Zaradi naraščajočih turbulenc se letalske družbe trudijo zaščititi potnike
Je naraščanje turbulenc posledica podnebnih sprememb ali povečanja števila letov?
Zelo redko se zgodi, da se turbulenca konča tragično, tako kot se je maja letos zgodilo med letom Singapore Airlines iz Londona v Singapur, ko je potnike metalo po kabini in je en moški umrl zaradi srčnega napada. Smrt je bila prva povezana s tem pojavom v zadnjih 23 letih.Hudo turbulenco je le nekaj dni kasneje doživelo tudi letalo družbe Qatar Airways, namenjeno v Dublin, pri čemer je bilo ranjenih 12 ljudi.
Letalski prevozniki pravijo, da ni jasno, ali je naraščanje turbulenc posledica vse bolj nestalnih vremenskih vzorcev ali je preprosto posledica povečanja števila letov. Ti so se v zadnjih 20 letih povečali za več kot dve tretjini.
V začetku junija so se v Dubaju na letnem srečanju Mednarodnega združenja letalskih prevoznikov (IATA) zbrali strokovnjaki iz letalske industrije in so obravnavali tudi temo povečanega pojava turbulenc ter kako pri tem zaščititi potnike.
Nekatere letalske družbe bi bile pripravljene sprejeti uradna pravila, po katerih bi morali ljudje ostati pripeti s pasom. IATA temu predlogu nasprotuje, saj bi takšna pravila lahko po nepotrebnem osiromašila izkušnjo potnikov. Vsekakor bodo v prihodnje opozorila, da se morajo potniki sredi leta ponovno pripeti, postala vse pogostejša.
Turbulenca se pojavlja je v 2 oblikah
Največkrat pride do turbulence v oblakih in nevihtah, kjer se letala lahko močno dvignejo in spustijo, ko naletijo na hitro premikajoči se zrak.Sodobna vremenska napoved in radarji omogočajo, da so takšna tveganja zlahka zaznavna.
Letala se lahko zato preusmerijo ali spremenijo višino letenja, piloti pa imajo dovolj časa, da opozorijo potnike.
Bolj problematična je tako imenovana turbulenca čistega zraka, do katere pride v lepem vremenu. Najpogosteje se pojavlja ob bokih gorskih verig, kjer se zrak hitro dvigne.
Turbulenca čistega zraka je v porastu in se je po mnenju strokovnjakov povečevala s podnebnimi spremembami.
Študija iz leta 2023, ki so jo pripravili raziskovalci iz Združenega kraljestva, je pokazala, da so podnebne spremembe povečale pojavnost turbulence v zadnjih 40 letih, zlasti na severu Atlantika in ZDA, kjer so se povečale za 55 %.
Kje so največje možnosti za pojav turbulence?
Na spletnem portalu Turbli je moč najti informacije o tem, kje so turbulence najpogostejše.Leta 2023 je bila najbolj prizadeta letalska pot Santiago–Santa Cruz.
Sledile so Almaty–Biškek, Lanzhou–Chengdu, Centrair–Sendai, Milano–Ženeva, Lanzhou–Xianyang, Osaka–Sendai, Xianyang–Chengdu, Xianyang–Chongqing in Milano– Zürich.
Največ možnosti za turbulenco na evropskih letih je na poti iz Milana v Zürich.
Sledijo:
- Ženeva-Zürich
- Marseille-Zürich
- Brnik-Zürich
- Nica-Basel
- Nica-Zürich
- Erevan-Tbilisi
- Basel -Benetke
- Frankfurt-Torino.

Viri:
- Factiva
- The Telegraph
- Il Messaggero
Preberite še:
Globalni trendi na področju transporta in logistike
Potniki so izbrali Singapore Airlines za najboljšo letalsko družbo na svetu
Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo:
- ekipa Sektorja za spodbujanje internacionalizacije, SPIRIT Slovenija, javna agencija,
- svetovalci v državah ter
- zunanji sodelavci in institucije, ki posredujejo informacije za posamezne vsebine na spletni portal.