Volkswagen je v Q3 2025 zaradi carin ustvaril izgubo v višini 1,3 mlrd EUR

torek, 04. november 2025
 

Dobiček Volkswagna je v prvih 9 mesecih 2025 upadel za -60 % na 3,4 mlrd EUR

Volkswagen, največji evropski proizvajalec avtomobilov, je 30. oktobra objavil rezultate za prvih 9 mesecev leta 2025.

Čisti dobiček se je v obdobju januar – september 2025 zmanjšal za več kot -60 % na 3,4 mlrd EUR.

V Q3 2025 je Volkswagen utrpel izgubo v višini 1,3 mlrd EUR, predvsem zaradi carin ameriškega predsednika Trumpa in odmika od električnih vozil (EV) pri znamki Porsche.

Volkswagen kljub temu ostaja zavezan doseganju finančnih ciljev za letošnje leto, če mu bo le uspelo zagotoviti zadostno količino polprevodnikov, potrebnih za pogon vozil.
 

 

Posledice trgovinskega spora med ZDA in Kitajsko zaradi podjetja Nexperia

Skupina Volkswagen, ki vključuje 10 blagovnih znamk, med njimi Audi, Volkswagen in Porsche, se je znašla v središču trgovinskega spora med ZDA in Kitajsko zaradi podjetja Nexperia, nizozemskega proizvajalca osnovnih mikročipov, ki jih evropski proizvajalci avtomobilov uporabljajo za sisteme, kot so brisalci, smerniki in opozorilne luči.

Če spor ne bo rešen, bi to lahko povzročilo dodatne izgube za Volkswagen, pa tudi za druge nemške proizvajalce avtomobilov, zlasti ob padajočem povpraševanju na Kitajskem in naraščajočih ameriških carinah, ki so se avgusta zvišale z 2,5 % na 15 %.

Nemška avtomobilska industrija je bila desetletja temelj nemškega gospodarstva, saj je ustvarjala velike prihodke in številna delovna mesta. Analitiki opozarjajo, da spor glede Nexperie kaže na oslabitev nekoč močne industrije.

Podatki nemškega statističnega urada pa kažejo, da se težave širijo tudi izven avtomobilskega sektorja, saj se nemško gospodarstvo med julijem in septembrom 2025 ni povečalo v primerjavi s prejšnjim četrtletjem.

Prejšnji mesec je nizozemska vlada prevzela nadzor nad podjetjem Nexperia, ki je sicer v lasti kitajskega podjetja Wingtech. V odgovor je Kitajska ustavila ves izvoz Nexperiinih čipov, od katerih jih je več kot polovica sestavljenih na Kitajskem.

Volkswagen aktivno vzdržuje stike z dobavitelji in preučuje alternativne možnosti za zmanjšanje tveganj. Tedensko se trudi zagotoviti približno 2.000 majhnih polprevodnikov, a razmere ostajajo negotove.
 

VW ocenjuje, da bodo stroški povezani s carinami letos znašali 5 mlrd EUR

Volkswagen ocenjuje, da bodo skupni stroški, povezani s carinami, letos znašali 5 mlrd EUR. Da bi ublažilo učinke trgovinske vojne, podjetje išče načine za zmanjšanje stroškov in povečanje produktivnosti.

Podjetje se pogaja z administracijo predsednika Trumpa o upoštevanju svojih naložb v ZDA, vključno z 1 mlrd USD vredno naložbo v proizvajalca EV Rivian. Do konca leta naj bi se Volkswagen dokončno odločil, ali bo v ZDA zgradil tovarno za svojo znamko Audi.

Odmik od strategije popolne elektrifikacije pri Porscheju je Volkswagnu v prvih 9 mesecih leta 2025 povzročil 4,7 mlrd EUR stroškov. Povpraševanje po luksuznih športnih avtomobilih Porsche je močno upadlo, zlasti na Kitajskem. V Q3 2025 je Porsche zabeležil operativno izgubo v višini 966 mio EUR, medtem ko je leto prej ustvaril dobiček v višini 974 mio EUR.

Porsche je letos odpustil skoraj 4.000 delavcev, dodatna odpuščanja pa se pričakujejo ob koncu leta, ko se podjetje vrača k proizvodnji motorjev z notranjim izgorevanjem.

Oliver Blume, ki od septembra 2022 vodi tako Volkswagen kot Porsche, naj bi do konca leta odstopil s položaja.
 
Viri:
  • Factiva
  • The New York Times
  • Foto: iStock
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Poslovno okolje Nemčije



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: