Velik potencial brazilskega trga ekoloških živil
Maloprodajni trg ekoloških živil v Braziliji trenutno izkazuje izjemno, 20 % do 25 % rast. Zato je veliko zanimanje za trg s strani globalnih podjetij. Predvsem v zadnjih dveh letih je na trg vstopilo veliko globalnih podjetij, pa tudi trgovske verige so v svojih supermarketih vzpostavile posebne segmente za ekološka živila. Eno od teh podjetij je na primer Carrefour, ki izvaja močno trženjsko kampanjo za ponudbo ekoloških izdelkov v svojih maloprodajnih trgovinah. V začetku leta 2018 je tudi Nestlé vstopil na brazilski trg ekoloških živil z ekološko linijo ovsenih kosmičev.
Brazilski potrošniki ostajajo skeptični glede vstopa velikih globalnih podjetij, ki vstopajo na brazilski trg ekoloških živil. Poleg korporacije Nestlé so na brazilskem trgu prisotna tudi podjetja Mondelez, Coca-Cola in Pepsico, ki na ameriškem trgu že imajo lastne blagovne znamke ekoloških živil. Torej je le še vprašanje časa, kdaj bodo njihovi ekološki izdelki prisotni tudi na brazilskem trgu.
Velik potencial trga ponuja tudi priložnosti za manjše lokalne proizvajalce, čeprav so v pimerjavi z ostalimi državami nekoliko zaostali. Trg ekoloških živil je v Braziliji manj razvit kot drugod. Zakonodaja za ekološke proizvode se je v Braziliji začela oblikovati šele leta 2007 in prvi zakoni so bili uvedeni leta 2011. Za primerjavo, v Evropi je bila večina zakonodaje na tem področju uvedena leta 2004, v ZDA pa leta 2001.
Brazilija je zato v primerjavi z ZDA nekje na ravni, ki jo je imel trg ZDA v letih 2007 in 2008. Nekatera živila živalskega izvora, kot so mleko in meso, še vedno niso ustrezno razvita za trg ekoloških živil, kar pomeni velik potencial tudi na tem segmentu. Večina brazilskih podjetij, ki vstopajo na trg ekoloških živil, so mala družinska podjetja ter srednje velika podjetja, ki jih velikokrat prevzamejo veliki globalni konkurenti.
Brazilski maloprodajni trg ekoloških živil trenutno ustvari nekoliko manj kot 1 mlrd EUR prihodkov na leto, njegov potencial v prihodnjih letih pa je zelo velik.
Vir: WRBM Global Food
Več informacij o globalnih trendih na področju živilske industrije