišlja o razvoju drugega letališča do leta 2034. Nedavno zgrajena zgradba potniškega terminala na bahrajnskem mednarodnem letališču (BIA) je podvojila svojo zmogljivost.
- Kuvajt namerava do leta 2030 povečati svojo zmogljivost letališkega terminala s 6 mio na 20 mio potnikov na leto, s ciljem preoblikovanja mednarodnega letališča Kuvajt v glavno potniško in tovorno središče.
- Egipt se osredotoča na širitev in izboljšanje svojih letalskih zmogljivosti s ciljem, da do leta 2028 sprejme do 30 mio obiskovalcev.
Bližnji vzhod postaja vse bolj pomembno vozlišče za globalni zračni promet. Države v tej regiji, zlasti Savdska Arabija, veliko vlagajo ne le v svojo letalsko infrastrukturo, temveč tudi v potovalni, turistični in gostinski sektor. Ta skupna rast krepi povezljivost in konkurenčnost celotne regije na globalnem trgu.
Viri
- Factiva
- Airliner World
- Al Arabiya
Preberite še:
Globalni trendi na področju transporta in logistike
Gospodarstvo ter možnosti vstopa na trg ZAE
Vabilo na izhodno gospodarsko delegacijo v Dubaj in na sejem Arab Health, 26. - 30. januar 2025
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.