Vsaka tretja veriga restavracij v Združenem kraljestvu posluje z izgubo

sreda, 04. april 2018

Vsaka tretja od 100 največjih verig restavracij v Združenem kraljestvu se spopada z izgubo, kar je 75 % več kot v preteklem letu. Visoki stroški osebja, povečana konkurenca in zmanjšanje zaupanja potrošnikov so povzročili zmanjšanje dobičkov in zapiranje številnih lokalov. Med srednje velikimi verigami restavracij so napovedale svoje zaprtje tudi Jamie’s ItalianPrezzo in Strada.

Sektor restavracij v Združenem kraljestvu je v težkem položaju že več let, v zadnjem letu pa so številna podjetja v sektorju prišla do prelomne točke. Z Brexitom, ki visi nad potrošniki kot temen oblak, sektor ne more pričakovati rešitve iz naslova povečanja porabe. Potrošniki so omejeni s svojo porabo pri hrani, zato lahko ob polni pokritosti trga tista podjetja, ki ne sledijo hitro spreminjajočim se trendom, tudi hitro propadejo.

Vlada je lani dvignila minimalno plačo, naslednje 4,4 % povišanje pa je napovedano za letošnji april. To bo za mnoga podjetja v sektorju restavracij lahko zelo velika ovira.

Številne verige restavracij se soočajo z izzivi ohranitve poslovanja. Italijanska veriga restavracij Prezzo je marca 2018 napovedala, da bo zaprla približno tretjino svojih enot, oziroma 94 restavracij, vključno z vsemi 33 restavracijami v verigi Tex-Mex Chimichanga. Veriga je v lasti zasebnega podjetja TPG Capital in zaposluje okoli 4.500 ljudi.

V začetku letošnjega leta je skupina restavracij Jamie Oliver sporočila, da zapira 12 od svojih 37 Jamie’s Italian restavracij, zato bo brez dela ostalo 200 ljudi. Že v lanskem letu je veriga zaprla 6 svojih restavracij. Restavracije Oliver’s Barbecoa steakhouses pa so od februarja 2018 v stečajnem postopku.

Tudi veriga restavracij Byron je januarja 2018 napovedala sanacijski program, ki bi lahko pripeljal do zaprtja 20 restavracij. Italijanska veriga Strada pa je napovedala zaprtje 10 lokacij ter začetek stečajnega postopka restavracije Square Pie.

Med dejavniki, ki so poslabšali položaj sektorja restavracij, so tudi višji stroški hrane, ki jih je po referendumu o izstopu iz EU povzročil šibki funt, ter večja konkurenca s strani supermarketov.

Kljub trenutnim težavam, s katerimi se srečuje sektor, pa obstajajo številne priložnosti za rast. Okusi potrošnikov se namreč hitro spreminjajo, na voljo so številne nove tehnologije, v trendu je zdravo ter neformalno, izkustveno prehranjevanje, potrošniki pa so vse bolj osredotočeni na izvor in trajnost živil.

Kupci želijo drugačno, prilagojeno ponudbo, ki ni več vezana na določeno lokacijo in je cenovno ugodnejša.
Dostava hrane na dom zato v Združenem kraljestvu narašča 10 krat hitreje kot skupni trg prehrambnih storitev. Spletna ponudba hrane nima visokih stroškov osebja in najemnin, pa tudi cene so za potrošnika bolj ugodne.

Vir: The Guardian
 
Več informacij o globalnih trendih na področju turizma