Xiaomi leta 2027 načrtuje vstop na evropski trg električnih vozil

torek, 26. avgust 2025
 

Xiaomi namerava konkurirati Tesli in BYD-u in cilja na evropske trge

Kitajski tehnološki velikan Xiaomi je s svojim električnim vozilom SU7 EV že vstopil v dinamični segment avtomobilov. Zdaj pa nemerava leta 2027 vstopiti še na evropski trg ter konkurirati že uveljavljenim proizvajalcem EV, kot sta Tesla in BYD. 

Podjetje ocenjuje, da je evropski trg EV najzahtevnejši, a zaupa v prihodnji uspeh Xiaomi Automobile ter v poslovni model in metodologijo podjetja.

Kitajski proizvajalci EV se vse pogosteje odločajo za vstop na evropske trge, saj lahko tam pogosto prodajajo svoje avtomobile z višjimi maržami. Vendar pa se pri tem soočajo tudi z višjimi tarifami. Če bi Xiaomi izvažal svoja EV v Evropo, bi zanj veljale carine v višini do 48 %, vključno z osnovno 10 % uvozno dajatvijo in dodatnimi izravnalnimi dajatvami v višini približno 35 do 38 %.

Preberite še: Kitajski avtomobilski proizvajalci povečujejo svojo prisotnost v Evropi
 
Xiaomi namerava na evropskem trgu uporabiti enak poslovni model, kot ga je razvil na Kitajskem, pri čemer trenutno izvaja potrebne raziskave in priprave za vstop na ta trg.

Kitajski proizvajalec priznava, da njegova EV še nimajo ustrezne prepoznavnosti na evropskem trgu, z izjemo nekaterih držav, kot je na primer Španija, kjer prepoznavnost znamke Xiaomi že dosega 95 % ali več. Zato bo ena od glavnih nalog podjetja, pospešiti prepoznavnosti znamke Xiaomi in spodbuditi zanimanje uporabnikov.

Xiaomi SU7 je edino EV, ki ga ta kitajski proizvajalec trenutno prodaja. Xiaomi je v letu 2024 proizvedel več kot 100.000 enot EV SU7. Xiaomi SU7 Max je opremljen z baterijo s kapaciteto 101 kWh, ki mu omogoča doseg do 800 km z enim polnjenjem.


 

Dobiček Xiaomija se je zaradi močne prodaje EV v 1. polovici 2025 povečal za 146 %

Xiaomi, kitajski proizvajalec mobilnih telefonov, EV in drugih naprav, je v Q2 2025 dosegel čisti dobiček v višini 11,904 mlrd CNY ali 1,42 mlrd EUR, kar je 133 % več kot v enakem obdobju lani.

Prihodki proizvajalca so v Q2 2025 znašali 115,956 mlrd CNY ali 13,82 mlrd EUR, kar pomeni 30,5 % rast v primerjavi s Q2 2024. Tako je podjetje že 3. zaporedno četrtletje preseglo prag 100 mlrd CNY (11,92 mlrd EUR).

Posel s pametnimi telefoni in internetom stvari (IoT) je zrasel za 14,7 % na 94,693 mlrd CNY (11,28 mlrd EUR).
Prodaja pametnih telefonov je med aprilom in junijem 2025 dosegla 45,520 mio CNY (5,42 mio EUR), kar je -2 % manj kot lani, medtem ko je IoT področje ustvarilo 38,712 mio CNY (4,61 mio EUR), kar je 44,7 % več. Poslovanje z internetnimi storitvami se je povečalo za 10 % na 9,098 mio CNY (1,08 mio EUR).

Kljub pritiskom na globalni trg pametnih telefonov, je podjetje v Q2 2025 izkazalo odpornost, tako na Kitajskem kot v tujini. Globalne pošiljke so dosegle 42,4 mio enot, kar je že 8. zaporedno četrtletje z medletno rastjo.

Po podatkih Canalys je imel Xiaomi v Q2 2025 14,7 % globalni tržni delež glede na pošiljke, s čimer se je že 20 četrtletij zapored uvrstil med 3 največje proizvajalce na svetu.

EV, umetna inteligenca in druge nove dejavnosti so v Q2 2025 ustvarile 21,263 mlrd CNY (2,53 mlrd EUR) prihodkov, kar je več kot 3-krat več kot leto prej (+234 %). Prihodki iz tega segmenta so v Q2 2025 ustvarili 18,3 % vseh prihodkov podjetja, medtem ko je leto prej ta delež znašal približno 7 %.

Prodaja EV je v Q2 2025 dosegla 20,6 mlrd CNY (2,45 mlrd EUR), kar predstavlja 230,3 % medletno rast.

Rast prihodkov v Q2 2025 je bila predvsem posledica povečanja tako dobav vozil kot tudi povprečne maloprodajne cene. Dobave vozil so se medletno povečale za 197,7 % in dosegle 81.302 enoti.

Poleg tega se je maloprodajna cena zvišala za 10,9 %, s 228.644 CNY (27.249 EUR) na enoto v Q2 2024, na 253.662 CNY (30.231 EUR) na enoto v Q2 2025, predvsem zaradi dobav dražjega modela Xiaomi SU7 Ultra.

Tako je Xiaomi v 1. polovici leta 2025 ustvaril čisti dobiček v višini 22,829 mlrd CNY (2,72 mlrd EUR), kar je 146 % več kot v prvi polovici lanskega leta, prihodki pa so zrasli za 38,2 % na 227,249 mlrd CNY (27,08 mlrd EUR).


Viri: 
  • Factiva
  • CE Noticias Financieras
  • HT Auto
  • Foto: iStock
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju avtomobilske industrije

Poslovno okolje Kitajske


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: