Airbnb je v 3Q 2020 ustvaril 219 mio USD dobička
Prihodki Airbnb so se v tretjem četrtletju 2020 v primerjavi s predhodnim letom zmanjšali za 18 % na 1,34 mlrd USD, vendar je podjetje kljub temu ustvarilo 219 mio USD čistega dobička, k čemur je pripomoglo predvsem znižanje stroškov.
Tako kot vso turistično industrijo, je pandemija COVID-19 prizadela tudi Airbnb. Januarja letos so gostje na Airbnb opravili 33,3 mio rezervacij, samo v marcu pa so jih odpovedali 4,1 mio.
Že aprila je izvršni direktor Airbnb, Brian Chesky, začel z drastičnim zniževanjem stroškov. Odpustil je 1.800 zaposlenih, četrtini delavcev v podjetju pa je znižal plačo. Prav tako si je od bank in obstoječih vlagateljev izposodil še dodatni 2 mlrd USD.
12 let staro podjetje, ki že nekaj let ustvarja izgubo, se sedaj pripravlja na uvrstitev na borzo Nasdaq pod simbolom ABNB. V podjetju napovedujejo, da bodo s prodajo delnic zbrali približno 3 mlrd USD, vrednost podjetja pa ocenjujejo na približno 31 mlrd USD.
Idejo za podjetje Airbnb sta dobila Brian Chesky in Joe Gebbia, ko sta iskala možnosti za plačilo najemnine njunega najetega stanovanja v San Franciscu. Diplomantoma dizajnerske šole se je pridružil še programer Nathan Blecharczyk in skupaj so postavili spletno stran airbedandbreakfast.com, da bi stanovanje lahko oddali v najem udeležencem konference, ki se je odvijala v bližini. Podjetje, ki ima sedež v San Franciscu v ZDA, se je od takrat hitro razvijalo in ustvarjalo prihodke s provizijo, ki jo obračunajo tako gostom kot gostiteljem. Gostom zaračunajo provizijo v višini do 14,2 %, gostiteljem pa v višini 3 %.
Airbnb ima zdaj že 5,6 mio aktivnih kotacij in je po poročanju Crunchbase zbral 6,4 mlrd USD tveganega financiranja. Če se bo Airbnbova javna ponudba nadaljevala, kot je bilo načrtovano, bodo njeni trije ustanovitelji lahko postali milijarderji. 39-letni Chesky je lastnik 15,4 % podjetja, 39-letni Gebbia in 37-letni Blecharczyk pa imata vsak po 14,2 % lastniški delež v podjetju.
Rezervacije na spletni platformi Airbnb so se že maja letos začele hitro povečevati. Airbnb je to pripisal spremembi vedenja gostov. »Ljudje so želeli oditi iz svojih domov, vendar niso želeli potovati predaleč, zato so začeli bivati lokalno. Odločili so se, da bodo potovali blizu doma, pogosto pa so bivali v majhnih mestih in podeželskih skupnostih,« so povedali v podjetju. "Naše podjetje je okrevalo hitreje, kot je kdo pričakoval, in pokazalo se je, da se naš model, v času ko se svet spreminja, lahko hitro prilagaja."
Airbnb je pred pandemijo investiral v širitev na Kitajsko, v nadgradnjo sistema za preverjanja gostov in širjenje poslovanja. Načrtovali so se celo revijo Airbnb, televizijsko oddajo in prilagojeni sistem rezervacij letov.
Vse te naložbe so lani povzročile visoke odhodke družbe Airbnba v višini 5,3 mlrd USD, ki so presegli prihodke v višini 4,8 mlrd USD. Posledično se je letna izguba občutno povečala na 674 mio USD, v primerjavi z izgubo leta 2018 v višini 17 mio USD. Stroški in odhodki v prvih 9 mesecih 2020 so znašali 3 mlrd USD, prihodki v tem obdobju pa 2,5 mlrd USD. V tem obdobju se je izguba družbe Airbnb na medletni ravni podvojila na 697 mio USD.
Nekatere vlagatelje so skrbele investicije družbe Airbnb pred pandemijo, toda aprilski program zniževanja stroškov je pomiril njihove pomisleke. Stroški v višini 3 mlrd USD v prvih 9 mesecih letošnjega leta so bili nižji od 3,9 mlrd USD v enakem obdobju lani. V tretjem četrtletju tega leta je Airbnb dejansko ustvaril 219 mio USD dobička.
Viri. Factiva, The Times
Več informacij o globalnih trendih na področju turizma