V Maroku so številne priložnosti za slovenska podjetja

petek, 06. april 2012

Maroška vlada omogoča obilo ugodnosti za tujce, ki so pripravljeni vlagati v njihovo gospodarstvo, je na seminarju Kako poslovati v Maroku, ki ga je organizirala Javna agencija Republike Slovenije za podjetništvo in tuje investicije, 5. aprila 2012, poudaril Said Noureddine Doukari, častni konzul Republike Slovenije v Kraljevini Maroko.

Seminarja se je udeležilo 12 predstavnikov slovenskih podjetij, od katerih nekatera že poslujejo z Marokom, več pa je bilo takšnih, ki jih ta trg zanima in razmišljajo o vstopu nanj.



»Kraljevina Maroko je pravcata oaza stabilnosti in miru, če ga primerjamo z drugimi severnoafriškimi in arabskimi deželami,« je dejal Janez Škrabec, častni konzul Republike Slovenije v Kraljevini Maroko, ki omenjeno funkcijo opravlja že deset let. Kot je pojasnil, sam s poslovanjem v Maroku doslej še nima izkušenj, vendar pa dežela zaradi bližine Evropi resnično lahko predstavlja izziv marsikateremu slovenskemu podjetniku. »Povezanost te države z Evropo že v preteklosti se kaže tudi v poslovnem svetu, ki je zaznamovan z mešanico francoske in arabske kulture,« je še dodal.
 

»Maroko slovenskim podjetjem ponuja kar nekaj možnosti poslovnega sodelovanja,« je poudarila Tanja Drobnič, vodja oddelka za internacionalizacijo na JAPTI. »Te se kažejo tako v povečanem izvozu in uvozu, pa tudi v možnostih vzpostavitve joint venture med slovenskimi in maroškimi podjetji in skupnem vstopu na tretje trge,« je pojasnila. Maroko ima namreč izredno močno razvito industrijo procesiranja fosfatov, proizvodnjo hrane, tekstila, usnjenih izdelkov. Pomembna prioriteta maroške vlade je modernizacija pristanišč, letališč, cestnih in železniških povezav, kjer so priložnosti za slovenska gradbena podjetja in podjetja, ki delujejo na področju informacijske tehnologije. »Poseben pomen pripisuje maroška vlada energetiki in okolju v okviru strategije »Green Morocco«, predvsem obnovljivim virom energije in preskrbi s pitno vodo, velik potencial pa se skriva tudi v turizmu, tako pri obnovi obstoječih turističnih kompleksov, kot izgradnji novih hotelov, marin, počitniških resortov. Priložnosti so tudi na področju avtomobilske industrije in aeronavtike, varnosti in še kje.
 

Said Noureddine Doukari, ki ga je Vlada RS februarja letos potrdila za častnega konzula Republike Slovenije v Kraljevini Maroko, sicer ugledni maroški poslovnež, je Maroko predstavil kot državo, ki predstavlja vrata v Severno Afriko ter odskočno desko v preostale dele Afrike. Poudaril je, da maroška vlada spodbuja razvoj prioritetnih sektorjev in omogoča obilo ugodnosti za tujce, ki so pripravljeni vlagati v njihovo gospodarstvo. »Vsako podjetje, ki pride z dobrim, zanimivim izdelkom, je dobrodošlo,« je dejal. Pojasnil je, da je povprečna plača v Maroku 200 evrov neto, večina prebivalstva govori francosko in angleško, tako da sporazumevanje ni težavno, Maročani pa veljajo za zelo dobre delavce. Udeležencem je svetoval, naj si za poslovna pogajanja vzamejo čas, saj ne nazadnje zaradi birokratske narave maroških podjetij in nivojev odločanja sprejemanje odločitev na maroški strani traja dlje časa. »Pomembno pa je, da se o poslih pogovarjate s pravimi ljudmi, najbolje z vodilnim v podjetju,« je zaključil.
 

Sicer pa JAPTI med 18. in 20. aprilom 2012 skupaj z Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo v sodelovanju s Konfederacijo maroških podjetij (CGEM) organizira izhodno gospodarsko delegacijo v Maroko (Casablanco). V času obiska poslovne delegacije bo na sedežu CGEM v Casablanci organizirana poslovna konferenca, v okviru katere bodo potekala B2B srečanja med slovenskimi in maroškimi podjetji.
 

Slovenska podjetja so dogodek izkoristila za pridobitev informacij o gospodarskem stanju, možnostih poslovanja in konkretnih poslovnih priložnostih na maroškem trgu in so bila z vsebino in izvedbo seminarja zadovoljna, saj je povečini izpolnil njihova pričakovanja.
 

JAPTI je seminar organiziral v sodelovanju z Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo, Veleposlaništvom Republike Slovenije v Lizboni, ki je akreditirano za Maroko, in Veleposlaništvom Maroka na Dunaju.

Predstavitev poslovnega okolja Maroka.


Foto: Arhiv JAPTI