Zoom bi lahko na dolgi rok ogrozil prodajo avtomobilov

četrtek, 07. januar 2021

Avtomobilska industrija je zaradi pandemije že utrpela nekaj izgub, dolgoročnejši vpliv pandemije pa bi bil lahko še slabši.

Po podatkih Wards Intelligence je bilo v ZDA v letu 2020 prodanih 14,5 mio osebnih vozil, kamor spadajo osebni avtomobili, športna in dostavna vozila. To je približno za 15 % nižja prodaja kot leta 2019, vendar veliko boljša od prvih napovedi, ko je prvi val pandemije Covid-19 spomladi povzročil zaprtje prodajnih mest. Prodaja avtomobilov v ZDA je bila v četrtem četrtletju 2020 le 2 % nižja na medletni ravni.

Čeprav je strah pred okužbami z virusom Covid-19 nekatere ljudi odvrnil od potovanj, pa so potrošniki postali bolj naklonjeni zasebnemu kot javnemu prevozu, kar je povečalo potrebe pa nakupih novih in rabljenih avtomobilov.

Takšne razmere se bodo verjetno nadaljevale tudi v začetku novega leta, zaradi novega vala okužb, nizkih obrestnih mer in podaljšanih subvencij za nakup električnih avtomobilov.
 
A sčasoma se bodo tudi te razmere končale. Začela so se že množična cepljenja in življenje se bo počasi začelo normalizirati. Zato bodo potrošniki spet začeti zapravljati več denarja za potovanja z letalom in za družbene dejavnosti. Ostale pa bodo nekatere navade, ki so bile uvedene med pandemijo, kot je na primer delo od doma, kar lahko negativno vpliva na prodajo avtomobilov.
 

Pred pandemijo je bilo po podatkih, ki jih je zbral KPMG, skoraj 40 % prevoženih kilometrov z osebnimi vozili v ZDA namenjenih za vožnjo na delo ali nakupovanje.
 
V prihodnje bo vsaj del tega verjetno izginil, ko bodo ljudje več delali od doma in več nakupovali po spletu. Povpraševanje po vozilih se bo posledično zmanjšalo. KPMG ocenjuje, da bo v prihodnje več ameriških družin imelo samo en avtomobil, kar bi lahko povprečno število vozil na gospodinjstvo znižalo na 1,87 z 1,97, kot je bilo pred pandemijo Covid-19.
 
Po drugi strani pa bi delo na daljavo lahko spodbudilo številne družine, da bi se preselile stran od mestnih središč, kjer je potreba po avtomobilih večja. Dodatno lahko vožnjo z avtomobilom spodbudi tudi presežna zmogljivost v naftni industriji, ki bo po ocenah verjetno ohranila nizke cene bencina.

Kljub temu bo tehnološko bolj varni svet, kot smo ga spoznali v pandemiji, po vsej verjetnosti tisti, zaradi katerega bodo ljudje opravili manj vsakodnevnih potovanj.

Medtem ko se letalski prevozniki že spopadajo s to novo realnostjo, je avtomobilska industrija šele začela razmišljati o vplivu video konferenc in spletnih srečanj na industrijo, ki bi lahko bil zelo močan in dolgoročen.


Do sedaj so napovedovali, da bodo prodajo avtomobilov najbolj ogrozile storitve kot jih ponuja Uber, a se je trend med pandemijo ravno obrnil. Po pandemiji Covid-19 lahko Zoom predstavlja dolgoročnejše tveganje za prodajo avtomobilov. Zaradi selitve konferenc, sestankov in poslovnih srečanj na splet, se bodo potrošniki vozili manj zaradi osnovnih potreb in bolj zaradi užitka, kar bo sčasoma pripeljalo do manjše prodaje avtomobilov.

Viri: Factiva, Dow Jones, The Wall Street Journal 

Več informacij o globalnih trendih na področju avtomobilske industrije