V Kanadi vstopajo v veljavo posodobljeni predpisi za bančno poslovanje

četrtek, 16. junij 2022
 

Posodobljeni bančni predpisi naj bi skrajšali čakalne dobe pri reševanju pritožb ter odpravljali vrzeli v bančnem sistemu

Po približno desetletju priprav v Kanadi vstopa v veljavo niz posodobitev bančnih predpisov, ki naj bi skrajšali čakalne dobe pri reševanju pritožb ter odpravljali vrzeli v bančnem sistemu, hkrati pa ciljna javnost še ni popolnoma zadovoljna z obsežnostjo sprememb. 

Navkljub reformam pravil, se pojavljajo kritike, da le-te niso zadostne, ter še vedno ne zagotavljajo dovolj temeljite zaščite potrošnikov, na kar opozarjajo kanadska združenja za zaščito potrošnikov, kot je Public Interest Advocacy Centre.

Banke so že začele pošiljati obvestila o nekaterih spremembah, ki jih bodo morale izvesti, ko bodo s 30. junijem nova pravila vstopila v veljavo.

Novi predpisi vključujejo opozorila bančnim komitentom, ko stanje na bančnem računu pade pod 100 CAD, in nova pravila, ki omejujejo odgovornost za izgubljene ali ukradene kreditne kartice na 50 CAD, razen če gre za hudo malomarnost.

Nova pravila prav tako zmanjšajo število dni potrebnih za eskalacijo pritožbe na zunanjega mediatorja iz prejšnjih 90 dni na 56 po prvi vložitvi pritožbe zoper banko.

Odkar je finančno ministrstvo konec leta 2013 začelo proces posvetovanj glede potrebnih sprememb, se je povečala tudi zaskrbljenost glede prodajnih taktik, ki vključujejo prodajo pod pritiskom ter "vsiljeno" prodajo dodatnih storitev. Nova pravila sedaj izrecno navajajo, da banke ne morejo "izvajati neupravičenega pritiska" za prodajo bančnega produkta ali storitve in da morajo biti ti produkti in storitve "primerni za osebo" in njene finančne potrebe.

Medtem ko novi okvir usmerja banke k izboljšanju politik, pa kanadske NVO-je, ki se ukvarjajo z zagovarjanjem javnega interesa skrbi, kako izvršljiva ali učinkovita bodo nova pravila, saj naj novi predpisi nebi spreminjali temeljnega odnosa, ki ga imajo banke do svojih strank, ki je transakcijske narave. Kot opozarjajo, nova pravila ne gredo tako daleč, da bi vzpostavila fiduciarno dolžnost ravnanja v najboljšem interesu stranke, kot to počne zakonodaja o vrednostnih papirjih.

Spremembe prav tako ne vključujejo pravil glede zasnove finančnih produktov, kot se uporabljajo v Avstraliji, Veliki Britaniji in Evropski uniji, ki od bank zahtevajo, da oblikujejo izdelke za ustrezen ciljni trg, pri čemer se vprašanje, ali je produkt dejansko primeren za ciljno skupino, postavlja že pri začetni fazi razvoja produkta.

Povzeto po: The Globe and Mail

Avtor: Ian Bickis
Uredil: Simon Pribac

Za svetovanje in pomoč pri poslovanju s Kanado se lahko obrnete na predstavnika Kanadsko slovenske gospodarske zbornice:
Sonya Rosenwirth, izvršna direktorica, e-mail: sonya@canslo.com, telefon: 001 905 847 8566
Simon Pribac, direktor CSCC, e-mail: simon@canslo.com

 

Preberite tudi:

Prodaja v Kanado