Vrednost globalne spletne trgovine lani višja za 42,2 %

četrtek, 29. april 2021

V letu 2020 se je zaradi pandemije Covid-19, vrednost spletne trgovine medletno povečala za 42,2 %.

Vpliv pandemije COVID-19 na spletno prodajo je bil v letu 2020 razviden iz strmega povečanja povpraševanja in ponudbe ob omejitvenih ukrepih. Število spletnih maloprodajnih transakcij se je sprva povečalo, ko so bile maloprodajne trgovine dalj časa zaprte, nato pa se je nadaljevalo tudi po njihovem odprtju.

Vrednost spletne prodaje električne in elektronske opreme se je v letu 2020 medletno povečala za 36,4 %, vrednost spletne prodaje živil za 89,2 %, vrednost spletne prodaje oblačili pa za 25,7 %.

Po ocenah Marketline je delež spletne prodaje na drobno v celotni maloprodaji v letu 2020 znašal 12 %, v primerjavi z letom 2019, ko je znašal 8,6 %.

Pandemija COVID-19 je tudi pospešila širitev spletne trgovine v smislu oskrbe, spodbudila je ustanavljanje novih podjetij in digitalno preobrazbo obstoječih, zlasti na ravni malih in srednje velikih podjetij (MSP). To je trgovcem omogočilo nadaljnje poslovanje tudi v času omejitvenih ukrepov, hkrati pa povečalo ponudbo izdelkov na trgu.

Globalna spletna trgovina je leta 2020 ustvarila skupne prihodke v višini 1.862,7 mlrd USD, kar je predstavljalo 22,8 % povprečno letno stopnjo rasti v obdobju 2016 - 2020. Spletna trgovina v azijsko-pacifiški regiji je v zadnjih 5 letih rasla po 29,4 % povprečni letni stopnji in v letu 2020 dosegla vrednost 797,5 mlrd USD, medtem ko je spletna trgovina v ZDA v tem obdobju rasla po 19,6 % povprečni letni stopnji in v letu 2020 ustvarila 581,1 mlrd USD. Rast vrednosti spletne trgovine so v letu 2020 do neke mere spodbudila tudi povišanja cen hrane, medtem ko so bila povišanja cen v drugih segmentih zaradi šibkejše porabe minimalna ali pa so se cene celo znižale.

Azijsko-pacifiška regija beleži najvišje stopnje rasti spletne trgovine v zadnjih letih, saj so evropski trgi in trg ZDA že dosegli določeno stopnjo zrelosti.

Največji segment spletne prodaje je segment električne in elektronske opreme. V letu 2020 je ta segment ustvaril prihodke v višini 554,3 mlrd USD, kar predstavlja 29,8 % celotne vrednosti globalne spletne prodaje. Segment hrane pa je v letu 2020 ustvaril prihodke v višini 397,1 mlrd USD ali 21,3 % celotne vrednosti spletne prodaje na globalnem trgu.

Segment hrane je v zadnjih letih beležil najvišjo povprečno letno stopnjo rasti, ki je v obdobju 2016–2020 znašala 38,2 %. Temu segmentu je sledil segment izdelkov za dom in vrt, ki je v istem obdobju zabeležil 24,1 % povprečno letno stopnjo rasti. Visoko povprečno letno stopnjo rasti pa sta beležila tudi segmenta pohištva in talnih oblog ter segment električne in elektronske opreme, ki sta v obdobju 2016–2020 dosegla 22,6 % in 19,5 % povprečno letno stopnjo rasti.

Analitiki napovedujejo, da bo globalna spletna trgovina v obdobju 2021-2025 rasla po 8,5 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegla vrednost 2.796,4 mlrd USD. Spletna trgovina v azijsko -pacifiški regiji naj bi v prihodnjih 5 letih rasla po 11,2 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 dosegla vrednost 1.355,8 mlrd USD, medtem ko naj bi spletna trgovina v ZDA v napovedanem obdobju rasla po 5,1 % povprečni letni stopnji in v letu 2025 ustvarila prihodke v višini 746,9 mlrd USD.


Največji globalni spletni ponudniki:
  • Amazon.com, Inc.
  • JD.com Inc
  • Zalando SE
  • Apple Inc
  • Walmart Inc
  • Alibaba Group Holding
  • Vipshop Holdings Ltd
  • Otto GmbH & Co KG
 
Viri: Factiva, Marketline

 
Več informacij o globalnih trendih na področju IKT


Poglejte si tudi E-izvoz