Volkswagen bo v Evropi zgradil 6 tovarn baterij za EV

četrtek, 18. marec 2021

Volkswagen načrtuje, da bo v Evropi zgradil 6 tovarn za baterijske celice. Razširiti namerava tudi infrastrukturo za polnjenje električnih vozil po vsem svetu in s tem pospešiti množično sprejemanje avtomobilov na električni pogon.
 

Volkswagen, ki je 2. največji proizvajalec avtomobilov na svetu, je v ponedeljek, 15. marca najavil, da bo vseh 6 tovarn v Evropi gradil sam ali v sodelovanju z drugimi partnerji.
 
Izvršni direktor Herbert Diess, je dejal, da gre za izredno hitro preobrazbo družbe, saj je E-mobilnost postala njena osnovna dejavnost. Volkswagen še ni natančno navedel, koliko bo stal načrt te preobrazbe, a je družba že lani decembra sporočila, da namerava do leta 2025 za celotno e-mobilnost porabiti 35 mlrd EUR.
 
Družba Volkswagen je dolga leta zaostajala pri programu elektrifikacije, dokler leta 2015 ni priznala goljufanja pri preskusih emisij dizelskih goriv v ZDA in se je morala spoprijeti z novimi kitajskimi kvotami za električna vozila. Zdaj pa ima družba enega najbolj ambicioznih programov v tej panogi.
 
Njegove nove evropske tovarne za proizvodnjo baterijskih celic bodo imele skupno proizvodno zmogljivost do 240 gigavatnih ur (GWh) na leto.
 
Prvih 40 GWh bodo proizvedli v švedskem podjetju Northvolt, proizvodnja pa se bo začela leta 2023. V okviru dogovora bo Volkswagen povečal svoj 20 % lastniški delež v podjetju Northvolt, hkrati pa prevzel tudi delež švedskega podjetja v novem skupnem podjetju za proizvodnjo baterijskih celic, v mestu Salzgitter v Nemčiji, kjer bo proizvodnja stekla leta 2025.
 
Leta 2026 bo sledila tretja tovarna, ki jo bodo postavili v Španiji, Franciji ali na Portugalskem, v letu 2027 pa še na lokaciji na Poljskem, Slovaškem ali na Češkem. Do leta 2030 bodo postavili še dve tovarni.
 
Medtem ko sta prvi dve tovarni že vključeni v Volkswagnov finančni načrt, se o umestitvi preostalih štirih, v družbi še dogovarjajo.
 
Volkswagen si prizadeva tudi za veliko širitev polnilne infrastrukture, katere pomanjkanje je še vedno velika ovira za množično sprejemanje avtomobilov na električni pogon.
 
Z obstoječimi prizadevanji in partnerstvi z družbami British Petrol, Enel in Iberdrola, želi Volkswagen do leta 2025 upravljati približno 18.000 javnih hitrih polnilnic v Evropi. To predstavlja petkratno razširitev obstoječega omrežja za hitro polnjenje, v kar bo Volkswagen vložil 400 mio EUR.
 
V Severni Ameriki namerava Volkswagen s svojo enoto Electrify America, do konca leta 2021 postaviti 3.500 hitrih polnilnih postaj, medtem ko na Kitajskem, ki je največji svetovni avtomobilski trg, družba načrtuje 17.000 hitrih polnilnih postaj do leta 2025. Na Kitajskem, kjer je Volkswagen lani kupil 26,5 % lastniški delež proizvajalca baterij Guoxuan High-tech Co Ltd., želi zdaj do konca desetletja prodati več kot 2 mio električnih vozil na leto.
 
Volkswagen je predstavil načrte za novo poenoteno prizmatično baterijsko celico, ki jo bodo proizvajali od leta 2023 dalje. Zaradi lastne proizvodnje bodo znižali stroške, hkrati pa tudi vplivali na sedanje dobavitelje.
 
Delnice južnokorejskih proizvajalcev baterij, vključno z LG Chem in SK Innovation, so v torek, 16.3., takoj po objavi novice, padle za 5,8 %, oziroma 5,3 %.
 
Proizvajalci električnih vozil, vključno s Teslo, uporabljajo cilindrične baterijske celice, ki spominjajo na baterijske svetilke in so razmeroma poceni ter enostavne za izdelavo. Prizmatične celice, ki spominjajo na tanko knjigo s trdimi platnicami, so nameščene v pravokotnem kovinskem ohišju in so dražje.
 
V družbi Volkswagen načrtujejo, da bodo stroške baterijskih sistemov v povprečju znižali na bistveno manj kot 100 EUR na kilovatno uro. Tako bo e-mobilnost lahko postala cenovno dostopna in prevladujoča pogonska tehnologija.
 
Po podatkih Benchmark Mineral Intelligence, so stroški baterijskih celic, ki se uporabljajo za električna vozila, lani že padli v povprečju na 110 USD na kilovatno uro.


Viri: Factiva, Reuters, The Wall Street Journal

Več informacij o globalnih trendih na področju panoge strojev in naprav

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije