V korejski maloprodaji širijo dostavo z roboti in droni

četrtek, 10. februar 2022

Maloprodajna podjetja v Južni Koreji uvajajo nove dostavne storitve z roboti in droni, ki zagotavljajo brezkontaktno dostavo tudi v manj dostopna področja.

Da bi zadovoljili veliko povpraševanje po storitvah dostave hrane v Južni Koreji, se je Mesh Korea, operater tehnološkega logističnega zagonskega podjetja Vroong, povezal z Bear Robotics Korea, korejsko podružnico ameriškega podjetja za proizvodnjo robotov, in na korejski trg lansiral storitev brezpilotnega avtomatiziranega prevoza. Storitev bodo uporabljali na območjih, kjer je motornim kolesom vstop prepovedan. S servisnimi roboti nameravajo povečati učinkovitost njihovih dostavnih storitev. Samo-vozeči roboti za dostavo bodo tako dostavljali v višja nadstropja 20 do 30 nadstropnih zgradb, medtem ko bodo običajni dostavljavci pokrivali nižja nadstropja. Večkrat se pri storitvah dostave pojavlja tudi vprašanje kršitve zasebnosti, saj imajo kurirji dostop do kod za vstop v preddverje stanovanj, da lahko pakete dostavijo na vhodna vrata strank. Takšne težave bodo z uporabo robotov za dostavo odpravljene.


 
CTO družbe Mesh Korea Kim Myeong-hwan (levo) in CEO družbe Bear Robotics Korea Kim Jun-su na januarski predstavitvi v Seulu, kjer ju je postregel prototip robota, ki bo opravljal storitve dostave v visokih stavbah (foto: Mesh Korea)

Tudi trgovska veriga 7-Eleven uvaja nove dostavne storitve z uporabo robotov in dronov. V stanovanjskem naselju Seocho I Park, v okrožju Gangnam v južnem Seulu, je družba namestila 3 samo-vozeče robote, ki dostavljajo izdelke strankam, ki živijo v dosegu 300 metrov. Stranke lahko oddajo naročilo prek mobilne aplikacije. Dostavni robot vozi s hitrostjo 7,2 km/uro in lahko prevaža do 25 kg trgovinskih izdelkov.
V družbi načrtujejo tudi širitev dostave po zraku, zato so sklenili partnerstvo z zagonskim podjetjem za logistične rešitve Pablo Air.
Do marca ali aprila namerava družba odpreti še novo trgovino s postajo za drone v primestnem območju province Gyeonggi. Ključni kupci te storitve bodo stranke v kampih in turističnih penzionih, pa tudi tisti, ki živijo na oddaljenih otokih.

Veriga trgovin GS25, ki jo upravlja družba GS Retail, je pred kratkim zaključila pilotni test samo-vozečih dostavnih robotov v Gangseo-gu, zahodnem Seulu in Gangnam-gu. Dostavo z roboti bodo uvedli v Seulu in v nekaterih drugih mestih.

Pandemija COVID-19 je pospešila uvedbo samo-vozeče mobilnosti v maloprodaji, vendar pa mora vlada še dodatno olajšati predpise za območja, na katera je dovoljen vstop servisnim robotom. Korejska vlada je že sprostila predpise o samo-vozečih robotih za prehod mimo prehodov za pešce, a trgovci na drobno potrebujejo več prostora za tovrstne storitve, da bi izboljšali uporabniško izkušnjo.
 

Viri: Factiva, The Korea Herald

Več informacij o globalnih trendih na področju transporta in logistike