Zavarovanje prihodnosti – vstop v metaverzum

četrtek, 04. julij 2024
 

Zavarovalnice iščejo svojo vlogo v novem digitalnem gospodarstvu 

Digitalna in fizična področja se vse bolj zbližujejo in nikjer to ni bolj očitno kot v metaverzumu.

Virtualni prostor, ki je bil nekoč rezerviran za igralce virtualnih igric in tehnološke navdušence, se razvija v živahno digitalno gospodarstvo.

Tudi zavarovalnice iščejo svojo vlogo v tem novem digitalnem gospodarstvu in ponujajo storitve zavarovanja za virtualna sredstva in dejavnosti.

Zavarovalniška industrija se zaveda ogromnega potenciala metaverzuma. Največja francoska zavarovalnica AXA je bila ena prvih zavarovalnic, ki je vstopila v virtualni svet z odprtjem Axadia v metaverzumu in ponuja kritje za digitalna sredstva, kot so NFT, virtualne nepremičnine in celo identitete avatarjev.

Svojo virtualno prisotnost na platformah, kot je Decentraland, so vzpostavili tudi veliki konkurenti v industriji zavarovalništva in bančništva, kot so ameriška zavarovalna družba State Farm, ameriška banka JP Morgan in britanska banka HSBC.

Ta trend, ki se je začel že leta 2022, pomeni širše sprejemanje in integracijo metaverzuma v tradicionalne finančne in zavarovalniške storitve. 
 

Izzivi in tveganja 

Z veliko gospodarsko dejavnostjo, ki zdaj poteka v metaverzumu, vse od trgovine, nepremičninskih transakcij pa do družbenih interakcij, pa so se pojavili tudi novi izzivi in tveganja.

Navidezne kraje, zloraba podatkov in potencialno tveganje za izgubo ugleda so trenutni pereči izzivi za uporabnike in podjetja. 

Zavarovalnice pospešeno obravnavajo ta tveganja in sprejemajo politike, ki pokrivajo vse od kraje digitalnih sredstev do odškodnin za motnje v virtualnih okoljih.

Tudi zavarovanje virtualnih sredstev ni brez izzivov. Zavarovalnice se soočajo s težko nalogo ocenjevanja vrednosti virtualnih dobrin, določanja pristojnosti v brezmejnem digitalnem prostoru in krmarjenja po nastajajočih pravnih okvirih virtualnih svetov. Ti izzivi zahtevajo inovativne pristope in pripravljenost na prilagajanje hitro razvijajočemu se digitalnemu trgu. 

Eden najbolj fascinantnih dosežkov v tem prostoru je uporaba digitalnega dvojčka, ki vključuje ustvarjanje natančnih digitalnih replik fizičnih lastnosti, kar zavarovateljem omogoča simulacijo in analizo tveganj v različnih scenarijih. Omogoča jim, da premostijo vrzel med fizičnim in virtualnim svetom, ki ga zavarujejo.

V metaverzumu je spekter potencialnih zahtevkov tako raznolik kot nov, kar odraža edinstveno naravo virtualnih okolij.

Zahtevki lahko izvirajo iz potencialnih kibernetskih napadov, ki ogrožajo digitalna sredstva, ali izgube podatkov zaradi tehničnih napak in motenj, ki jih povzročijo napake v virtualnem ekosistemu.

Na primer, če je uporabnikov NFT ukraden ali je njegova virtualna lastnina poškodovana zaradi kršitve varnosti, lahko zavarovalne police posredujejo in zagotovijo odškodnino.

Tako kot v fizičnem svetu tudi dogodki v metaverzumu, kot so virtualni koncerti ali razstave digitalne umetnosti, zahtevajo zavarovanje v primeru odpovedi dogodka, da sponzorje in udeležence zaščiti pred finančnimi izgubami, če dogodek postane nedostopen.

 

Prihodnost širitve zavarovanja v metaverzumu 

Finančni obeti zavarovanja metaverzuma so osupljivi, vložki pa visoki.

Po napovedih BCG Global naj bi v zavarovalniški industriji prihodek od storitev, povezanih z blockchain tehnologijo in metaverzuma, skokovito narasel. Prihodki naj bi med letom 2022 in 2030 rasli po 70 % povprečni letni stopnji ter v letu 20230 dosegli 37 mlrd USD, v primerjavi s 425 mio USD v letu 2022.

Takšna skokovita rast poudarja resnično vrednost digitalnih sredstev v svetovnem gospodarstvu. 
 
Širitev zavarovanja v virtualne prostore pomeni širši premik v tem, kako dojemamo vrednost in tveganje v vse bolj digitalnem svetu.

Odraža vse večjo prepoznavnost digitalnih sredstev kot zakonite, dragocene lastnine, ki si zasluži zaščito.

Za zavarovalnice je prehod v metaverzum več kot le nov tok prihodkov, saj predstavlja strateško priložnost za vplivanje na razvoj predpisov in vzpostavitev industrijskih precedensov na nastajajočem trgu, podobno kot internetni razcvet v devetdesetih letih prejšnjega stoletja.
Številni so se vključili zgodaj, takoj po tem, ko je Facebook postal Meta. Ti zdaj oblikujejo prihodnji trg zavarovanja digitalnih sredstev.

Ker mlajše generacije preživijo več časa v virtualnih svetovih, bo povpraševanje po zavarovalniških produktih, ki ščitijo digitalna sredstva, samo naraščalo. Zavarovalnice že raziskujejo nove načine za sodelovanje z generacijo alfa (rojeni med 2010 in 2025), ki je rojena v digitalnem svetu, ter razvijajo inovativne izdelke in storitve, prilagojene njihovim potrebam.

Metaverzum ni le nov trg, je nov način razmišljanja o vrednosti, tveganju in zaščiti za generacije, ki so odraščale v digitalni dobi.
 
Z razvojem tega prostora bodo novi zavarovalniški produkti in storitve, ki se bodo razvili, vplivali na arhitekturo virtualnih gospodarstev.

Potencial je ogromen, zato je pred zavarovalnicami in potrošniki novo obdobje, kjer so bodo vsi prilagajali sodobnemu življenju in poslovanju.



Viri:
  • Factiva
  • Claims Journal
  • AXA
 

Preberite še:


Globalni trendi na področju IKT

Razcvet digitalnega bančništva v Mehiki

Hitrorastoči FinTech trg ZAE privablja investitorje z vsega sveta



Za informacije na www.izvoznookno.si skrbimo: