Amazon je vstopil na poljski trg e-trgovine

torek, 16. marec 2021

Amazon je v začetku marca 2021 odprl svojo poljsko spletno stran, ki jo je uradno napovedal že v januarju. S tem je spletni velikan vstopil na hitro rastoči poljski trg e-trgovine, s svojo že uveljavljeno strategijo globalnega dosega.

Vzhodnoevropski trgi e-trgovine so še v nastajajoči fazi in so veliko manjši od zahodnoevropskih trgov. Zaradi hitre rasti v zadnjih letih in možnosti za širitev, so postali privlačni cilj za številne globalne ponudnike. Poljska je v letu 2020 beležila 42 % rast e-trgovine, kar jo glede na hitrost rasti, uvršča na prvo mesto v Evropi.

Pandemija Covid-19 je zagotovo spodbudila poljski trg e-trgovine. Izboljšali pa so se tudi pogoji poslovanja preko spleta, tako za kupce, kot za neodvisne prodajalce. Zdaj se vedno več potrošnikov in podjetij preusmerja na splet.

Amazon je trenutno le malo prisoten na vzhodnoevropskih trgih e-trgovine, saj je vstopil le na poljski in češki trg. Do sedaj je v regiji zgolj vodil logistične centre, kupce pa je oskrboval z nemške spletne strani.

Svetovni velikan želi izzvati konkurenčnega, lokalnega spletnega ponudnika, podjetje Allegro, ki ima na mesec povprečno 4,5 mlrd obiskov in ima trenutno približno 1,3 % poljskega trga e-trgovine.

Allegro je največji konkurent Amazona na Poljskem, kjer ima 33 % tržni delež v segmentu e-trgovine, zahvaljujoč močni potrošniški bazi in hitrim dostavam. Podjetje Allegro je bilo ustanovljeno pred 20 leti, na varšavski borzi je debitiralo oktobra 2020 z eno največjih evropskih začetnih javnih ponudb leta in je takoj postalo največje poljsko podjetje na borzi. Allegro je zdaj z 220 mio obiskov mesečno, na 13. mestu med najbolj priljubljenimi platformami za e-trgovino na svetu. Podjetje je lani zabeležilo razcvet spletne prodaje med večkratnimi zaprtji trgovin med pandemijo korona virusa.

Kitajski Ali Express je drugi največji konkurent v segmentu e-trgovine na Poljskem, kjer ima 3,6 % tržni delež. Na mesec beleži približno 467 mio obiskov.

Vstop Amazona na poljski trg pomeni za podjetje Allegro in druge lokalne ponudnike večje konkurenčno tveganje, saj izziva možnosti nadaljnjega tržnega deleža in višjih marž. Pristojbine Amazona so sicer nekoliko višje, vendar Amazon trgovcem omogoča dostop do globalnih storitev, pakiranja in mednarodnih kupcev.

Premagovanje znanja lokalnega trga bo zahtevalo znatne naložbe. V svoji širitvi je Amazon doslej dajal prednost večjim zahodnoevropskim trgom, kjer si je že zagotovil pogoje za uspešno delovanje, navkljub uveljavljenim lokalnim ponudnikom. Ta strategija je dala konkurentom na Poljskem dovolj časa, da postavijo trdne temelje in se pripravijo na prihod konkurence.

Spletni ponudnik Allegro je razvil močno lokalno blagovno znamko. Izboljšal je svoje storitve, da bi okrepil svoj položaj. V pripravah na vstop Amazona, je Allegro med drugim pred kratkim uvedel programe zvestobe, brezplačno dostavo, dostavo istega dne in možnost odloga plačila za kupce. Predstavil je tudi svoje načrte za povečanje naložb na področjih, kot so raziskave in razvoj, načrtuje pa tudi najem 1.200 delavcev za nov logistični center v bližini Varšave.

Čas bo pokazal, kdo bo prevzel vodilno vlogo na poljskem trgu e-trgovine. Poznavanje lokalnega trga lahko Allegru zagotovi konkurenčno prednost, še posebej, če Amazon ponovi napake, ki jih je naredil pri vstopu na Švedsko oktobra 2020. Napake pri prevajanju in druge napake, kot je na primer zamenjava argentinske zastave za skandinavsko, so Amazonu pri vstopu na trg povzročile veliko škodo.
Dobra pozicioniranost Allegra bo od Amazona zahtevala znatne naložbe, saj je Allegro vsaj za nekaj časa sposoben braniti svoj tržni delež.


 
Viri: Factiva, MarketLine

Več informacij o globalnih trendih na področju IKT

Poglejte si tudi E-izvoz