Zakaj je potrebna digitalizacija dobavne verige?

četrtek, 27. oktober 2022

Digitalizacija je nujna za vsako proizvodno podjetje, ki želi ostati konkurenčno v sodobnem okolju. Kljub temu mnoge dobavne verige še vedno zavira njihov zastareli pristop. 

EPP EUROPE, strokovna revija za elektroniko, proizvodnjo in testiranje, navaja nekaj ključnih razlogov, zakaj bi morali svojo dobavno verigo narediti digitalno.
 

Digitalne dobavne verige so bolj prožne 

Digitalizacija lahko poveča vidnost v celotni dobavni verigi, kar olajša prepoznavanje tveganja na vsaki točki dobavne verige in pravočasno odzivnost, preden pride do zamud. Dobavne verige, ki vlagajo v avtomatizacijo in nove tehnologije, so tudi bolj odporne v času motenj, ker so manj odvisne od fizičnega dela in se nekateri procesi lahko nadaljujejo tudi izven delovnega časa.
 

Digitalno pomeni večjo prepoznavnost 

V digitalni dobavni verigi se poveča prepoznavnost, kar prinaša več kot le večjo odpornost. Transparentnost in preglednost sta večji, pri tem pa ni potrebe po uporabniškem vnosu, saj se namesto tega uporabljajo platforme za avtomatizacijo z nizko kodo, ki vsem udeležencem zagotavljajo dostop do informacij v realnem času. Te informacije lahko vključujejo poročila o napredku proizvodnje, lokacijo delov in status dostave, kar pomeni, da lahko dobavne verige delujejo v natančnejših časovnih okvirih.
 

Digitalne dobavne verige imajo konkurenčno prednost 

Digitalizirana dobavna veriga lahko daje proizvajalcem prednost pred konkurenti, saj jim omogoča učinkovitejšo proizvodnjo izdelkov in zagotavljanje boljše storitve za končnega uporabnika. Večja prepoznavnost, sledljivost in komunikacija v celotni dobavni verigi pomenijo manj težav z dobavo, avtomatizirani skladiščni procesi pa pomagajo pri veliko hitrejši pripravi in odpremi izdelkov ter zmanjšujejo tveganje napak.
 

Priprava načrtov, ki temeljijo na podatkih 

Digitalizacija dobavne verige omogoča dostop do več podatkov in nudi več priložnosti za učinkovito uporabo teh podatkov. Na primer, analitika in vizualizacija podatkov lahko koristita dejavnostim, kot je napovedovanje povpraševanja.
Združevanje inteligentnih algoritmov in zgodovinskih podatkov omogoča napovedovanje trendov strank, kar daje več časa za pridobivanje komponent za izpolnitev prihodnjega povpraševanja. To je še posebej uporabno za naročila tistih komponente, ki jih je težko dobiti, in tistih, ki jih na trgu primanjkuje.
 

Skladišča so bolj učinkovita 

Digitalizirano skladišče je operativno učinkovitejše z uporabo sistemov AI, avtomatizacijo in izboljšanim dostopom do podatkov. Sistemi umetne inteligence lahko oblikujejo najkrajše in najučinkovitejše poti skozi skladišče in jih je mogoče uporabiti tudi za boljše pozicioniranje inventarja ter lažji dostop do najbolj priljubljenih delov. 
Robotiko je mogoče uporabiti za nakladanje in razkladanje palet, premikanje tovora in drugo, kar ima za posledico veliko bolj poenostavljeno skladiščno poslovanje.
 

Lažje upravljanje zalog 

Digitalno upravljanje zalog je učinkovitejše in manj dovzetno za človeške napake. Raven zaloge je mogoče spremljati na daljavo in v realnem času, dele ali komponente pa je mogoče samodejno naročiti, ko zaloga pade pod določeno raven.
Pri tradicionalnih metodah naročanja se lahko zgodi, da naročimo premalo ali zamudimo datum dobave, kar lahko povzroči upad prodaje, če izdelka ni na zalogi. Po drugi strani pa lahko prekomerno naročanje povzroči odvečne zaloge, kar povzroči tudi dodatne stroške skladiščenja.
 

Tranzit postane učinkovitejši 

GPS in BLE sledenje v oblaku povečuje razpoložljivost podatkov za dobavne verige in zagotavlja vpogled v status in lokacijo sredstev v realnem času, tudi ko so v tranzitu. Učinkovitost voznega parka je mogoče drastično izboljšati tudi z analizo učinkovitosti poti in prometnih razmer.
 

Delo zaposlenih je lahko bolj učinkovito 

Z vlaganjem v avtomatizacijo tehnologije lahko zaposleni delajo učinkoviteje. Programi za avtomatizacijo lahko prevzamejo številne malenkostne in administrativne naloge (in jih celo opravijo izven delovnega časa), medtem ko se zaposleni lahko osredotočijo na bolj zapletene naloge, ki jih lahko opravijo le oni, kar pomeni, da je pomembnejše delo mogoče opraviti med običajno izmeno.
Zaposlenim prav tako ni potrebno podaljševati delovnega časa za opravljanje rutinskih nalog, kjer lahko zaradi povečane utrujenosti pride do dragih napak.
 

 

Viri: Factiva, EPP EUROPE Electronics Production and Test


 

Preberite še:

Globalni trendi na področju transporta in logistike
 


Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: