VW bo s proizvodnjo lastnih baterij konkuriral Tesli

torek, 10. avgust 2021
Številni svetovni proizvajalci avtomobilov razvijajo lastne baterije za električna vozila (EV) in uvajajo strategijo, ki je Tesli omogočila postati največji konkurent na trgu.

Dolgoletno prizadevanje družbe Volkswagen (VW) že kaže prve rezultate. Analitiki napovedujejo, da bo VW, ki je že eden od dveh največjih svetovnih proizvajalcev avtomobilov glede na prodajo, že prihodnje leto tudi največji proizvajalec EV na svetu. Pri tem pa je izdelava stroškovno učinkovite baterije ključni dejavnik pri ustvarjanju dobička.

VW je svoje prve načrte za proizvodnjo baterij za EV predstavil že leta 2019. Analitiki iz avtomobilske industrije pravijo, da je družba pri razvoju lastnih baterij boljša od večine ostalih avtomobilskih konkurentov, čeprav je na začetku podcenjevala obseg in kompleksnost te naloge.

VW si že od vsega začetka prizadeva najti usposobljene inženirje in menedžerje s kemijskega področja, kjer družba praktično nima znanja. Prav tako pa si prizadeva tudi za znižanje stroškov svojih baterij na trajnostno raven.

Baterije v trenutnih modelih VW izdelujejo zunanji izvajalci, a že prihodnje leto namerava družba zgraditi svojo prvo tovarno baterij za EV v Nemčiji. Do leta 2030 namerava VW odpreti še več tovarn za proizvodnjo baterij za EV, med njimi 4 v Evropi, pa tudi v ZDA in na Kitajskem. Dolgoročno VW vlaga v eksperimentalno tehnologijo, s pomočjo katere bi lahko izdelovali cenejše, dolgotrajnejše in stabilnejše baterije.

Večina proizvajalcev avtomobilov, vključno z General Motors Co. in Ford Motor Co., si želi izdelovati lastne baterije. Načrt VW za lastno proizvodnjo baterij je v skladu z načrtovanim obsegom proizvodnje EV. Družba je za razvoj nove tehnologije, vključno s proizvodnjo EV, med leti 2018 in 2020 porabila skoraj 30 mlrd USD, kar je več kot je v novo tehnologijo investiral kateri koli drugi proizvajalec avtomobilov. VW namerava v obdobju 2021-2025 investirati še več kot 41 mlrd USD v razvoj EV, pri tem pa niso upoštevani stroški za tovarne baterij. V VW menijo, da je lastno proizvodnjo baterij potrebno zgraditi na preprostem dejstvu, da baterije predstavljajo približno 50 % vrednosti električnega avtomobila.

VW pri načrtovani proizvodnji baterij že od začetka sledi modelu Tesle. Tesla, ki je ameriški pionir električnih vozil, izdeluje številne svoje komponente v integriranih tovarnah, ki vključujejo montažo, barvanje, izdelavo karoserij in proizvodnjo baterij in delujejo v partnerstvu s proizvajalci baterij.

Dohiteti Teslo ni lahka naloga. Ena prvih ovir, s katerimi se je soočal VW, so bile težave pri zaposlovanju usposobljenih inženirjev na področjih, o katerih družba ni imela veliko znanja. Da bi razširil svoj nabor talentov, se je VW vključil v nemški sistem dvojnega usposabljanja, ki študentom omogoča usposabljanje na delovnem mestu v podjetju in pogosto tudi po diplomi. VW že leta ponuja takšno usposabljanje študentom strojništva, prihodnje leto pa ga namerava predstaviti tudi študentom kemije in elektrotehnike.

Analitiki pravijo, da je eden najtežjih izzivov za VW, približati se Tesli pri stroških baterij glede na ekonomijo obsega in razvoj enotne platforme za vse njegove modele. Podatki UBS Research kažejo, da je strošek baterije za vozilo VW ID.3 za 1.300 USD večji kot za vozilo Tesla. V VW so prepričani, da bodo prihodnje generacije baterij stroškovno že bolj konkurenčne Teslinim. A tudi v Tesli že obljubljajo novo baterijsko tehnologijo, ki bo še cenejša in učinkovitejša.

VW pa ne želi samo dohiteti Teslo, ampak namerava prevzeti vodilno vlogo v tehnologiji baterij. VW upe polaga v start-up podjetje QuantumScape Corp., v katerega je družba prvič vlagala pred približno 10 leti. QuantumScape razvija tehnologijo polprevodniških baterij, za katere znanstveniki pravijo, da so lahko bolj stabilne in omogočajo hitrejše polnjenje kot večina litij-ionskih baterij.
Po več letih eksperimentiranja je QuantumScape decembra 2020 objavil, da je prvič uspešno preizkusil polprevodniško baterijsko celico takšne velikosti, ki bi jo lahko uporabili v EV. Izdelava polprevodniških celic je cenejša, čas polnjenja pa se skrajša na čas, ki je potreben za polnjenje avtomobila na bencinski pogon.
QuantumScape je po predstavitvi poslal baterije v VW v Nemčijo, kjer so jih uspešno preizkusili v VW laboratoriju za baterije. Tam so jih več kot tisoč krat napolnili in izpraznili, da bi preverili njihovo delovanje in stabilnost. Z uporabo te tehnologije namerava VW postaviti pilotno proizvodno linijo za polprevodniške baterije.



 
Viri: Factiva, The Wall Street Journal
 
Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije