V Turčiji raste izvoz zamrznjenega sadja in zelenjave
Turški izvoz zamrznjenega sadja in zelenjave se je v prvem polletju 2021 povečal za 32 %, saj se je globalno povpraševanje po teh izdelkih med pandemijo korona virusa močno povečalo.
Sektor si je zdaj zastavil cilj, da bo v letu 2021 izvozil za 250 mio USD zamrznjenega sadja in zelenjave.
Po podatkih Egejskega združenja izvoznikov se je turški izvoz svežega sadja in zelenjave v obdobju januar-junij 2021 povečal za 20 %, s 777 mio USD na 936 mio USD.
V turškem živilskem sektorju, kjer prevladuje izvoz gaziranih pijač, sadnih sokov, paradižnikove mezge in kumaric, se je izvoz zamrznjenega sadja in zelenjave v obdobju januar-junij 2021 povečal za 32 % na 118 mio USD. Od tega so izvozili za 70 mio USD zamrznjene zelenjave in za 48 mio USD zamrznjenega sadja.
Zamrznjeno sadje iz zelenjavo je Turčija v prvem polletju 2021 izvozila v 121 držav, največ pa v ZDA in v evropske države. V ZDA so v prvih 6 mesecih 2021 izvozili za 20 mio USD, v Nemčijo za 15 mio USD in v Združeno kraljestvo za 8 mio USD zamrznjenega sadja in zelenjave. Izvoz tega segmenta je dober primer izvoza izdelkov z dodano vrednostjo, saj tako dodana vrednost kot povpraševanje po zamrznjeni hrani iz dneva v dan naraščata.

Erkan Tabak, izvršni direktor živilskega podjetja Özgörkey Food iz Izmirja, je dejal, da so kot podjetje v prvem polletju 2021 dosegli več kot 40 % rast izvoza. Poudaril je, da se je potrošnja na domačem trgu v primerjavi s preteklimi leti povečala, čeprav v Turčiji določen segment potrošnikov na zamrznjene izdelke še vedno gleda s predsodki. Tabak je povedal, da so izdelki, pobrani iz polja, v približno 6 urah zamrznjeni in lahko do uporabe ohranijo svojo svežino.
Poraba zamrznjene hrane v evropskih državah znaša približno 50 kg na osebo na leto. V severnih državah znaša poraba približno 80 kg na osebo na leto, v Turčiji pa le 4 kg na osebo na leto, kar kaže na to, da ima trg velik potencial za rast.
Med pandemijo je zaprtje restavracij in trgovskih centrov prizadelo prodajo zamrznjenega sadja in zelenjave v Turčiji, toda prodaja v supermarketih se je povečala za več kot 100 %. Postopno se z normalizacijo življenja povečuje povpraševanje tudi iz drugih sektorjev in trend rasti se nadaljuje. Povečanje izvoza zamrznjene hrane in potrošnje na domačem trgu je pričakovati tudi v prihodnjih letih.
Viri: Factiva, Hürriyet Daily News
Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije