V Turčiji raste izvoz zamrznjenega sadja in zelenjave

torek, 20. julij 2021

Turški izvoz zamrznjenega sadja in zelenjave se je v prvem polletju 2021 povečal za 32 %, saj se je globalno povpraševanje po teh izdelkih med pandemijo korona virusa močno povečalo.

Sektor si je zdaj zastavil cilj, da bo v letu 2021 izvozil za 250 mio USD zamrznjenega sadja in zelenjave.

Po podatkih Egejskega združenja izvoznikov se je turški izvoz svežega sadja in zelenjave v obdobju januar-junij 2021 povečal za 20 %, s 777 mio USD na 936 mio USD.

V turškem živilskem sektorju, kjer prevladuje izvoz gaziranih pijač, sadnih sokov, paradižnikove mezge in kumaric, se je izvoz zamrznjenega sadja in zelenjave v obdobju januar-junij 2021 povečal za 32 % na 118 mio USD. Od tega so izvozili za 70 mio USD zamrznjene zelenjave in za 48 mio USD zamrznjenega sadja.

Zamrznjeno sadje iz zelenjavo je Turčija v prvem polletju 2021 izvozila v 121 držav, največ pa v ZDA in v evropske države. V ZDA so v prvih 6 mesecih 2021 izvozili za 20 mio USD, v Nemčijo za 15 mio USD in v Združeno kraljestvo za 8 mio USD zamrznjenega sadja in zelenjave. Izvoz tega segmenta je dober primer izvoza izdelkov z dodano vrednostjo, saj tako dodana vrednost kot povpraševanje po zamrznjeni hrani iz dneva v dan naraščata.

Leta 2020 je Turčija izvozila za 203 mio USD zamrznjenega sadja in zelenjave, letos pa so si zadali cilj, da izvoz tega segmenta povečajo na 250 mio USD.

Erkan Tabak, izvršni direktor živilskega podjetja Özgörkey Food iz Izmirja, je dejal, da so kot podjetje v prvem polletju 2021 dosegli več kot 40 % rast izvoza. Poudaril je, da se je potrošnja na domačem trgu v primerjavi s preteklimi leti povečala, čeprav v Turčiji določen segment potrošnikov na zamrznjene izdelke še vedno gleda s predsodki. Tabak je povedal, da so izdelki, pobrani iz polja, v približno 6 urah zamrznjeni in lahko do uporabe ohranijo svojo svežino.

Poraba zamrznjene hrane v evropskih državah znaša približno 50 kg na osebo na leto. V severnih državah znaša poraba približno 80 kg na osebo na leto, v Turčiji pa le 4 kg na osebo na leto, kar kaže na to, da ima trg velik potencial za rast.

Med pandemijo je zaprtje restavracij in trgovskih centrov prizadelo prodajo zamrznjenega sadja in zelenjave v Turčiji, toda prodaja v supermarketih se je povečala za več kot 100 %. Postopno se z normalizacijo življenja povečuje povpraševanje tudi iz drugih sektorjev in trend rasti se nadaljuje. Povečanje izvoza zamrznjene hrane in potrošnje na domačem trgu je pričakovati tudi v prihodnjih letih.


Viri: Factiva, Hürriyet Daily News

Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije